Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon mamma! Mikset hakenutkaan koululaiselle tilattua ruokakassia? 1200 kassia jäi hakematta

Vierailija
12.05.2020 |

Eikö eines ja hedelmät kelvanneet?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006505200.html

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheellinen kysymys. Ei taida olla vain selkärankaa vastata.

Vierailija
2/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa jaettiin ruokaseteleitä, joilla sai määrätyissä kaupoissa ostaa itse ruokaa. Makeiset, limut, tupakat ym oli rajattu pois, ne piti maksaa erikseen jos halusi samalla kertaa ostaa.

Mun mielestä tämä oli parempi kuin valmis ruokakassi, koska tällä tavoin jokainen sai ostaa juuri sellaista ruokaa kuin halusi. Vähemmän hävikkiä, kun niissä kasseissa olisi kuitenkin aina jotain mitä ei tule syötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luultavasti uskaltnut lapso hakea virustilanteen takia jättikoulusta

Vierailija
4/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungin kasvisruoka on niin paskaa, etten pysty itsekään syömään.

Yksikään aikuinen ei söisi samaa mautonta mössöä päivittäin lounaaksi.

Törkeää tarjota lapsille näin ala-arvoista ruokaa!

Vierailija
5/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt, kun oli duunihommia!

Vierailija
6/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset halusivat syödä vielä pari päivää kunnon kotiruokaa. En minäkään tiennyt, kuinka huonolaatuista kouluruokaa lapsille tarjotaan. Olen aika järkyttynyt.

Vierailija
7/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelvannut. En tosin tilannutkaan mitään - paitsi Woltista!

Vierailija
8/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend girls

Vierailija
9/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat syöneet nuudeleita ja mäkkiaterioita. En halunnut leimautua ”köyhäksi” ja varata ruoka-annoksia perheellemme. Minusta tämä ruoka-apu oli tarkoitettu huono-osaisille.

Vierailija
10/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa jaettiin ruokaseteleitä, joilla sai määrätyissä kaupoissa ostaa itse ruokaa. Makeiset, limut, tupakat ym oli rajattu pois, ne piti maksaa erikseen jos halusi samalla kertaa ostaa.

Mun mielestä tämä oli parempi kuin valmis ruokakassi, koska tällä tavoin jokainen sai ostaa juuri sellaista ruokaa kuin halusi. Vähemmän hävikkiä, kun niissä kasseissa olisi kuitenkin aina jotain mitä ei tule syötyä.

Olisipa meilläkin saatu tällaisia seteleitä. Minusta kesällä Helsingin leikkipuistoissa tarjottava ilmainen lounas on laadukkaampi kuin tämä kouluruoka.

Vierailija
11/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa meilläkin saatu tällaisia seteleitä. Minusta kesällä Helsingin leikkipuistoissa tarjottava ilmainen lounas on laadukkaampi kuin tämä kouluruoka.

Siis Helsingissä! En tiedä espoolaisten aterioista.

Vierailija
12/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin ottanut rahana mutta ei ollut mahdollista.

Vierailija
13/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette saaneet Espoossa? Onko kukaan hakenut?

Vierailija
14/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas jaettiin kuljetusoppilaille ruokalahjakortti (muut käyvät syömässä tai hakemassa ruoka-annoksen kotiin). Tosin ei oltu rajattu kaljaa yms. pois, vissiin näissä sitä ei olisi voitu edes tehdä kun ovat ihan vaan semmoisia lahjakortteja.

Vierailija
15/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta eilen maksettiin huhtikuun ruokaraha.

Vierailija
16/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sanoi ettei kehdannut hakea koska sanamuodosta oli tulkinnut että koskee vähävaraisia, "normiperheitä" ei. Olisi varmaan kannattanut Espoon panostaa viestintään. Ja kertoa ettei haettu ruoka ole vähävaraisilta pois. 

Vierailija
17/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rahaa tilata kassi kotiinkuljetettuna Cittarista, siksi en hakenut. Hyvä että meni enemmän tarvitseville.

Vierailija
18/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ovat syöneet nuudeleita ja mäkkiaterioita. En halunnut leimautua ”köyhäksi” ja varata ruoka-annoksia perheellemme. Minusta tämä ruoka-apu oli tarkoitettu huono-osaisille.

No ei ollut, se oli tarkoitettu kaikille oppivelvollisille, jotka normaalisti saavat ruuan koulussa. Mekin haettiin omamme eskarilaiselle ja tokaluokkalaiselle, perheen vuosibrutto viime vuonna n. 280 ke :) Säästö se on pienikin säästö ja ennen kaikkea vaiva. Itse ei olisi kehdannut lapsille einestä ostaa, mutta ruokakassissa se meni. Oli kyllä Espoon kasseissa aika erikoiset valinnat koululaisille (mm. tomaatti-leipäjuusto -keittoa), mutta lahjahevon suuhun ei käy katsominen.

Vierailija
19/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini sanoi ettei kehdannut hakea koska sanamuodosta oli tulkinnut että koskee vähävaraisia, "normiperheitä" ei. Olisi varmaan kannattanut Espoon panostaa viestintään. Ja kertoa ettei haettu ruoka ole vähävaraisilta pois. 

No tuo on nyt kyllä ollut ihan kaverin oma tulkinta. Ei tuollaista missään lukenut, ihan avoimesti tarjottiin Wilmassa kaikille espoolaisille.

T:18

Vierailija
20/23 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain Helsingissä lapsille ruuat ja itsekin maistoi niitä. Minusta ne olivat ihan hyvänmakuista perusruokaa. Pidän hyvin outona kun aina pitää haukkua kouluruokia. Ihan periaatteen vuoksi varmaan, kun eihän nyt kouluruoka, herran jestas, kouluruoka, voi olla syötävää.

Ihmekkään kun moni lapsi ei syö kouluruokaa, kun asenne on jo lähtökohtaisesti tuollainen. Kotoa ne asenteet opitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme