Mitä halpaa herkkua saa 15 eurolla?
Olisi kiva saada mahdollisimman monena iltana herkuteltua tuolla rahalla, kun viimeisistä rahoista on kyse.
Kommentit (20)
Lettuja ja/tai pannukakkua: jauhoa, maitoa/vettä, kananmunia, öljyä/rasvaa. Päälle sitten budjetista riippuen hilloa, halvinta jäätelöä, marjoja, marjasosetta tai vaikka pelkästään sokeria. 15 euroa riittää pitkälle. Todennäköisesti koko kuukadeksi, vaikka hieman ostaisi niitä lettujen lisukkeitakin.
Itse pidän jäätelöstä. Saisiko jotain halpaa jäätelöä 15 litraa?
Koskenkorvaa - Jaloviinaan tuo ei taida riittää...
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän jäätelöstä. Saisiko jotain halpaa jäätelöä 15 litraa?
Lidlistä
Kananmunia ja Kaura hiutaleita, sokeria ja öljyä. Leivo kaurakeksejä.
15 euroa riittää hyvin. Tsemppiä! Tuo jonkun kirjoittama lettuidea, sokerilla, on parempi kuin mun laittama kaurakeksit. Joo letut nam.
Korvapuusteja marsipaanitäytteellä ja raesokeri mantelirouhe päällisellä. Tuolla rahalla saisi leivottua suurinpiirtein kolmen litran taikinan. Boston kakkuina onnistuu myös ja tummaa suklaata voi rouhia lisäksi sinne sisään, olisi mun herkkua.
Pullataikinaan ainekset, siitä voi tehdä myös munkkeja jos löytyy öljyä/paistorasvaa kotoa. Lettutaikina sanottiinkin jo, lisään vaniljajätskin. Sen kaveriksi kaakaojauhetta, niin tulee suklaajätskiä. Hilloilla marjajätskiä.
Popcornia saa tuolla summalla tehtyä kattilassa enemmän kuin jaksaa syödä. Yhdestä pussista tulee ehkä noin 10 litraa popcornia ja puolen kilon maissinjyväpussilla hintaa on 1,25 €.
Kauralastut, letut ja pannukakku ovat myös hyviä ideoita.
Mokkapaloja, itse tehtyä kääretorttua popcornia, sipsejä, itsetehtyä pizzaa, suklaalevyjä. ..
15 eurollahan saa vaikka mitä!
Vehnäjauhoja, rypsiöljyä, sokeria, kaakaojauhetta. Muutama lusikallinen kutakin mukissa sekaisin ja mikroon. Päälle vaniljakastiketta tai jäätelöä.
Tarkempia ohjeita on paljon netissä. Tämän herkun etuna on se, että sitä voi tehdä oikeasti yhden annoksen kerrallaan.
Banaanit on halpoja jopa luomut.
Sopii leivontaan ja jätskin kanssa.
Paista lettuja.
Omenahyvettä saat tehtyä monta kertaa tolla rahalla.
Ostin 15 olutta. Kiitos vastauksista kuitenkin.
Ap
Melkein mitä tahansa. Määrä saattaa vaihdella.
Ohan mitä vaan!
Vaikka blinejä ja mätiä lisukkeineen jos mieli tekee. Ja rahaa jää vielä 5e muuhun
Kaviaaria