Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt koronarajoitusten aikaan huomaan tuhlanneeni rahaa aiemmin aivan turhaan. Muita?

Vierailija
26.04.2020 |

Nyt säästyy erittäin paljon rahaa. Teen itse ruuat. Lapset eivät vaadi enää rahaa elokuviin, kavereisen kanssa ulkona syömiseen. Ei kulu rahaa bussikorttiin, bensaan. Harrastukset tauolla. Vaatteitakaan ei tarvita uusia, kun ollaan vaan kotona.

Toisaalta perheemme taloutta heikentää, että mies jäi juuri työttömäksi. Mutta nyt ymmärrän, että olisimme aiemminkin voineet säästää monessa asiassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
2/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin sen jo aikoja sitten, kun jäin työttömäksi. Olen saattanut olla välillä jopa vuoden, etten ole ostanut yhtäkään vaatekappaletta, en edes pikkuhousuja tai sukkia. Käytän melkein kaiken ihan kaatiskuntoon. Meikkausta vähensin aikoja sitten ja kasvot voi hyvin. En osta mitään sisustuskrääsää, vaan kaikki tarpeeseen ja harkitusti.

Vierailija
4/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin sen jo aikoja sitten, kun jäin työttömäksi. Olen saattanut olla välillä jopa vuoden, etten ole ostanut yhtäkään vaatekappaletta, en edes pikkuhousuja tai sukkia. Käytän melkein kaiken ihan kaatiskuntoon. Meikkausta vähensin aikoja sitten ja kasvot voi hyvin. En osta mitään sisustuskrääsää, vaan kaikki tarpeeseen ja harkitusti.

Enää siis en ole työtön, mutta rahaa menee vähän. Nyt käytetään tietoisesti jonkin verran palveluihin, koska voidaan.

Vierailija
5/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nettishoppaan nyt niin paljon, että rahaa kuluu normaalia enemmän

Vierailija
6/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

Vaikka aloin käyttämään kauppojen noutopalveluita ja kaupat ovat kalliimipia kuin ennen missä olen käynyt, rahaa jää säästöön jatkuvasti.

Kaikki turha kahvilla poikkeilu ja ylimäärärästen turhien tuotteiden ostaminen on poissa, eikä enää tule kierreltyä kaupoissa ostelemassa vaatteita tai osteltua kirppareilta tavaraa kotia täyttämään.

Bensaa kuluu huomattavasti vähemmän ilman turhia ajoja ja epäilen vahvasti että tästä uudesta normaalista tulee pysyvä elämäntapa vaikka pandemia joskus saataisiinkin nujerrettua.

Ei enää subeja, grillimättöjä (olen laihtunut :-), sinänsä tylsiä kapakoissa poikkeilua yksillä, ei enää oikeastan muuta kuin luonto, josta saa etsiä nautintonsa ilmaiseksi.

Vierailija
7/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo että alkoholia menee eristyksissä enemmän. Nyt reilun kuukauden olen ollut juomatta. Rahaa säästyy ja pari kiloa kadonnut. Ruuat kun tilaa kerran viikossa niin siinäkin säästyy rahaa kun tulee ostettua suunnitelmallisesti eikä käy kaupassa joka toinen päivä ja mukaan tarttuu kaikkea turhaa.

Vierailija
8/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sanoo että alkoholia menee eristyksissä enemmän. Nyt reilun kuukauden olen ollut juomatta. Rahaa säästyy ja pari kiloa kadonnut. Ruuat kun tilaa kerran viikossa niin siinäkin säästyy rahaa kun tulee ostettua suunnitelmallisesti eikä käy kaupassa joka toinen päivä ja mukaan tarttuu kaikkea turhaa.

Minäkin tilaan ruokaa noin kerran viikossa. Enne saatoin lähteä päivittäin ruokakauppaan. Saatoin jopa mennä jonkun puuttuvan yhden tuotteen takia.

Bensaa säästyy huomattavasti. Ja ei tule ostettua heräteostoksia.

Vierailija
9/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Ainoa noista aapeen mainitsemista, mikä meilläkin on muuttunut, on se bussikortti, jota en nyt tarvitse.

Tähän astikin on itse tehty ruoka ,ei ole käyty leffoissa eikä kahviloissa, ei kuljettu pahvikahvien kanssa, eikö ostettu turhia kertaköyttövaatteita. Paljossa muussakin on eletty ilmeisen säästäväisesti ja järkevästi. Ei ole siis muuttunut mikään. Onneksi on kåynyt tuuri, eikä edes tulot ole vähentyneet kovin paljon.

Vierailija
10/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että menevän, tavallaan ei liian tarkan, elämäntavan omaavat ihmiset saavat tästä tilanteesta sitä suurinta "säästöä", kun joutuvat kasvokkain kulutustottumustensa kanssa. Näin pihiksikin luonnehdittavan ihmisen näkökulmasta nämä ajat eivät ole muuttaneet mitään suuntaan eikä toiseen. Toki ne tarkoin valitut "ylimääräiset menot" ovat nyt poissa laskuista, mutta esimerkiksi pakollinen ruokalasku on pysynyt koko ajan suunnilleen samana. Tarkan markan tyyppinä kun tietää kaikki menonsa eikä rahaa pääse niin sanotusti valumaan hukkaan.

