Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hinnalla kunnon sähköpiano?

Vierailija
11.05.2020 |

Aion ostaa sähköpianon ja nyt mietin, että mitä siihen kannattaisi sijoittaa? Jos mietitään vaikka kitaraa, ei sellaista saa kunnollista 100e:lla, mutta miten on sähköpianon kanssa?

Onko sähköpianojen soinnissa isoja eroja, vai tuleeko lisähinta erilaisista ääniefekteistä tmv?

En ole etsimässä halvinta mahdollista, joten siitä ei ole kyse. En vain oikeasti tiedä mistä se hinta nousee.

Olen joskus lapsena soittanut vähän pianoa, mutta nyt haluan aloittaa uudestaan, joten en osaa testata niitä pianoja itse. Liikkeissä tietysti kehutaan maasta taivaaseen ne monen tuhannen euron pianot, joten en usko saavani liikkeistä rehellistä vastausta kysymykseeni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan nykyisin digitaalisiksi pianoiksi. Kannattaa valita sellainen, jossa on painotetut koskettimet. Soinnissa on isoja eroja, jos et halua itse kokeilla niin katso vaikka Youtubesta arvosteluja eri malleista.

Itselläni on Yamahan Clavinova, tarkempaa mallia en muista. Oikein kelpo soitin, maksoi vähän päälle 1000€. Hyvä piano harrastelijalle.

Vierailija
2/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan nykyisin digitaalisiksi pianoiksi. Kannattaa valita sellainen, jossa on painotetut koskettimet. Soinnissa on isoja eroja, jos et halua itse kokeilla niin katso vaikka Youtubesta arvosteluja eri malleista.

Itselläni on Yamahan Clavinova, tarkempaa mallia en muista. Oikein kelpo soitin, maksoi vähän päälle 1000€. Hyvä piano harrastelijalle.

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Olenkin alustavasti katsellut jotakin Yamahan mallia, meillä oli aikanaan juuri Yamahan piano, mutta ihan "aito" sellainen ja on ollut muutenkin kehuttu merkki.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tonnilla saa hyvän. Tosin käytettynä voi irrota paljon halvemmallakin.

Vierailija
4/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin tonnilla saa hyvän. Tosin käytettynä voi irrota paljon halvemmallakin.

Jos oikein hyvä tuuri käy, niin voi löytää halvalla käytetyn. Itse päädyin uuteen lähinnä sen takia, että käytetyt maksoivat lähes yhtä paljon ja uudemmat mallit miellyttivät enemmän silmää. Yksi syy miksi uskalsin ostaa uuden digipianon, vaikken ollut ihan varma, miten kauan innostus soittamiseen jatkuu oli se, että tiesin sen säilyttävän arvonsa hyvin jos päätyisinkin myymään sen.

Vierailija
5/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla linjalla myös, eli sanoisin n. +800-1000 eur lähtotaso, niin alkaa saada jo varsin hyvää pianotuntumaa.

Itselläni on Yamaha, ei Clavinova, joka maksoi aikanaan n. 800 eur, ja olen ollut ihan tyytyväinen.

Enemmän jos olisin laittanut rahaa, olisin ehkä saanut vielä autenttisempaa pianosoundia, mutta vasarakoskettimisto oli päällimmäisenä kriteerinä.

Vierailija
6/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Itsekin ajattelin jotain samanlaista hintatasoa. Olen katsellut monia erilaisia ja mietin, että mitä mahtavat olla nuo 100e-300e pianot? Ovat ilmeisesti aivan leluja?

Ap

Vierailija
7/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casiotone 10 on loistovalinta! Nykyhinnoista en osaa sanoa.

Vierailija
9/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Itsekin ajattelin jotain samanlaista hintatasoa. Olen katsellut monia erilaisia ja mietin, että mitä mahtavat olla nuo 100e-300e pianot? Ovat ilmeisesti aivan leluja?

Ap

Tuota olen ihmetellyt itsekin. Ostaako niitä sitten asiaan perehtymättömät vanhemmat lapsilleen ensimmäisiksi pianoiksi ajatellen, että innostus lopahtaa pian eikä kannata satsata parempaan.

