Milloin pääsenkään kotiin?
En ole nyt muutamaan kuukauteen nähnyt vanhempiani tai isovanhempiani enkä siskoani. Asun Suomen pahimalla korona alueella, jonne aikoinani lähdin työn perässä, mutta olen koitoisin pieneltä paikkakunnalta maaseudulta, jossa kasvoin.
Kyse on siitä, että ikäväni kotipaikkakunnalle kasvaa ja kasvaa. Varsinkin näin kesän kynnyksellä, kun luonto puhkeaa taas kukkaan. Kotipaikkakuntani on todella kaunis. Voin nähdä sen mielessäni miltä mummolani puutarha näyttää tai kylän läpi virtaava joki pientareineen. Asun ja työskentelen kaupungissa, mutta silti minusta ei koskaan katoa se maalaistyttö, joka ennen olin. Olen lähiaikoina ajatellut paljon lapsuuteni ja nuoruuteni kesiä.
Minulla on kamala ikävä perhettäni ja isovanhempiani, jotka asuvat edelleen synnyinseuduillaan. Mummola on aina minulle turvapaikka, kuin toinen koti, jonne olin aina tervetullut. Nyt en ole nähnyt isovanhempiani aikapäiviin. En vain voi, en uskalla mitenkään lähteä kotipaikkakunnalleni. Riski viedä mukanani korona on pieni, mutta se on olemassa enkä halua ottaa sitä riskiä. Äitini taas eilen kyseli tulisinko äitienpäivänä. Melkein itkua tihrustin, kun jälleen kerroin, että en tule. Äitini kuuluu riskiryhmään.
Sanon suoraan, että tämä alkaa tuntumaan jo rankalta ja tiedä milloin tämä on ohi. Toisinaan olen hirveän ahdistunut, kun mietin tulevaa. Kaikki on niin epävarmaa. Olen stressaantunut ja näen painajaisia, jossa kaikki ovat kuolleet.
Kiitos, että sain avautua.
Kommentit (7)
Onko sulla töitä.
Jos voit olla karanteenissa niin ole viikko tai pari ja mene sitten. Siellä voit pitää maskia tai muuten olla vähän etäämmällä muista. Jos sielä on hotelli tai jokin kämppä tyhjillään johon voit vielä mennä asumaan niin hyvä.
Tää tulee kestää kauan joten kannattaa tehdä elämästä niin mukavaa kun voi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla töitä.
Jos voit olla karanteenissa niin ole viikko tai pari ja mene sitten. Siellä voit pitää maskia tai muuten olla vähän etäämmällä muista. Jos sielä on hotelli tai jokin kämppä tyhjillään johon voit vielä mennä asumaan niin hyvä.Tää tulee kestää kauan joten kannattaa tehdä elämästä niin mukavaa kun voi.
Olen eri kuin ap, mutta olen pohtinut tässä itse, että, nyt, kun jään lomalle viikon päästä niin pitäisin ensiksi karanteenin ja uskaltautuisin lähtemään kotipaikkakunnalleni, mutta kuinka iso riski mahtaa olla julkinen pitkänmatkan bussi, jolla joutuisin sinne matkustamaan :(
Itse menisin, karenteeni ja maskin kanssa matkaan.
Jäät pitemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla töitä.
Jos voit olla karanteenissa niin ole viikko tai pari ja mene sitten. Siellä voit pitää maskia tai muuten olla vähän etäämmällä muista. Jos sielä on hotelli tai jokin kämppä tyhjillään johon voit vielä mennä asumaan niin hyvä.Tää tulee kestää kauan joten kannattaa tehdä elämästä niin mukavaa kun voi.
Olen eri kuin ap, mutta olen pohtinut tässä itse, että, nyt, kun jään lomalle viikon päästä niin pitäisin ensiksi karanteenin ja uskaltautuisin lähtemään kotipaikkakunnalleni, mutta kuinka iso riski mahtaa olla julkinen pitkänmatkan bussi, jolla joutuisin sinne matkustamaan :(
Hanskat ja maski. Siellä bussissa on kyllä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla töitä.
Käytä matkalla maskia. Jos et mistään sellaista löydä niin kysele kavereilta tai facesta. Riski on pieni, etenkin jos vaihdat vaatteet ja peseydyt ennen kuin olet lähemmin kenenkään kanssa.
Jätä kengät ulos tai pyyhi puhdistuspyyhkeillä vaatteet voi laittaa pussiin tai pesuun.
Käsidesiä matkaan.
Tuo vika lause veti kylmiäväreitä :D Mutta joo tiedän tunteen. On tää kyllä täyttä p*skaa tällä hetkellä. Alkaa kieltämättä hajottamaan hiukan.
Avautumisessasi on kohtia joihin voin samaistua. Jos yhtään lohduttaa niin et ole aisan kanssa yksin. Olen varma, että moni potee tällä hetkellä samoja tuntemuksia. Tsemppiä.