Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummassa naapurit tulee yleensä tutummaksi rivarissa vai kerrostalossa?

Vierailija
10.05.2020 |

Kiinnostaisi kokemukset :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa tietenkin.

Kaikki asuvat samassa tasossa, ja on takapihat joissa oleskellaan.

On mahdoton välttää naapureita kokonaan.

Kerrostaloissa ei oleskella niin paljon ulkona, eikä törmäillä toisiin jatkuvasti, kun asutaan kerroksittain.

Oman kerroksen väkeä tapaa eniten, muista ei edes tiedä missä kerroksessa ja asunnoiss asuvat.

Aivan toisin on rivarissa, näkee aina mihin asuntoon itse kukin menee ja ketä vieraita on ja koska on vieraita ja juhlia jms.

Vierailija
2/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko kyseessä kunnan/auringon omistama yhtiö vai yksityisten. Joka taloon voi sisältyä ikävä kyylä tai useampi, juoruakkoja ja ukkoja on ollut kautta aikojen. Itse he kutsuvat pahansuopaista panetteluaan ja asiatonta utelisisuuttaan virheellisesti 'sosiaalisuudeksi' eivätkä voi sieltä ihmisiä, jotka eivät tällaisesta seurasta välitä. Kumpaan joukkoon sinä itse kuulut, kyyläjuoruajiin vai yksityisyyttä arvostaviin? Jälkimmäisten on parasta asua omakotitaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 14 vuotta rivitalossa, jossa asunut lähinnä nuorempaa väkeä. Piha on iso ja avara ja autotallin edessä on tilaa vaikka rekalle. Ketään en ole koskaan oppinut tuntemaan ja väkikin vaihtunut aika nopeasti, kun ovat lisääntyneet niin vauhdilla. Aikanaan kerrostalossa asui etupäässä vanhuksia jotka sekaantuivat joka asiaan ja kyselivät vieraistanikin. Hississä aina pakosta törmäsi, ja jos käytti rappuja niin käskettiin käyttää hissiä, ettei tule rappusiin turhaa kolinaa. Jatkuvaa nillitystä jostain ja samat ihmiset asuvat siellä varmaan vieläkin, kun minnekkäs vanhat eläkeläiset muuttaisivat.

Vierailija
4/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa pihatyöt hoidetaan useammin talkoilla.

Vierailija
5/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut rivarissa, mutta meillä on pihallinen pienkerrostalo ja kaikkiin asukkaisiin on kyllä tutustunut. 

Vierailija
6/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa on kauheaa meiningiä ja puutaloissa myöskin.

Vierailija
7/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia vain rivarista, mutta riippuu asukkaista.

En ole yrittänyt tutustua keneenkään mutta kyllähän tässä toisiin törmää kun on ruohonleikkuuta ym pihan hoitoa.

Nyt on myös uusi taloyhtiön hallituksen pj joka jostain syystä haluaa hoitaa KAIKKI asiat kasvotusten ja tulee ovelle kertomaan asioita. Edellinen laittoi aina lapun postilaatikkoon jos tuli johonkin asiaan jotain muutoksia tms.

Mutta joo tämä missä asun on niin pieni piha että kyllä tässä törmää melkein päivittäin.

Vierailija
8/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni piha jossa 6 asuntoa. Kaikki muut tuntee toisensa ja viettävät grillijuhlia ym. itse oon pysytellyt poissa silmistä, hoidan omat työni jotka minulle kuuluu mutten ole edes yrittänyt tutustua keneenkään. Onhan se välillä vähän hassua kun muut rupattelee tuossa pihalla ja minä vain asun täällä näiden "kaverusten" keskellä.

