Miten miljoona ihmistä on ensin halunnut pääkaupunkiseudulle
Vaikka muualla olisi ollut paljon enemmän tilaa. Ja nyt yhtäkkiä kaikki haluaakin sieltä pois. Päättäkää jo.
Kommentit (15)
En minä täältä mihinkään halua. Kuka sinulle on tuollaista valehdellut?
En halua täällä minnekään pois. 1-2 kertaa vuodessa käyn Lapissa, muuten täällä.
Vierailija kirjoitti:
En minä täältä mihinkään halua. Kuka sinulle on tuollaista valehdellut?
Hienoa, että sinulla on järki päässä. Pitkät jonot on kuitenkin tuolla rajatarkastuspisteillä ollut pääsiäisen aikaa ja veikkaan että monet lähtee kuin tykin suusta kunhan raja aukeaa. Toivottavasti ei ihan heti kuitenkaan.
Luulen, että maalaisilla iskee koti-ikävä silloin tällöin.
Minä en tänne halunnut. Ja olen viimeiset 15 vuotta halunnut täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "kaikki"?
Ei onneksi kaikki, mutta kova purnaus sulkemisesta on ollut ja kaikenlaista yrittäjää rajapisteillä.
Hgin väkiluku noussut 25 000 hengellä 50 vuodessa suomeapuhuvista, loput 150 000 on lähi itäläisiä ja muita suomea opiskelemaan tulleita. Tilastoista selviää.
Olen syntynyt Helsingissä, asunut täällä ikäni enkä ole Suomen sisällä käynyt Kauniaisia pidemmällä viimeiseen 19 vuoteen joten älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä maalaiset.
Sitä todellakin tässä mietin.
Tänne Hgissä olen syntynyt ja täällä koko ikäni elänyt, mutta vanhempien mökillä Etelä-Savossa on vietetty kevät- ja kesäviikonloput, sukuloitu silloin tällöin ja talvisin käyty Kainuussa tai Lapissa.
Nyt siksi, että täällä on joku 0,05 % sairastuneita ja muualla 0,04 % ollaan kaikki - myös kiltisti ohjeiden mukaan eläneet ja itse riskiryhmäläisenä (astma) vielä tiukemmin eristäytyneet - jotain spitaalisia, jotka ei voi edes mennä suoraan sinne korpeen mökille laittamaan sitä vanhempien puolesta kuntoon, jos heidän vointinsa ja valtiovallan ohjeet vielä sallisi sinne jonain päivänä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Helsingissä, asunut täällä ikäni enkä ole Suomen sisällä käynyt Kauniaisia pidemmällä viimeiseen 19 vuoteen joten älä yleistä.
Good for you. Myönnän toki hieman liioitelleeni, mutta pitkät jonot on rajalla ollut.
Oulusta ja maaseudulta on yritetty Saarron läpi uudellemaalle
Jonot on ollu uudellemaalle päin ja illalla pois. Duunarit jonottaa
Miettikää sitä maalaiset.