Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, huomenna jatkuu taas etäkoulu

Vierailija
13.04.2020 |

Juuri kun sai vähän hengähtää ilman koulua. Mitä mieltä muut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse mun eloa yhtään, nuoret osaa itse hoitaa hyvin hommansa, tänään tuli jo huomisen hommia, poika teki ne äsken jo. 12v ja 15v lapset

Vierailija
2/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse mun eloa yhtään, nuoret osaa itse hoitaa hyvin hommansa, tänään tuli jo huomisen hommia, poika teki ne äsken jo. 12v ja 15v lapset

Tulisipa meilläkin noin hyvissä ajoin tehtävät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti irti taas kun aamulla selviteltävä töiden ohessa penskojen aikataulut ja tehtävät. Ohjetta on miljoonassa eri paikassa ja osa ilmoittaa teams tunnit kesken päivää. Lapset ei pysy perässä ja sitten tulee poissaolomerkinnät. Opettajat soittelee tehtävien määräajoista jne.

Joo ja tämä johtuu kaikki siitä että olen paska vanhempi enkä ole osannut kasvattaa lapsiani, tiedetään tiedetään.

Vierailija
5/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tullut etäkoulun aikana selväksi, että ainakin yläkoulu on pelkkä päiväkoti. Ihme, että lapset on siellä mitään oppineet tähän mennessä.

Vierailija
6/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti irti taas kun aamulla selviteltävä töiden ohessa penskojen aikataulut ja tehtävät. Ohjetta on miljoonassa eri paikassa ja osa ilmoittaa teams tunnit kesken päivää. Lapset ei pysy perässä ja sitten tulee poissaolomerkinnät. Opettajat soittelee tehtävien määräajoista jne.

Joo ja tämä johtuu kaikki siitä että olen paska vanhempi enkä ole osannut kasvattaa lapsiani, tiedetään tiedetään.

Hei, se opettaja on ihminen, jolle etäopetus on uusi asia. Jos sinä koet, että te tarvitsette tiedon teams-tuntien ajankohdista viimeistään aamulla, mielellään jo edellisenä iltana, kerro se opettajalle. Jos osaat vieläpä perustella toiveesi, opettaja todennäköisesti ymmärtää tilanteenne, ja antaa jatkossa tiedon teams-tunneista ajoissa. Ei siis kannata alkaa kiukuttelemaan, vaan kertoa asiallisesti ja perustellen, mitä muutoksia haluaa, ja miksi.

Vierailija
7/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei kestä niitä etäopetus tunteja.

Sekoilevat opettajat jotka puhuvat vaan "kalle laita mikrofoni pois päältä, ellaa nyt en kuule sinua, jaakko sinäkö et nyt näe tätä, liisi ei keskustella nyt toisen aineen asioista täällä tunnilla, janette mikä oli kysymyksesi, laittakaa mikit pois päältä, emma vapaa-ajalla voit jutella stellan kanssa, odottakaa hetki minulla on väärät sivut, niko taisi kadota linjoilta odottaaka että saadaan niko taas tunnille, niko kuuletko tai näekö minua, nikoo, ella laita mikki pois päältä, joko niko saat yhteyden toimimaan...."

Vierailija
8/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajana ja usean koululaisen vanhempana koen nyt molemmat tehtävät aika lailla raskaiksi.

Vierailija
9/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, se opettaja on ihminen, jolle etäopetus on uusi asia. Jos sinä koet, että te tarvitsette tiedon teams-tuntien ajankohdista viimeistään aamulla, mielellään jo edellisenä iltana, kerro se opettajalle. Jos osaat vieläpä perustella toiveesi, opettaja todennäköisesti ymmärtää tilanteenne, ja antaa jatkossa tiedon teams-tunneista ajoissa. Ei siis kannata alkaa kiukuttelemaan, vaan kertoa asiallisesti ja perustellen, mitä muutoksia haluaa, ja miksi.

Miksi tätä on alapeukutettu? Olen itse opettaja, ja otan mielelläni asiallisesti esitettyjä toiveita vastaan. Olen myös itse esittänyt vastaavan pyynnön toisen lapseni opettajalle, ja se otettiin hyvin vastaan.

Vierailija
10/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset odottele koneen ääressä open ilmoitusta että koska tunti alkaa!!! Etätunnit pitää ilmoittaa viimeistään päivää ennen.

Oman pojan etätunnit on aina saamaan aikaan .

Vierailija
11/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Vierailija
12/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli pääsiäistauko. Aloin olla jo ihan piipussa. Nyt tuntuu että jaksaa taas paremmin. Etätöissä on ollut kauhea kiire ja siihen päälle kolmen pienen opettaminen.

Toivottavasti päättäisivät, että lapset opiskelisivat vain vaikka nelipäiväistä viikkoa. Silloin jäisi yksi päivä omien töiden kirimiseen.

Vierailija
13/18 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksais taas sitä säädön määrää. Ihanaa ollut pääsiäinen, kun etäkoulusta on ollut lomaa.

Vierailija
14/18 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa meilläkin noin hyvissä ajoin tehtävät!

Toivottavasti ope ei kuitenkaan ole käyttänyt pääsiäosenaikaa valmisteluihin vasn on ehtinyt lomailla myös.

Vierailija
15/18 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan ole toiveista ollut hyötyä. Kolmesti olen toivonut että voisiko 2. luokkalaisen tehtävät tulla jo edellisenä päivänä eikä vasta aamupäivällä kun vanhemmalla on jo oma töpäivä palavereineen kesken. Ekalla kerralla vastaus oli "hyvä idea, kiitos!", kahteen jälkimmäiseen ei ole tullut vastausta, ja edelleen päivän tehtävät tulee vasta aamupäivällä.

Vierailija
16/18 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu? Olen itse opettaja, ja otan mielelläni asiallisesti esitettyjä toiveita vastaan. Olen myös itse esittänyt vastaavan pyynnön toisen lapseni opettajalle, ja se otettiin hyvin vastaan.

Olen esittänyt pyynnön, mutta opet eivät voi antaa aikatauluja etukäteen, koska rehtori ei anna siihen lupaa.

Vierailija
17/18 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se alkaa taas. Minulla on luuri vieressä, että luokanvalvoja saa taas soitella ja kohta avaan Wilman ja katson missä viime viikko meni pieleen. Voimat ei enää torstaina riittäneet todellisuuden käsittelyyn.

Vierailija
18/18 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, se alkoi taas 😫