Vierailija
10/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Thomannilta. Itse soitin Clavinovaa opiskeluaikoina, mutta itselle ostin Casion Celvianon (AP-88), enkä vaihtaisi. 

https://www.thomann.de/fi/casio_ap_270_bk_celviano.htm?glp=1&gclid=EAIa…

Vierailija
11/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kuulokkeet kannattaa ostaa myös, niillä on iso vaikutus siihen, miltä soitto kuulostaa. Näissä hinnalla ei ole niin väliä, muutamalla kympilläkin saa jo hyviä.

Parhaimmillaan soitto hyvällä digipianolla ja hyvillä kuulokkeilla kuulostaa jo melkein samalta, kuin soittaminen akustisella pianolla. Ihan kuin se ääni ei edes tulisi sieltä kuulokkeista.

Vierailija
12/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siinä, yksi maailman suosituimmista, kaikki tykkää.

Sähköpianoja ei ole ollut 50 vuoteen.

https://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx_660_b.htm

Vierailija
13/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niistä puuttuu koskettimisto, ei niillä voi opetella pianonsoittoa, tuota dgx;ää suosittelen.

Vierailija
14/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa muuttavalle ostettiin piano , jota voi soittaa myös äänettömästi, kuulokkeilla. Ei häiritse naapureita illalla. Hinta 7000-8000. Hyvältä vaikuttaa.

Vierailija
15/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamahan pianoissa ei voi mennä vikaan. Kannattaa seurata nettikauppojen, myös ulkomaisten ostajien arvioita samoin youtubessa saattaa olla arvioita.

Itselläni on akustinen yamaha jota en kuitenkaan käytä kun en kerrostalossa halua häiritä. Monta vuotta olen mennyt Korgin kiipparilla, se välttää hyvin minulle. Jos vielä elämä minulla jatkuu tulevaisuudessa niin aion hommata Yamahan sähköpianon tai akustisen jossa on kuulokemahdollisuus.

t. piano-ope

Vierailija
16/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yamahan pianoissa ei voi mennä vikaan. Kannattaa seurata nettikauppojen, myös ulkomaisten ostajien arvioita samoin youtubessa saattaa olla arvioita.

Itselläni on akustinen yamaha jota en kuitenkaan käytä kun en kerrostalossa halua häiritä. Monta vuotta olen mennyt Korgin kiipparilla, se välttää hyvin minulle. Jos vielä elämä minulla jatkuu tulevaisuudessa niin aion hommata Yamahan sähköpianon tai akustisen jossa on kuulokemahdollisuus.

t. piano-ope

Valehteleva pelle! Sähköpianoja ei ole ollut 50-vuoteen! t. Liberace

Vierailija
17/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sciinä, yksi maailman suosituimmista, kaikki tykkää.

Sähköpianoja ei ole ollut 50 vuoteen.

https://www.thomann.de/fi/yamaha_dgx_660_b.htm

Makuasioita toki, mutta en huolisi tuon näköistä kotiini. Pianot on jo melkein kuin huonekaluja, isoja ja aina näkyvillä. Äänellä ja soittotuntumalla on toki enemmän väliä, mutta silti mieluummin joku kauniimpi malli.

Vierailija
18/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

dgx tai clavinova. Malli kukkaron mukaan.

Lelupianoissa ei ole vasarakoneistoa.

Vierailija
19/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Casio Privia px160. Ihan toimiva peli harrastuskäyttöön, kun on tarkoitus ainoastaan soittaa sitä pianoa. Silloin kun tuo ostettiin, en ajatellut, että alkaisin koskaan harrastamaan laulua. Säestyssoittimena tuossa on sellainen puute, ettei siinä ole transponointitoimintoa. Eli kun haluan laulaa jotain eri sävellajissa kuin mihin se on kirjoitettu, joudun transponoimaan nuotit erikseen tietokoneella ja tulostamaan ne paperille. Toisaalta, tässä on se hyvä puoli, että kun menen vanhempieni tai tätini luokse, joilla on akustiset pianot kummallakin, on minulla jo valmiiksi nuotit oikeassa sävellajissa itselleni.

Laulunopettajallani on Roland (en tiedä mallia). Siinä on transponointi, ja se on älyttömän kätevä, kun voidaan sen avulla hakea minun äänelleni parhaiten sopivaa sävellajia. Rolandia näkee paljon ammattilaisilla ja puoliammattilaisilla.

Vierailija
20/22 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinitytöllä on Rolandin digipiano ja hän on todella tyytyväinen siihen. Tykkää enemmän kuin akustisesta.

https://www.thomann.de/fi/roland_hp_704_wh.htm