Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä pilkkasi minua serkulleen, kun kirjoitin kauppalistan kynällä paperille enkä älypuhelimeen

Vierailija
05.05.2020 |

Minä tykkään tehdä listan paperille, niin ei tarvitse sitten kaupassa jatkuvasti kaivaa puhelinta esiin ja selata. Poikaystävä jutteli serkulleen ja naureskeli "se muumio luki listaa jostain paperinpalasta, vähänkö hävetti"

Onko nykyään noloa tehdä kauppalappu paperille? Olemme 17-vuotiaita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille et sä oot tyhmä ku et tajuu käyttää muutaku jotai hikistä älypuhelinta kyl mäki mielelläni teen ihan kunnon listan

Vierailija
2/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitan aina kauppalistan paperille. Kännykkä on kömpelö kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä poikaystäväsi. Hän ei varmaan edes osaa pitää kynää kädessä.

Vierailija
4/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, on monesti  nopempaa ja kätevämpää.

Vierailija
5/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyvä provo tosin.

Vierailija
6/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin muumio kuin ääliö, kuten poikaystäväsi.

Paperilappu on käytännöllisempi. Eikä siitä lopu yllättäen akku.

Vierailija
7/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikaystäväsi on näitä teinejä joille kännykkä kasvanut käteen ja sitä on pakko kokoajan hinkuttaa niin jätä mokoma. Ei tule koskaan kasvamaan aikuiseksi.

Vierailija
8/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt huumoria kehiin. Ei tuollainen ole niin vakavaa. Itse sanon harvase päivä kavereilleni, että olen fossiili tms. kun minulla ei edes ole älypuhelinta. Ja kaveritkin sanovat. Ei kaikesta pidä vetää hernettä nenään. 

Vierailija
9/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, todennäköisesti on ihan kalkkista ja mummojen tapaista. Mummot ovat kuitenkin niin oikeassa monessa asiassa: pese kätesi, syö terveellisesti, ole ystävällinen toisille, käsityöt tuovat terveyttä jne. Jos elät kuin mummo, elät myös ehkä vanhaksi kuin mummo.

Käsin kirjoitetussa tekstissä on monta hyvää asiaa: Käsinkirjoitus pitää huolta hienomotoriikasta, käsin kirjoittaminen ehkäisee dementiaa, edistää oppimista ja muistamista ( jos kirjoittaa opiskelujuttuja), on silmille ystävällisempää kuin koneiden sininen valo.

Kun kirjoitat kauppalistaa käsin, niin muistat paremmin mitä tarvitsee ostaa. Toiseksi näin korona-aikana on turvallisempaa, että sinulla on se kauppalista, jonka voit heittää kaupasta tullessa roskiin, kuin että sivelisit sitä puhelintasi kauppareissun aikana monta kertaa. Näin se puhelin pysyy paljon puhtaampana viruksista, bakteereista ja muista tautien aiheuttajista.

Vierailija
10/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 ja teen silti paperille kauppalistani, samaa tekee poikaystäväni. Mitä väliä nyt sillä on miten sen kauppalapun tekee? Kukin omalla tavallaan ja säästyyhän jollain lailla akkukin. Puhelimen kanssa voi olla pudotusriski, jos listaa tutkiessa joku ihminen törmäisikin hyllyillä tai muuta. Minulle kävi kerran niin kun koitin puhelinta käyttää listana mutta palasin nopeasti paperilappuun, kun kevyempikin pitää eikä vaadi niin paljon varovaisuutta jos samalla sitä vilkaisee ja suunnistaa ympäriinsä.

Vierailija
11/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana paperinen lista on parempi. Sen voi heittää kaupan roskikseen kuitin kaveriksi. Puhelinta jos lääppii samalla kädellä, kuin millä työntää sairaiden lääppimiä kärryjä niin ei tarvitse ihmetellä mistä se korona oikein tuli.

Vierailija
12/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana on huomattavasti hygieenisempää käyttää paperilappua kuin sörkkiä puhelinta kaupassa. Paperilapun voi heittää roskiin kassalla. Lääpitty puhelin tuo kaikki pöpöt mukanaan kotiin. 

Vierailija
13/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppalista putoaa lattialle tai unohtuu johonkin hyllyn päälle, se ei ole vakavaa. Puhelimen kanssa sellainen on paljon ikävämpi juttu. 

Meillä lisäksi kauppalistaan kirjoittaa muutkin kuin minä, lista on jääkaapin ovessa ja siitä se on hyvä silpaista mukaan. 

Vierailija
14/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota lihominen ja syytä poikkista. Kääretorttu tarjouksessa 6.99e

Vierailija
15/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin itsekin tein luuriin - on nopeampaa ja kätevämpää kuin paperien kanssa räplääminen.

Korona-aikana olen takaisin paperilistassa, niin ei tarvitse välttämättä putsata luuria kauppareissun jälkeen. Paperilistan kun voi heittää roskiin käytön jälkeen.

Vierailija
16/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin itsekin tein luuriin - on nopeampaa ja kätevämpää kuin paperien kanssa räplääminen.

Korona-aikana olen takaisin paperilistassa, niin ei tarvitse välttämättä putsata luuria kauppareissun jälkeen. Paperilistan kun voi heittää roskiin käytön jälkeen.

Minusta taas paperilappu on paljon nopeampi ja kätevämpi. Puhelimen kanssa näplätessä menee paljon enemmän aikaa sekä kirjoittaessa että kaupassa listaa katsellessa. 

Vierailija
17/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinen lista parempi, koska sen voi huoletta laskea ostoskärryyn kun haluaa käyttää kahta kättä ostosten kanssa.

Vierailija
18/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin muumio kuin ääliö, kuten poikaystäväsi.

Paperilappu on käytännöllisempi. Eikä siitä lopu yllättäen akku.

Kannattaa uskoa kaikki trollit.

Vierailija
19/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aivotutkija sanoi, että ainakin vanhemman väen kannattaa ehdottomasti kirjoittaa se kauppalista paperille - ja unohtaa kotiin. Näin aivot joutuvat pinnistelemään ja pysyvät kunnossa. Olen kokeillut ja toimii. Jos nyt jokin hiiva unohtuu, niin hus hus ukko kauppaan. 

Vierailija
20/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin listan voi puhelimessa kirjoittaa. Sovellus?