Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino ja katkokävely

Vierailija
26.04.2020 |

Olen 40+ nainen ja pohkeet ovat jatkuvassa krampissa ja kipeät, ilmeisesti lihakset eivät saa happea tarpeeksi tai verenkierto on häiriintynyt. Seurana on jatkuva kipu ja kivikovat pohkeet. Kohtalotovereita? Auttaisikohan painon pudotus?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt viimeistään kannattaisi alkaa pudottamaan painoa?

Vierailija
2/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt viimeistään kannattaisi alkaa pudottamaan painoa?

Olen miettinyt pääsisinkö lihavuusleikkaukseen. Bmi on 40+ ja jos pääsen sen alle, kilot tulevat tuplaten takaisin. Olen ollut 15 vuotta näin lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat vain syömään vähemmän. Niin yksinkertaista se on. Tai / ja karsit pois jotain epäterveellistä ruokavaliostasi ja korvaat sen kevyemmällä ja terveellisemmällä vaihtoehdolla. Pikku juttuja vähän kerrallaan. Vaikutus näkyy varmasti painossa ajan myötä.

Sillä ei ole väliä kuinka kauan olet ollut lihava. Laihtua voi aina, jos haluaa. Ja myös ilman leikkausta.

Vierailija
4/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on valtimotaudin oireet. Lääkäriin... kolesteroli, tupakointi, verenpaine ja paino kuriin. Tai sit voit jäädä odottelemaan kumpi tappaa ensin: sydäninfarkti vai aivohalvaus.

Vierailija
5/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on valtimotaudin oireet. Lääkäriin... kolesteroli, tupakointi, verenpaine ja paino kuriin. Tai sit voit jäädä odottelemaan kumpi tappaa ensin: sydäninfarkti vai aivohalvaus.

Kolesteroli ja verenpainelääkkeet on jo käytössä ja hyvällä tasolla, en tupakoi.

Vierailija
6/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, ettei ois alkava diabetes? Mulla pamahti päälle, ja hermoradat ilmeisesti niin kärsineet, tai osittain tuhoutuneet, että jalat on kuin ikuisilla maitohapoilla, kun lähtee pidemmälle kävelemään. Kuntopyörä on ollut hyvä, 5 minuuttia aina kerrallaan, lepuutus, ja taas polkemaan. (Ja tiedän painonhallinnasta jotain, en tarvitse siihen neuvoja, olen laihduttanut kymmeniä kiloja. ja on pysynyt poissa.)

Vierailija
7/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä lääkärillä keskustelemassa asiasta. Ei tuo kyllä ylipainosta johdu. Ite olen samanikäinen ja juoksen ylipainoisena maratooneja.

Vierailija
8/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, ettei ois alkava diabetes? Mulla pamahti päälle, ja hermoradat ilmeisesti niin kärsineet, tai osittain tuhoutuneet, että jalat on kuin ikuisilla maitohapoilla, kun lähtee pidemmälle kävelemään. Kuntopyörä on ollut hyvä, 5 minuuttia aina kerrallaan, lepuutus, ja taas polkemaan. (Ja tiedän painonhallinnasta jotain, en tarvitse siihen neuvoja, olen laihduttanut kymmeniä kiloja. ja on pysynyt poissa.)

Ainakaan paastosokereissa ei ole ollut sanomista. Tiedä sitten.

Vierailija
9/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin VLCD päälle. Vuorokauden kalorit 800 ja ei piiruakaan yli. Alkaa rasva lähtemään kropasta.

Vierailija
10/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi käydä lääkärillä keskustelemassa asiasta. Ei tuo kyllä ylipainosta johdu. Ite olen samanikäinen ja juoksen ylipainoisena maratooneja.

Yksikään läskikään ei ole samanlainen.

Vierailija
11/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus parantaa tämänkin vaivan ;)

Vierailija
12/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus parantaa tämänkin vaivan ;)

No sinähän se tiedät. Taidatkin olla ylipainoketjujen vakiopanelisti? Mitäs jos ap.llä onkin joku ylipainosta riippumaton sairaus? Katsos kun sellaisiakin on. Hammassärkykään ei johdu lihavuudesta.

Vierailija
13/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon pudottaminen saattaisi auttaa. Saisin varmasti 10 kiloa pois kesään mennessä jos yrittäisin.. mutta en tiedä pystynkö siihen yksin.

Vierailija
14/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä matkoja pystyt kävelemään ilman että menee katkokävelyksi? Onko oire uusi? Hengästytkö tavallista helpommin? Minulla oli nuo oireet noin kolmen viikon ajan  koko ajan pahentuen ja sitten mentiinkin jo ambulanssilla sairaalaan: kyseessä laaja keuhkoveritulppa, EKOS-liuotushoito teho-osastolla ja hengenlähtö todella lähellä.

Eli mene lääkäriin ... minäkin kävin kahdella eri lääkärillä (hengästyin helposti ja oli katkokävelyä) ja sanoin epäileväni keuhkoveritulppaa, eikä minua uskottu!

Vierailija
15/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: oireet tuntuivat niin pelottavilta, että tiesin kyseessä olevan jotain tosi pahaa. En ole mikään lääkärissä turhan takia ramppaaja. Kumpikaan jalka ei ollut turvonnut, eikä ollut kylkikipua ... silti keuhkovaltimot tukkeutuivat pikkuhiljaa.

Todellakin, mene ap lääkäriin!

Vierailija
16/16 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytteletkö tarpeeksi? Ylipainoisella lihakset joutuu koville, joten lihashuoltokin on tärkeää. Kunnon alkuvenyttelyt, lämmittely, loppuvenyttely ja säännöllinen hierominen (pohkeet voi helposti hieroa itse) voivat hyvin auttaa.

Entä mitens on, oletko kokeillut ottaa magnesiumia tai kaliumia? Nesteenpoistolääkitys, joka sinulla luultavasti on osana verenpainelääkitystä, voi aiheuttaa elektrolyyttien epätasapainoa, josta seuraa sitten kramppeja ja muuta kiusaa.

Juotko tarpeeksi? Nestehukka voi pahentaa kramppeja.

Itsekin olen ylipainoinen, sain vastaavat oireet kuriin ihan kiinnittämällä lihashuoltoon enemmän huomiota. Kiitos hierojalle, joka ohjeisti, miten krampeista pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän