Alkoholisti?
Onko miesystäväni alkoholisti? Juo useita päiviä putkeen, vaikka aamulla sovitaan ettei tänään juoda.
Kommentit (25)
Ei ole alkoholisti. Tykkää vain juoda alkoholia.
Ei ole. Sitten vasta on, jos viinat loppuvat juomalla.
On.
Olet miehesi elämässä kakkonen, heti alkoholin jälkeen.
Sä mahdollistat hänen juomisen.
Vierailija kirjoitti:
On.
Olet miehesi elämässä kakkonen, heti alkoholin jälkeen.Sä mahdollistat hänen juomisen.
Miten? Miten toimia tässä tilanteessa?
Ap
Pakko olla holisti kun ainoa laillinen päihde. Niin typerä tuo laki.........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Olet miehesi elämässä kakkonen, heti alkoholin jälkeen.Sä mahdollistat hänen juomisen.
Ap
Miksi sun pitäisi toimia? Sillä on oikeus juoda jos haluaa. Sulla on oikeus päättää haluatko mieheksesi juovan alkoholistin.
Jos elämä pyörii viinan kanssa läträämisen ympärillä, niin silloin ihmisellä todellakin on alko-ongelma.
Silloin kun sun pitää asiaa kysyä ja olet sitä pohtinut, taidat tietää vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
ApMiksi sun pitäisi toimia? Sillä on oikeus juoda jos haluaa. Sulla on oikeus päättää haluatko mieheksesi juovan alkoholistin.
Eli jätän vaan. Meinaan vaan tuota kohtaa, kun sanoit että mahdollistan. Eikös se itse päätä juoko, pitääkö lupauksensa minulle vai ei. Eli tavallaan päätän otanko vai jätänkö miehen, joka ei pidä sovituista asioista kiinni. Noh jos jätän, varmaan jatkaa juomistaan joka tapauksessa. Eli mahdollistan siis?
ap
Juoppo mikä juoppo. Haluatko pilata oman elämäsi olemassa suhteessa alkoholistin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Juoppo mikä juoppo. Haluatko pilata oman elämäsi olemassa suhteessa alkoholistin kanssa?
En. Olen tätä jo puoli vuotta katsonut. Välillä on jopa 2 viikkoa nätimmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen tätä jo puoli vuotta katsonut. Välillä on jopa 2 viikkoa nätimmin.
ap
Miksi alanuolet?
Alkoholisti on silloin, kun ei pysty olemaan juomatta, vaikka pitäisi. Myös ryyppyputken katkaisemisen vaikeus liittyy tähän. Kyllähän sitä itsekin on joskus juonut juhannuksena 3 päivää putkeen ja niin varmaan moni muukin, mutta se, että tuollainen toistuu usein ja on joku pakonomainen tarve viittaa alkoholismiin.
Eihän muut sitä voi tietää.
Ei alkoholisti ole vain sellainen joka ryyppää välillä paljon. Alkoholisteja on paljon hyvissäkin ammateissa esim lääkäreissä.
Alkoholistille on riippuvuus alkoholiin, sairaus siinä missä muutkin. Ja alkoholistit pystyy olla juomatta viikkojakin, mutta kun juovat, ei hallitse sitä. Ja alkoholi on mukana joka asiassa ainakin mielessä, ja se voittaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
ApMiksi sun pitäisi toimia? Sillä on oikeus juoda jos haluaa. Sulla on oikeus päättää haluatko mieheksesi juovan alkoholistin.
Eli jätän vaan. Meinaan vaan tuota kohtaa, kun sanoit että mahdollistan. Eikös se itse päätä juoko, pitääkö lupauksensa minulle vai ei. Eli tavallaan päätän otanko vai jätänkö miehen, joka ei pidä sovituista asioista kiinni. Noh jos jätän, varmaan jatkaa juomistaan joka tapauksessa. Eli mahdollistan siis?
ap
Mahdollistat jäämällä suhteeseen jolloin teolla osoitat ettei juominen ole niin pahalla tolalla, saat mieheni jatkaa, ei mitään ongelmia ole.
Hän tietää itsekin juomisen olevan ongelman. Niin kauan kuin asiasta ei puhu niin ei ongelmaa. Loogista.
Vaadit hoitoon lähtöä, jos ei lähde, on alkoholisti. Kaikki alkoholistit käy läpi samat vaiheet, ellei sitten lähde hoitoon jo heti alkuvaiheessa, mikä on hyvin harvinaista..
Alkuvaiheessa voi vielä olla mahdollista muuttaa elämää aika helpolla, kun riippuvuus ei ole kehittynyt pitkälle, keskivaiheen alkoholismissa se on vaikeampaa ja loppuvaiheessa todella harvinaista.
Tästä voi olla apua, laitan nämä erillisinä linkkeinä, kun tuon sivuston navigaatio on aika kökkö. Asiasisältö on rautaa.
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet
Ei sillä liene merkitystä onko alkoholisti vai suurkuluttaja. Olennaista on, että itse mietit haluatko elää alkoholin suurkuluttajan kanssa parisuhteessa ja miksi haluaisit. Sinun takiasi hän ei tule lopettamaan, ei vaikka lupaisi eikä vaikka pohjimmiltaan itsekin haluaisi.
Päihdelinkissä on läheisille oma palsta, en nyt muista sen nimeä. Lue sieltä, millaista on elää alkoholistin läheisenä ja mieti, haluatko todella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
ap
On alkoholisti, ja juo, jätät tai et. Jos et jätä, sanoo juovansa, koska olet niin kamala ämmä. Jos (kun) jätät, sanoo juovansa koska jätit.
Alkoholistin kanssa et voi voittaa, et pelastaa etkä parantaa. Hän voi rakastaa sinua, mutta ei niin paljon kuin juomista. Jos pakotat valitsemaan sinut tai juomisen, hän sanoo valitsevansa sinut, ja sitten valitsee juomisen.
Älä meille vihainen ole, itse sinä olet alkoholistin valinnut.
Vain itse pystyt myöntämään, että näin on asia, ja sitten vain itse pystyt päättämään, haluatko elää lopun ikää alkoholistin puolisona.
Ohimennen, mulla meni tuohon ikävuodet 27- 46, kaksi taloa ja avioliitto. Mies lopetti monta kertaa, mm. Kun alettiin tehdä lasta ja kun oltiin menossa naimisiin, ja kun ostettiin toista taloa. Aina aloitettiin puhtaalta pöydältä.
Edelleen juo, nyt ilman minua. Nyt on uusi naisystävä. Ovat käyneet tauolla hekin jo pariin otteeseen. Onnea vaan sillekin kumppanille. Ennen minua oli jo ainakin kolme pelastajaa.
Ai niin ja ihannoi kaikkea juomiseen liittyvää.. ryyppyreissujaan jne.