Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset alkoi uudestaan

Anu
29.04.2020 |

Mulla oli menkat, kesti 4 päivää vaan, loppui ja parin päivän jälkeen alkoi uudestaan. Pitääkö huolestua? Menenkö lääkäriin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikä ehkäisy käytössä? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/4 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kesti? Saattoi myös olla välissä välipäivä jolloin ei tu paljon mitään mutta sen jälkeen alkaa taas tulla vähän enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli viime kuussa ihan normaalit menkat kuun alkupuolella, kestivät sen 5-6 päivää mitä normaalisti. Sitten kahden viikon päästä alkoi taas menkat, kesti 3-4 päivää.

Ja ihan kunnollista veristä kuukautisvuotoa limakalvoriekaleineen molemmilla kerroilla, ei mitään ruskeaa valkovuotoa tai pientä vuotoa päivittäin.

En tiedä mikä tuo oli, mutta tässä kuussa tuli menkat ihan normaalisti. 4 viikkoa + 1 päivä siitä, kun edelliset menkat alkoivat. Minulla on säännöllinen kuukautiskierto luonnostaan, aika tarkalleen 4 viikon välein menkat.

Jännä juttu. Olen melkein 36 v. En käytä enkä ole koskaan käyttänyt hormoniehkäisyä. Steri tehty kolmekymppisenä. Raskaanakaan en voi olla kun en ole miehen kanssa harrastanut seksiä aikoihin. (Siis ei ole mahdollista että steri olisi pettänyt, kun en ole seksiäkään harrastanut.)

Ja tuo sterin jälkeinen vuoto oli myös mysteeri. Steri tehtiin laparoskopialla, ja samalla tehtiin hysteroskopia eli tähystettiin kohtuontelo. Sanottiin, että kohdusta vuotaa veristä vuotoa operaation jälkeen, ja sen aikaa pitää käyttää sidettä, tamponi ja kuukuppi ovat kiellettyjä infektioriskin vuoksi. Kalenterin mukaan minulla piti alkaa menkat steripäivänä tai päivän pari sen jälkeen.

No, valuin veristä vuotoa puolitoista viikkoa. Missään vaiheessa ei alkanut menkat kunnolla. Mutta verisestä vuodosta päättelin, että kyllä nämä nyt on menkat samalla vaikka vähän laiskasti vuotaakin. Tai ehkä kohtu on tyhjennetty hysteroskopian yhteydessä?

Sitten vuoto loppui, elämä oli normaalia. Kunnes viikko vuodottoman elämän jälkeen alkoi menkat ihan kunnolla! En tiedä miten se on mahdollista. Mitä mnä valuin sen puolitoista viikkoa, jos se ei kuukautisvuotoa ollut? Ja miten kohtu on voinut pantata sitä menkkamateriaalia kaksi ja puoli viikkoa hysteroskopian jälkeen? Ja eikö siitä pitäisi kehittyä jo kohtutulehdus...?

Kun eikös kuukautiset ole tekemisissä hormonitoiminnan kanssa? Hormonitoiminta märää sen, milloin kuukautisvuotoa syntyy ja milloin kohtu tyhjenee. Mitä tuossa siis tapahtui? Miksi kohtu olisi kehittänyt uuden "pedin" raskautta varten noin nopeasti, ja tajunnut että "plääh, ei taaskaan hedelmöittynyttä munasolua, ulos vaan tämäkin moska".

Miksi minulla tuli menkat kahdesti viime kuussa, ja mikä tuo sterin jälkeinen vuoto oli ja miksi menkat alkoivat tuolloin 2,5 viikkoa myöhässä tai puolitoista viikkoa liian aikaisin tai mitä häh...

Vierailija
4/4 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vastata siihen, kun yhdynnän jälkeen on tullut joskus hieman veristä vuotoa. Papa otettu 1,5 vuotta sitten ja kaikki ok, sama kumppani ollut 10 vuotta.

Kävin 1,5 kuukautta sitten gynellä muista syistä ja unohdin mainita tästä vuodosta, koska sitä tapahtuu hyvin harvoin. Nyt tässä kuussa kuukautiset olivat normaalit 5 päivää ja kolmisen päivää myöhemmin alkoi vähäinen tiputteluvuoto, joka kesti ehkä illan ajan. Seuraavana päivänä yhdyntä, jolloin tuli taas ihan tippa verta.

Kuinkahan vakavaa tämä voi olla ja pitääkö nyt taas mennä gynelle? Pelottaa :/