Uskaltaako koronan aikana irtisanoutua?
Olen kyllästynyt työhöni. Vakituinen, mutta huonosti palkattu ja pomo on aivan hirviö. En jaksaisi enää.
Meinasin irtisanoutua jo viime vuonna mutta jänistäminen iski. Nyt tilanne töissä on pahentunut entisestään, pomo raivoaa ja oireilen jo fyysisesti.
Mitä tekisitte?! Mä en jaksaisi enää, mutta minkäs teet kun on säännölliset tulot ja olen saanut säästettyä asuntoon hyvästi käsirahaa. Mitä jos en saa uutta työtä ja oman asunnon osto jää haaveeksi? Apua :(
Kommentit (6)
Siis täh, yrität ostaa asunnon ja haluan jäädä työttömäksi omasta aloitteesta? En usko että saisit pankkilainaa ilman työtä. Mikset hae uusia työpaikkoja ja vaihda lennosta?
Kannattaa etsiä ensin uusi työpaikka, paremmat asemat haastatteluissa kun ei tarvitse selitellä tyhjän päälle irtisanoutumista. Uskon, että tilanne on hankala sinusta riippumattomista syistä, mutta rekrytoijat pyrkivät myös riskinhallintaan ja palkkaavat tasan ne tyypit, jotka eivät muun lisäksi herätä epäilyksiä sitoutumisen ja pitkäjänteisyyden puutteesta. Ja jos työttömyys pitkittyisi, mikä on koronatilanteessa hyvin mahdollista, sinun on hyvä tietää, että joudut kuluttamaan asuntosäästösi elämiseen ennen kuin saat senttiäkään toimeentulotukea. Tsemppiä, toivottavasti parempi työpaikka löytyy pian.
Riippuu tietysti alasta. Jos on helppo saada muualtakin töitä niin miksipä ei. Ja varsinkin huono-palkkaisesta työstä pienempi kynnys lähteä. Itsellä vähän samat ajatukset..
Ei pidä aliarvioida sitäkään riskiä, joka tulee työkyvyn heikkenemisestä psyykkisistä syistä.
Kannattaa. Niin moni on joutunut irtisanotuksi ettei kukaan tuleva työnantaja pidä pientä työttömyysjaksoa tällä hetkellä ongelmana.