Mitä tekisit jos pitkäaikainen ystävä
Ei jaksa koskaan nähdä. On aina, ei kiinnosta. Silloin tällöin näkee muita. Kaipaa ihmisiä töistä ja kehuu näitä.
Pitää paljon yhteyttä, mutta usein vaan puhuu masennuksestaan eikä koskaan lähde minun kanssa minnekään. Onneks itsellä paljon muitakin kavereita, mut tästä viime aikoina tullut olo et mihin minua tarvii. Muille ei olostaan puhu, vaikka näkee. Mut en halua olla vain likakaivo.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Joko hyväksyt, että ystäväsi on masentunut ja uskoutuu sinulle tai sitten et ja panet välit poikki. Toki voit ensin ystävällisesti ohjata häntä hoitoon. Miten haluaisit itseäsi kohdeltavan vastaavassa tilanteessa?
Tämä sama jatkunut vuosia. Ei halua hoitoa. Hänellä perhe, jolle ei edes kerro ajatulsistaan. Minulle vain. Mutta tuntuu ettei oikeasti välitä minusta, en halua olla se jolle joka päivä sanotaan ettei kiinnosta. En siis toki pyydä minnekään, kun ei tulisi mun kanssa. Ap
Olisin suora ja kysyisin. Kertoisin että on loukkaavaa, että hän kyllä tapaa muita, mutta minut on jättänyt kuuntelijan rooliin. Kertoisin myös, että kuuntelen kyllä, mutta se ei käy, että se on ystävyytemme tarkoitus. Jatkossa tapaillaan ja muuta - muussa tapauksessa ystävyytemme päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Olisin suora ja kysyisin. Kertoisin että on loukkaavaa, että hän kyllä tapaa muita, mutta minut on jättänyt kuuntelijan rooliin. Kertoisin myös, että kuuntelen kyllä, mutta se ei käy, että se on ystävyytemme tarkoitus. Jatkossa tapaillaan ja muuta - muussa tapauksessa ystävyytemme päättyy.
Tämä on hyvä.
Joko hyväksyt, että ystäväsi on masentunut ja uskoutuu sinulle tai sitten et ja panet välit poikki. Toki voit ensin ystävällisesti ohjata häntä hoitoon. Miten haluaisit itseäsi kohdeltavan vastaavassa tilanteessa?