Mielestäni on äärimmäisen hienoa, että osa ihmisistä on viimeinkin havahtunut arkiseen kulutusjuhlaansa ja alkanut hieman pakosti elämään suunnitelmallisemmin! Ehkä tästä ikävästä taudista saadaan jotain hyötyäkin pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna.

Vierailija
11/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään tuollaista.  Olen muutenkin aina ostanut tarpeeseen.

Vierailija
12/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa. Menee vähän vähemmän rahaa esim. meikkivoiteeseen, koska en meikkaa yhtä usein yksin kotona. Käyttäisin kyllä tosi mielelläni rahaa uimassa käymiseen, kaverin kanssa kahville menemiseen ym., niin että nuo lisämenot eivät olleet mielestäni turhia ja kaivattuja ne ovat nytkin.

Vierailija
13/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästyy lounasrahat kahelta aikuiselta ja bussi/kuntosali/yms. Mutta alettiin tekemisen puutteessa kuopsuttelemaan pihaa ja nikkaroimaan, rahaa menee varmaan enemmän kuin säästyy.

Vierailija
14/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ruokaan enemmän rahaa ku ei oo opiskelijalounasta :/ toisaalta kahvilassa käyminen on vähentynyt (pari kertaa oon hakenu take awayna). Rahaa säästyy myös kun leffassa köyminen ja opiskelijabileet on tauolla.

Tulot tällä hetkellä asumis- ja opintotuki, kevään opintolainan nostin joku aika sitten ja myös vanhemat/isovanhemmat on sponssanu. :D Jos sitä kesällä taas töihin..

Vierailija
15/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ruokaan enemmän rahaa ku ei oo opiskelijalounasta :/ toisaalta kahvilassa käyminen on vähentynyt (pari kertaa oon hakenu take awayna). Rahaa säästyy myös kun leffassa köyminen ja opiskelijabileet on tauolla.

Tulot tällä hetkellä asumis- ja opintotuki, kevään opintolainan nostin joku aika sitten ja myös vanhemat/isovanhemmat on sponssanu. :D Jos sitä kesällä taas töihin..

Ainii mullakaan ei tällä hetkellä bussikorttia ladattuna kun ei töitäkään oo ja pääasiassa himassa oon

Vierailija
16/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ennen sitä meni rahaa sinne ja tänne. Itse olen kuluttanut aikaisemmin aivan turhaan. Mutta meinaan jatkaa näin että mitään turhaa ei enää ostella. Säästyy lomamatkoihin enemmän rahaa jatkossa.

Vierailija
17/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole aiemmin käyttänyt aikaa tai juurikaan edes rahaa kodin sisustamiseen, välttämättömiä tavaroita lukuunottamatta, joten nyt kun on ollut aikaa katsella kotiaan sillä silmällä, niin olen klikkaillut muutamia kalliimman puoleisia hankintoja, mitkä tulevat kuitenkin ihan tarpeeseen. Ruoan kulutus ja siitä kertynyt lasku myös pienentynyt, kun ostoskerrat ovat harvemmassa ja tuotteetkin enemmän pidemmän harkinnan tuloksia. Turhiin ostoksiin tällä ei ole ollut vaikutusta, kun ei normaalissa arjessa tule haettua take away-kahvia tai edes hilluttua yökerhoissa, vaatteetkin on aina ostettu tarpeen mukaan. Myös tulot ollut samanlaiset, joten siinäkään ei ole toistaiseksi tapahtunut muutosta.

Vierailija
18/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemminkaan tuhlannut rahaa turhaan. Turhana pidän Kiinassa tehtyä krääsää, huonolaatuisia vaatteita jotka menee kierteille tai ryppyyntyy ensimmäisessä pesussa tai ulkona syömisessä jotain Heseä tai ABC:tä. Mutta hyviin ravintoloihin mulla menee normaalisti paljon rahaa, enkä pidä sitä turhana. Päinvastoin nykytilanne, jossa ruokaravintolat on suljettu, on turha rajoitus. Olisivat sulkeneet vain juottolat. Tosin hyvässä pubissa käyminenkään ei ole turhaa, siihenkin on rahaa palanut. Ne rahat on muka "säästyneet" jotenkin, eli ovat pois kansantalouden kierrosta.

Kun ravintolat ja baarit avataan, olen ensimmäisenä terassilla, syömässä, menen pubiin katsomaan vaikka Valioliigan ottelua jne. Ihan turhaa asua kaupungissa, kun olohuoneet on nyt pois käytöstä.

Vierailija
19/19 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että en ole käynyt hetkeen kampaajalla. Ei ole tarvinnut ladata bussikorttia. Söin silloin tällöin lounaita ulkona, kävin ravintoloissa syömässä ja viinillä kavereiden kanssa. Vaatteita ja kosmetiikkaa ei tarvi ostaa. Kuntosali on kiinni. Ei mitään reissuja. Säästyy todella paljon rahaa. Uudet ulkoiluhousut aion ostaa. Helsingissä usein nähdään kahvilla tai viinillä joten siitä tulee suurin säästö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi