paljonko opettajan kk-palkka olisi, jos maksettaisiin vain 10kk vuodessa?
Kommentit (10)
Minulle maksetaan vain opetusajalta. Eli ei kesälomalta tai muilta lomilta. Mutta mulla onkin tuntipalkka. Täytenä kuukautena pääsen tuonne alarajalle mitä ykkönen kirjoitti. Helmikuussa liki tonni vähemmän.
Veikkaan, että jos olisi kuukausipalkka, vastaavasti tuntia kohden tulisi vähemmän. En taida tuntea yhtään opettajaa, joka kuustonnia tienasi.
On kyllä hyvät palkat opettajilla, kun jopa kuutta tonnia tienataan. Huh huh.
Määräaikaisia ketjutetaan, koska ne ei saa kesäajalta palkkaa: tekevöt saman työn pienemmällä palkalla.
Mulla olis 3360. Olen aineenope ilman lisiä.
Kk palkkani on 2800e. Täydet tunnit.
-aineenope yläkoulussa
Nuori yläkoulun aineenope saisi silloin peruspalkkaa 3360 e/kk, jos kesäajalle vyörytetty talven palkka palautettaisiin talvelle. Aika monille tulee tuohon pikkulisiä erilaisista ylimääräisistä hommista. Vuosikymmenten kokemuksen jälkeen toki palkka olisi satoja euroja enemmän.
Tuo on varmaan aika normaali ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneen julkisen puolen työntekijän uran alun palkka.
Itse haluaisin, että juhannuksesta koulujen alkuun sijoittuvalta ajalta maksettava raha siirretään talven palkkoihin, niin kuin se oli ennen. Siten isompi osa saisi sen palkan, joka heille kuuluu, ja kateellisten ei tarvitse sitten enää tuntea piikkiä lihassa opettajien kesäloman palkoista vaan he voisivat keskittää negatiivisen energiansa palkkojen määrien vertailuun ja tuntea seuraavaksi kateutta muita ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita palkansaajia kohtaan.
Minulle maksetaankin (hieman alle) 10kk vuodessa. Palkka on karvan alle 3k€ kuussa. En ymmärrä miksi esim. rehtorin hommista maksetaan niin paljon enemmän
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hyvät palkat opettajilla, kun jopa kuutta tonnia tienataan. Huh huh.
Jos on esimerkiksi lukion äidinkielen opettaja, jolla on kaikki ikälisät, paljon tunteja ja erityistehtäviä, tuo noin 6000 on mahdollinen. Erityisesti jos sattuu opettamaan norssissa, jossa maksetaan tietysti erikseen vielä auskujen ohjaamisesta.
Peruspalkka. Ei lisiä. 2060/kk. Alakoulu. Täydet tunnit.
Opettajan palkkaan vaikuttaa moni asia kuten millä luokka-asteella hän opettaa, mikä on opetusvelvollisuus ja onko siihen nähden ylitunteja, onko hän lisäksi luokanvalvoja, apulaisrehtori, kirjastonhoitaja, oppilaskunnan ohjaava ope, pitääkö hän tukiopetuksia, kuinka monta ikälisää hänellä on jne. Lähes kaikkien opettajien kuukausipalkka sijoittuu välille 3000 - 6000. Yläkoulun aineenopettajien keskiansio pyörii vajaassa neljässä tonnissa. Voit siitä itse laskea, mitä tulee vuosipalkaksi ja miten tilanne muuttuisi, jos palkka maksettaisiin vain kymmeneltä kuulta.