Mikä terveellinen tapa kolmiolääkkeiden satunnaiskäytön tilalle?
Siis tarkoitus jättää lääkitys kokonaan koska se lähtee aina käsistä. Lenkkeily?
Kommentit (14)
Kokeile joogaa tai meditointia.
Kolmiolääkkeet rauhoittavat keskushermostoa ja samalla tavalla jooga ja meditointi aktivoivat parasympaattista hermostoa eli auttavat rentoutumaan ja rauhoittumaan.
Miksei lenkkeilykin, mutta se ei rentouta samalla tavalla. Ajattelin vain sitä, että jos olet kolmiolääkkeillä pyrkinyt rauhoittamaan levottomana laukkaavaa mieltä, niin nuo mainitsemani voivat olla tehokkaampia keinoja.
No se nyt varmaan vähän riippuu, mihin tuota kolmiolääkettä käytetään.
Joogaa
Lenkkeilyä
Hengitysharjoitukset
Meditaatio
purukumi suuhun lääkkeen tilalle
Kofeiinit, roskaruoka, alkoholi ja muut stimulantit pois.
Ei alkoa, ei sovi enkä halua ryhtyä alkoholistiksi. Siis olen lääkeriippuvainen, käytän lääkettä väärin saadakseni pään sekaisinja jonkunlaisen rauhallisen olon.
Syö monipuolisesti
Ruusujuuri lisäravinne on mieltä rauhoittava
Kamomilla tee myös, kannattaa käydä luontaistuote liikkeessä etsimässä tuotteita myyjän avustuksella.
Jos pitää pää saada sekaisin, vaihtoehtoina kai alkoholi, sienet tai huimausaineet. Kesäaikaan huvipuiston pyörivät väkkyrät.
Tässä on ehdotettu joogaa ja meditaatiota. Hengitysharjoitukset kuuluvat niihin, ja hengitys onkin niissä yksi olennainen tekijä, koska hengitys vaikuttaa vagushermoon. Jos kiinnostaa vagushermon toiminta, kannattaa kuunnella Areenasta siitä kertova lyhyt tiedeohjelma. Todella valaiseva juttu ja voi motivoida myös hengitysharjoituksissa, jos olet yhtään tieteellisesti suuntautunut ihminen.
Itse olen vieroittanut itseni Sedixillä. Apteekista ostin tammikuussa ekan paketin. Rauhoittaa pään kivasti. Sisältää kärsimyskukkauutetta. Toimii ainakin itselläni. Aamulla kaksi nappia ja iltapäivällä yksi tai kaksi. Nopea vaikutus. ca 45 minuuttia annostelusta.
En voisi itse kuvitella että pystyisin jotenkin Xanorin käytön korvaamaan jollakin... Lääkkeen rauhoittava vaikutus on niin iso. Ehkä jos tosi paljon liikuntaa joka päivä ja stressin välttäminen kaikessa.
Sosiaalinen eristäytyminen pandemian tapaan.