Käytetyt lastenvaatteet, nykyajan ongelmajäte
Hämmästyttää, ettei mikään avustustaho tunnu ottavan vastaan enää käytettyjä vauvan ja pienten lasten vaatteita. Ottavat vastaan vain uusia. Ymmärrän, että hankalassa tilanteessa olevillakin on oikeus uusiin vaatteisiin, enkä sitä varsinaisesti kritisoikaan. Mutta ihmettelemään vain miten vaikea on päästä eroon hyväkuntoisista, ajanmukaisista eli max parin vuotta sitten hankituista, ehjistä ja muutenkin käyttökelpoisista vaatteista. Talvihaalari ollut käytössä esimerkiksi vain vuoden, niin ei vain kelpaa, kun ei ole uusi. Olisiko ehdotuksia missä olisi oikeasti tarvetta, niin voisin ottaa yhteyttä?
Kommentit (19)
Itse myyn kirppiksellä. Ihan pienet vauvanvaatteet menevät kehnosti, mutta taaperon ja pikkulapsen vaatteet ovat menneet hyvin kaupaksi. Ja ei ole edes olleet mitään hienoa ja kallista merkkiä.
Printeissä on voinut näkyä vähän kulumaa, mutta muuten ehjiä ja siistejä. Rikkinäistä ja nuhjaantunutta en myyntiin edes yrittäisi.
Mä työnnän kaikki käytetyt ja pieneksi jääneet vaatteet uffin latikkoon, helppo ratkaisu. Jos ei kelpaa niin ne hoitaa hävityksen.
Eikö ne uffin laatikot ole olleet sitä varten vai onko ne poistettu?
UFFin laatikoihin olen aika paljon laittanutkin. Viime aikoina on sekin mietityttänyt, etten välttämättä haluaisi, että vaatteet päätyvät Intiassa katuojaan. Ensisijaisesti olin ajatellut mielessäni, että lahjoitan ne hopelle tms, että varmasti löytyy tarvetta. Eivät vastaanota, täällä ainakaan. Itsepalvelukurpputorirallia en vain jaksa, sitäkin tullut harjoitettua. Ehkä kysäisen vielä seurakunnalta, kiitos vinkistä!
Kidre.comiin voi myös käydä kauppaamassa nuo käyteyt vaatteet kerralla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita kirkollisiin palveluihin, luulis et ne ottaa. Joku seurakunnan kirpputori tai vastaava.
Luulisi, että Ukrainalaisten yhdistys ottaa mielellään vastaan myös lastenvaatteita. Kirjoita ja kysy sivustolta Autaukainaa.fi, että onko kotipaikkakunnallasi ja sen lähellä ketään Ukrainaan tavaraa vievää. Sinnehän usea vie tavaraa muun muassa hätämajoituksiin ja myös suomalaisille vierastaistelijoille suomalaisia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita kirkollisiin palveluihin, luulis et ne ottaa. Joku seurakunnan kirpputori tai vastaava.
Luulisi, että Ukrainalaisten yhdistys ottaa mielellään vastaan myös lastenvaatteita. Kirjoita ja kysy sivustolta Autaukainaa.fi, että onko kotipaikkakunnallasi ja sen lähellä ketään Ukrainaan tavaraa vievää. Sinnehän usea vie tavaraa muun muassa hätämajoituksiin ja myös suomalaisille vierastaistelijoille suomalaisia herkkuja.
Eiköhän herkut ja rahat mene "avustustyöntekijöiden" omiin suihin ja pankkitileille. Vaatteet roskiin.
Tori.fi lahjoitetaan. Varmasti on ottajia. Päiväkodin seinälle ilmoitus tms.
Soita vaikka pelastusarmejaan,tulevat ilmaisiksi ne tai minkä vaan materiaalin kotisi hakemaan.
Omalla paikkakunnalla toimii roskalava-ryhmä vallan mainiosti myös käytettyjen lastenvaatteiden kohdalla. Heti lähtee käsistä.
Varsinkin nuoret äidit kierrättävät lasten vaatteita keskenään varsin onnistuneesti.
Eikös lastenvaatteet ole hyvää paksua puuvillaa? Itse käyttäisin siivousrätteinä.
Jotkut idiootit keksivät vaatia, että äitiyspakkauksen vaatteet on vaihdettava niin pieneen kokoon, että se sopii vain aivan aluksi vauvalle, joka ei edes liiku itsenäisesti. Aiemmin äitiyspakkauksen vaatteilla pärjäsi noin puolitoista vuotta.
Tietenkin näitä miniskidivaatteita jää sitten käyttämättä hirveät määrät, eiväthän ne vastasyntyneiden vaatteet edes kulu käytössä, kun lapsi ei vielä liiku ne päällään.
Idioottimainen veto viranomaisilta suostua tuohon ja älytön huononnus lapsiperheille.
Mun mielestä tuo vaatimus uusista on jopa vähän törppö. Monet pienten lasten vaatteet on olleet 1-2 kertaa päällä, kun niitä tulee ovista ja ikkunoista kaikille, joten kyllä ne aika uusia on.
Miksi ottaa vastaan käytetty, kun Hope ry antaa uusia merkkivaatteita vedoten lasten tasa-arvoon.
Vie Konttiin tai Pelastusarmeijan kirpputorille. Eri seurakunnilla myös kirppareita.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut idiootit keksivät vaatia, että äitiyspakkauksen vaatteet on vaihdettava niin pieneen kokoon, että se sopii vain aivan aluksi vauvalle, joka ei edes liiku itsenäisesti. Aiemmin äitiyspakkauksen vaatteilla pärjäsi noin puolitoista vuotta.
Tietenkin näitä miniskidivaatteita jää sitten käyttämättä hirveät määrät, eiväthän ne vastasyntyneiden vaatteet edes kulu käytössä, kun lapsi ei vielä liiku ne päällään.
Idioottimainen veto viranomaisilta suostua tuohon ja älytön huononnus lapsiperheille.
Se on aina mahtavaa kun äänekäs vähemmistö saa tahtonsa läpi ja sen jälkeen kaikilla on kurjaa.