Olen introvertti.
Ymmärsin vasta nyt moneen kertaan palstalla toitoteltua introvertti ekstrovertti mantraa kuin näin äsken aloituksen karantenissa olevista ekstroverteistä.
Kommentit (15)
Minä olen pervertti ja olen tajunnut sen vasta aikuisviihdesivustoja selatessani.
Se on hyvin yksinkertainen asia, mutta selitetään usein väärin.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvin yksinkertainen asia, mutta selitetään usein väärin.
Se on juuri ongelma, mielistelijät selittävät mentalisoivalla egolla kuin asioihin tai esineisiin olisi nähtävää selityksien tilalle. Minä ainakin henkilökohtaisesti haluan nähdä asioita mielummin kuin mieltyä selityksille.
Mieli on ihmisen pahin paholainen.
Minä olen Mortti, mun veli on Vertti ja setäni Mikki!
Vauvafoorumin tutkimuksen mukaan selkeästi suurin enemmistö vauvafoorumilaisista on mielestään introverttejä.
No et ole. Mutta kivahan se on kerjatä huomiota.
morjens, mä oon intromortista ja introvertistä intromortti
- morjens, mä oon introvertistä ja intromortista introvertti. me ollaan introportinvartijoita ja leimataan kellokortti varttia vaille introlörtti intromortti ja introvertti
- me ollaan introportinvartijoita. illalla katotaan introsporttivartti ja juodaan introhardsporttia ja lyödään introvertin kanssa introkorttia
- morjens
Vierailija kirjoitti:
Vauvafoorumin tutkimuksen mukaan selkeästi suurin enemmistö vauvafoorumilaisista on mielestään introverttejä.
Tämä ei ole kovin yllättävää, sillä introvertti todennäköisesti viettää ekstroverttiä enemmän aikaa netissä ja osallistuu siellä keskusteluun ja tutkimuksiin. Introverttien ”yleisyys” johtuu myös varmaan siitä, että aika moni introvertti joutuu pohtimaan tätä puolta itsessään ja sen vaikutusta ihmissuhteisiin. Jos ihminen on ekstrovertti, hänessä ei ole sosiaalisesti mitään ”vikaa”, eikä hänen tarvitse välttämättä koskaan ajatella koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole kovin yllättävää, sillä introvertti todennäköisesti viettää ekstroverttiä enemmän aikaa netissä ja osallistuu siellä keskusteluun ja tutkimuksiin. Introverttien ”yleisyys” johtuu myös varmaan siitä, että aika moni introvertti joutuu pohtimaan tätä puolta itsessään ja sen vaikutusta ihmissuhteisiin. Jos ihminen on ekstrovertti, hänessä ei ole sosiaalisesti mitään ”vikaa”, eikä hänen tarvitse välttämättä koskaan ajatella koko asiaa.
Oiva esimerkki 12/12 kommentin extroverttiydestä.... ekstroverttiydestä tai miten sana ikinä taipuukaan, ymmärsit!
Vierailija kirjoitti:
No et ole. Mutta kivahan se on kerjatä huomiota.
Vain ihmiset keillä ei ole empatiaa kuten ylläpito pitää kiinni tuollaisesta "kello kortista".
En ymmärtänyt edes wikipediasta aiemmin näitä horinoita ekstro- ja introverteistä. Liian kreatiivisiä sanoja minulle kuten linja-auto, se on bussi.
Ap