Katja Meriläinen pyörittää kuuden sijoitusasunnon Airbnb-bisnestä – Palkkatöissä hänen ei tarvitse enää käydä
MONI ON Meriläiseltä kysynyt, onko hän saanut perinnön vai lottovoiton. Vastaus on yksinkertainen: pankkilaina. Käsirahan hän on säästänyt ihan tavallista päivätyötä tekemällä ja aktiivisesti sijoittamalla.
”Eihän se matemaattisesti ole kauhean vaikeata ajatella, että säästää käsirahan ja hakee loppuosalle lainaa tai ottaa jonkun mukaan sijoittamaan. Suurimman osan asunnoista olen hankkinut lainarahalla ja yhdessä jonkun kanssa.”
Katja Meriläisen sijoituskumppaneita ovat äiti, poikaystävä ja kaveri.
PUOLITOISTA vuotta sitten Meriläinen jätti vakituisen markkinointityön Microsoftilla ja ryhtyi kokopäiväiseksi Airbnb-emännäksi.
”Asuntosijoittaminen oli ollut haave, jonka ajattelin toteutuvan aikaisintaan viisikymppisenä sitten, kun on tehnyt uraa ja kerännyt pääomaa. Loppujen lopuksi en tehnyt pitkälle meneviä laskelmia, vaan huomasin, että minulla alkaa olla riittävästi asuntoja. Maksimoimalla niistä saatavat vuokratulot pystyn ihan hyvin elämään.”
Kommentit (10)
Eipä taida tällä hetkellä pahemmin eörbiiänbiiläisiä tulla.
Toivottavasti ovat saaneet koronan takia yritystukea.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ovat saaneet koronan takia yritystukea.
Tuohon toimintaan ei saa mitään tukia.
Voisko joku selittää miten tuo on laillista? Mä luulin että AirBnB:ssä oli joku maksimimäärä päiviä mitä vuodessa sai vuokrata, eli extempore-hotellin pystyynlaittaminen olisi ollut kiellettyä. Ja eikö ole muka mitään hotellilainsäädäntöä, vai ihan kuka tahansako voi vuokrata kämppänsä irtolaisille ihan ilman rajoituksia?
Omalla paikkakunnalla on paljon nyt tori.ssa vuokralla näitä asuntoja tyyliin "kiva pikkuyksiö kesäksi vuokralle kalustettuna. Kalusteisiin kuuluu kuusi sänkyä ja ruokapöytä ja vuokra tästä tilaihmeestä (22neliöä) 800 euroa kuussa
Varmaan nyt tosiaan työt ja tulot vähissä.
Mutta normaalitilanteessa ei tuo ole mikään ihan helppo homma - siivota ja laittaa kaikki kuntoon _kuudessa_ asunnossa useimmiten päivän - parin välein ja huolehtia että asunnoissa on kaikkea tarvittavaa.
Turistivirrat loppu ja asumistukiuudistus tulee, niin pyörittelee hiljaa kämppänsä alennusmyynnillä pois.
Jos saa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää miten tuo on laillista? Mä luulin että AirBnB:ssä oli joku maksimimäärä päiviä mitä vuodessa sai vuokrata, eli extempore-hotellin pystyynlaittaminen olisi ollut kiellettyä. Ja eikö ole muka mitään hotellilainsäädäntöä, vai ihan kuka tahansako voi vuokrata kämppänsä irtolaisille ihan ilman rajoituksia?
Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et tiedä.
Varallisuus periytyy aina.Köyhemmät kärsii aina.Huono-osaisuus meinaa periytyä aina
Taitaa olla vuokraajat tällä hetkellä aika vähissä?