Vierailija
9/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 14 vuotta rivitalossa, jossa asunut lähinnä nuorempaa väkeä. Piha on iso ja avara ja autotallin edessä on tilaa vaikka rekalle. Ketään en ole koskaan oppinut tuntemaan ja väkikin vaihtunut aika nopeasti, kun ovat lisääntyneet niin vauhdilla. Aikanaan kerrostalossa asui etupäässä vanhuksia jotka sekaantuivat joka asiaan ja kyselivät vieraistanikin. Hississä aina pakosta törmäsi, ja jos käytti rappuja niin käskettiin käyttää hissiä, ettei tule rappusiin turhaa kolinaa. Jatkuvaa nillitystä jostain ja samat ihmiset asuvat siellä varmaan vieläkin, kun minnekkäs vanhat eläkeläiset muuttaisivat.

Ollaan asuttu nyt 2 vuotta vanhusten täyttämässä kerrostalossa ja ei täällä vaan kukaan ole tunkenut nokkaansa asioihimme.

Lievätkö liian vanhoja käyttämään energiaansa kyyläilyyn vai mikä on, en ole kertaakaan kuullut valittavaa sanaa tai oikeastaan muutakaan.

Vierailija
10/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin miehen aikana opiskelija-asunto kerrostalossa, jossa samassa kerroksessa asui kaksi kiinalaispariskuntaa omissa asunnoissaan. Koskaan eivät vastannee tervehtimiseen, suomalaiset kyllä vastasivat.

Vierailija
11/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa pitäisi tulla mutta riippuu niin talosta. Jos on sellainen kunnan ongelmarivari mitä esim. maalla on niin toivot etteivät tule tutuiksi.

Vierailija
12/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 3 vuotta rivitalossa. Juttelen vain kahden naapurin kanssa.

Ei kahvittelua, eikä muutakaan lähentymistä, koska en halua.

Those are not my people.

Ennen tätä asuin 18 vuotta kerrostalossa, enkä tuntenut ketään. Yhdelle naiselle annoin naistenlehdet luettuani.pudotin postiluukusta. Hänen nimensä taisi olla Eila.

Vierailija
13/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa. Ei saanut koskaan olla ulkona rauhassa. Kerrostalossa ei ole niitä ongelmia.

Vierailija
14/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarissa pihatyöt hoidetaan useammin talkoilla.

Asun rivarissa, asunut 17 vuotta, nuorena eka koti oli myös rivari, n. 35 vuotta sitten, kummassakaan ei ole tehty talkoita, kaiken hoitaa huoltoyhtiö. Ei anuitakaan talkookaljoja ole saanut. Sama kavereilla, jotka rivarissa asuvat.

Vierailija
15/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossa on kauheaa meiningiä ja puutaloissa myöskin.

Asun 8 asunnon rivarissa, etupihalla joskus näen naapurin, moikataan, voidaan myös vaihtaa muutama sana, takapihalle ei muitten pihat näy, koska asunnot porrastettu, minulla on päätyasunto, joten iso piha.

Mikä on meiningi?

Vierailija
16/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa, ellet sitten muuta ns. Pihlajakadulle.

Vierailija
17/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa tutustuu paremmin.

T. Molemmista kokemusta

Vierailija
18/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa joutuu olemaan paljon enemmän tekemisissä naapurien kanssa. Kerrostalossa voi mennä viikkoja niin ettei vaihda kenenkään kanssa kuin lyhyet tervehdykset. Mutta annas olla kun olet rivarin pihalla niin puolet asukkaista piipahtaa siinä höpöttelemässä.

Vierailija
19/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko kyseessä kunnan/auringon omistama yhtiö vai yksityisten. Joka taloon voi sisältyä ikävä kyylä tai useampi, juoruakkoja ja ukkoja on ollut kautta aikojen. Itse he kutsuvat pahansuopaista panetteluaan ja asiatonta utelisisuuttaan virheellisesti 'sosiaalisuudeksi' eivätkä voi sieltä ihmisiä, jotka eivät tällaisesta seurasta välitä. Kumpaan joukkoon sinä itse kuulut, kyyläjuoruajiin vai yksityisyyttä arvostaviin? Jälkimmäisten on parasta asua omakotitaloissa.

Miten aurinko voi jotain omistaa?

Vierailija
20/20 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 5 kerroksiessa kerrostalossa enkä melkein koskaan näe ketään muita asukkaita. Välillä mietin onko 90% asunnoista tyhjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän