Kasvomaski käyttävää Katria ilkutaan ja yskitään päin
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…
"Tuntemattomat ihmiset tulevat pätemään, ilkkumaan ja kommentoimaan, kun näkevät Katrin ruokakaupassa maski kasvoillaan."
Mitä vi***ua joitain ihmisiä oikein vaivaa oikeesti?🤯
Kommentit (10)
Mä käytän korkeatasoista ffp3 maskia kaupassa, riskiryhmäläinen olen. Vielä 4-5 vko sitten mua katsottiin joko peläten tai avoimen vihaisesti (tuhahdeltiin, pyöriteltiin silmiä), mutta nyt viimeisen parin viikon aikana ei enää.
Käytän kaikissa sisätiloissa missä muita ihmisiä. Tiesin jo TAMMIKUUSSA että korona leviää hengitysilman mukana (ulkomaalaisten virologien ohjeet) ja täällähän vielä maaliskuun alussakin THL sössötti että peskää käsiä.
Vaikka peset 5000 kertaa päivässä kätesi niin se ei estä virusta. Virus leviää ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän korkeatasoista ffp3 maskia kaupassa, riskiryhmäläinen olen. Vielä 4-5 vko sitten mua katsottiin joko peläten tai avoimen vihaisesti (tuhahdeltiin, pyöriteltiin silmiä), mutta nyt viimeisen parin viikon aikana ei enää.
Käytän kaikissa sisätiloissa missä muita ihmisiä. Tiesin jo TAMMIKUUSSA että korona leviää hengitysilman mukana (ulkomaalaisten virologien ohjeet) ja täällähän vielä maaliskuun alussakin THL sössötti että peskää käsiä.Vaikka peset 5000 kertaa päivässä kätesi niin se ei estä virusta. Virus leviää ilmassa.
Suodattaaji tuo ffp3 maski myös pierun hajun? Jos ei, se ei luultavasti suodata viruksiakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaikissa sisätiloissa missä muita ihmisiä. Tiesin jo TAMMIKUUSSA että korona leviää hengitysilman mukana (ulkomaalaisten virologien ohjeet) ja täällähän vielä maaliskuun alussakin THL sössötti että peskää käsiä.Vaikka peset 5000 kertaa päivässä kätesi niin se ei estä virusta. Virus leviää ilmassa.
Suodattaaji tuo ffp3 maski myös pierun hajun? Jos ei, se ei luultavasti suodata viruksiakaan
Kyllä suodattaa hajunkin ja virukset täydellisesti. Kuten sanoin on vaativien sairaalaolosuhteiden maski, ammattitasoa. Mulla on näitä paljon koska tammikuussa osasin ennakoida ja tilata. Pitää olla siis malli missä on venttiili. Ilman venttiiliä olevat eivät ole tehokkaita.
En ymmärrä tuota vihamielisyyttä, koska maskihan voi suojata näitä muita ei-maskillisia. Olen nähnyt monen vanhuksen käyttävän, ehkä ennemminkin itsensä vuoksi mutta mistä sen tietää, jos he kantavatkin oireettomina? Ja voihan ne vähentää riskiä saada itse tauti ilmasta. Parempi että jotain naamalla kuin ei mitään. Ohjeistuksella kai yritetään tehdä niin, ettei maskeja osteta liikaa jotta niitä jää terveysalan ihmisille tai muu taka-ajatus on. Minun kohdallani ajattelen, että maskin käyttäjä huomioi muut myös. Mitä vähemmän suoraan hengittäviä samassa tilassa, sen parempi. Jos kaikki käyttäisivät maskia, heikkenisi kyllä taudin leviäminen hengitysilman kautta melkoisesti, kun jotkut ei tuota oikeaa yskimistä vieläkään viitsi opetella. Äitini käyttä maskia kaupassa, koska hänellä on krooninen yskä.
Heikompi aines pottumuusi aivoilla käyttäytyy lähes poikkeuksetta noin. Enkä nyt puhu Katrista.
Täytyy käyttää vähän värikynää että pääsee lehteen.
T.Maskia käyttävä
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan täällä kempeleellä kukaan ei käytä maskia
Täällä muutaman kilsan päässä Oulussa onneksi hyvin moni käyttää. Lisäksi kaupoissa myös maskittomat ihmiset laittavat tunnollisesti käsidesiä ja käyttävät kumihanskoja. Porukka ehkä sivistyneempää mitä siellä junttikylässä.
Onneksi en enää asu Kempeleessä.
Tätä tapahtui myös minulle, varsinkin nuorilta lapsilta ja miehiltä. Kirjoitin tästä jo silloin alkumetreillä, kun korona tapahtui.
Ainakaan täällä kempeleellä kukaan ei käytä maskia