Oletteko jo lukeneet Samuli Laihon Lasiseinän? Tunnistitteko kaikki henkilöt?
Minua jäi erityisesti häiritsemään, kuka se legendaarinen basisti on. Muutama muu tapaus piti googlailla.
Oli kyllä mainio, siis oikein hieno kirja. Jos ette ole lukeneet, niin tämä kyllä kannattaa lukea, vaikka lukisitte vain yhden kirjan vuodessa.
Kommentit (14)
Se että oikeiden ihmisten nimet muutetaan kirjoissa Aku Ankka kielelle on minua aina jotenkin ärsyttänyt tyyliin Aleksis Kivi on Aksuli Kiva. Ei maistu ei.
Vierailija kirjoitti:
No kerro mitä siinä on, en jaksa lukea. Mitä se basisti teki?
Ei se basisti tuossa ihmeitä, jäi vain mietityttämään, kun kiinnostaa tuollaisessa autofiktiossa miettiä, kuka kukin on, kun kaikkia ei esitellä omilla nimillä. Mutta kyllä kannattaa jaksaa lukea, ainakin jos olet yhtään musiikki- tai teatterimaailmaa seurannut tai jos sinulla on vaikka... no mitä tahansa elämää takana. Tosi hienosti Laiho käsittelee elämää ja kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Se että oikeiden ihmisten nimet muutetaan kirjoissa Aku Ankka kielelle on minua aina jotenkin ärsyttänyt tyyliin Aleksis Kivi on Aksuli Kiva. Ei maistu ei.
Ei siellä nyt noin ole tehty 😂 Tai no Jussi Sydänmäen ja ehkä parin muun nimeä on vaihdettu, joidenkin nimiä ei vain kerrottu. Tuohon kaikkeen on varmaan syynsä. Kirja on kyllä hieno ja moni henkilö tunnistettavissa.
Mä liikuin noissa piireissä 30 v sitten. En tiennyt että hän on kirjoittanut kirjan. Kiitos vinkistä.
Mitä legendaarinen basisti teki? Suomen legendaarisin basistihan on Silu Seppälä.
Liittyykö basisti Leningrad Cowboys -bändiin?
No millaisia hahmoja siinä oli? Kerro esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mä liikuin noissa piireissä 30 v sitten. En tiennyt että hän on kirjoittanut kirjan. Kiitos vinkistä.
Kannattaa lukea! Varmaan nostalgisia hetkiä, jos vielä sinulle tutumpiakin ihmisiä.
Soittiko he yhdessä? Luulis olevan joku samasta ikäluokasta suunnilleen. Pitääkin lukea kirja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kirja kertoo?
Kyseessä on siis Samuli Laihon autofiktiivinen romaani elämästään, aina lapsuudesta viime vuosiin. Siellä tulee vanhempien alkoholiongelmat, Hearthill-aika, Laihon nykyinen perhe ongelmineen, mutta myös valoineen hyvin rohkeasti ja kauniisti käsiteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Soittiko he yhdessä? Luulis olevan joku samasta ikäluokasta suunnilleen. Pitääkin lukea kirja.
Sori, että nostin tuon basistin esiin. Ei siis ole mikään muu kuin sivumennen mainittu, parikymmentä vuotta Laihoa vanhempi soittaja. Jäi vain hämäämään, kuka noin vanha on Suomessa legendaarinen basisti.
Mutta kirja kyllä kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, että nostin tuon basistin esiin. Ei siis ole mikään muu kuin sivumennen mainittu, parikymmentä vuotta Laihoa vanhempi soittaja. Jäi vain hämäämään, kuka noin vanha on Suomessa legendaarinen basisti.
Mutta kirja kyllä kannattaa lukea.
Mä liikuin silloin Hearthillin aikaan aktiivisesti keikoilla. Jos toi basisti on vaan yks irrallinen hahmo, voi olla monikin vähän vanhempi tyyppi. Mihin ajankohtaan osuu?
No kerro mitä siinä on, en jaksa lukea. Mitä se basisti teki?