Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työkaveri haukkuu ideani ja esittelee ne myöhemmin omina ideoinaan

Vierailija
18.04.2020 |

Miten vielä 2020-luvulla voi olla näin, että jotkut miehet kuvittelevat, että voivat kohdella naisia näin töissä. Kun ehdotan jotain ideaa tai ratkaisumallia, niin se ammutaan heti alas totaalisen tyhmänä ideana. Sitten seuraan vierestä parin viikon päästä, kun työkaveri selittää pomolle: "MINÄ keksin tällaisen idean". Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Itse jään hölmistyneenä monttu auki tuijottamaan. Muistakaa hyvät ihmiset aina mainita, kenen ideoita esittelette ja antaa kiitosta oikeille ihmisille!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat keksivät itse mitään uutta, he vain unohtavat mistä ovat idean saaneet.

Vierailija
2/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro itse ideasi pomolle ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ideastasi ensin pomolle, sitten vasta työkavereille. Kirjoita vaikka ylös mitä olet suunnitellut.

Vierailija
4/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan vaan, että tuo oli alkuperäisesti sinun ideasi. Ei ole reilua.

Vierailija
5/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot tietenkin suoraan pomolle ennen kuin kerrot työkavereille mitään.

Kiinnostaisi miten ja missä tilanteessa kerrot ideoitasi tälle työkaverille? Tuleeko hän kysymään vai oletteko jossain palaverissa? Otapa itsellesi ryhtiliike jos sun esille tuomat ideat tyrmätään heti. Ryhtiliike siinä mielessä että et hyväksy tyrmäystä vaan vaadit erittelyn minkä takia esitys on huono. Ja jos tämä tapahtuu palaverissa niin alat vaatia että pöytäkirjaan tulee merkintä esittämästäsi asiasta ja ennen kaikkea sinne kirjataan että kyseinen henkilö tyrmäsi sen. Tällä saa ystäviä pitkäksi aikaa ;D mutta loppuu hyväksikäyttö ja muiden ideoilla ratsastaminen. 

Vierailija
6/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin kierrättäminen omat ideani, koska tiesin etukäteen pomon suhtautumisen minun ideoihini. Tällä tavoin sain läpi jo kerran tyrmättyjä ideoitanikin.

Vierailija
7/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä konsernin toimitusjohtaja teki noin. 500:n esimies. Torpedoi mun idean ja toteuttu sen alle vuoden kuluttua.

Vierailija
8/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi miten ja missä tilanteessa kerrot ideoitasi tälle työkaverille? Tuleeko hän kysymään vai oletteko jossain palaverissa? Otapa itsellesi ryhtiliike jos sun esille tuomat ideat tyrmätään heti. Ryhtiliike siinä mielessä että et hyväksy tyrmäystä vaan vaadit erittelyn minkä takia esitys on huono. Ja jos tämä tapahtuu palaverissa niin alat vaatia että pöytäkirjaan tulee merkintä esittämästäsi asiasta ja ennen kaikkea sinne kirjataan että kyseinen henkilö tyrmäsi sen. Tällä saa ystäviä pitkäksi aikaa ;D mutta loppuu hyväksikäyttö ja muiden ideoilla ratsastaminen. 

No töissä ratkotaan ja suunnitellaan aika paljon asioita etukäteen epävirallisesti "työmaalla". Sitten virallisessa palaverissa tehdään lopulliset päätökset pomojen läsnäollessa.

Vierailija
9/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No töissä ratkotaan ja suunnitellaan aika paljon asioita etukäteen epävirallisesti "työmaalla". Sitten virallisessa palaverissa tehdään lopulliset päätökset pomojen läsnäollessa.

Sitten pidät huolen siitä, että kun seuraavan kerran esittelet omia ideoitasi, pidät huolen, että on useampi kollega kuulemassa. Oikein painotat, että olet sen itse suunnitellut. Pitää olla todella röyhkeä, että tyrmäyksen jälkeen kehtaa esitellä toisten ideoita ominaan virallisesti.

Ja sitten vielä sen verran, että muistat jatkossa ampua kollegan alas, jos hän toimii niin.

Vierailija
10/10 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pomojakin, jotka keräävät kaiken tuollaisen gloorian itselleen, vaikka ideat olisivatkin de facto tulleet alaisilta.

Aina nämä tällaiset kertovat, että työpaikan ilmapiirissä on ongelmia, todennäköisesti vakaviakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi