Flexi-taluttimesta kysymys
Tietääkö kukaan, vaikuttaako Flexin koko (XS, S, M, L, GIANT) siihen, millaisella voimalla naru kelautuu takaisin rullaan?
Ostin tänään kissalle uuden kun vanha meni palasiksi. Ostin koon M, sillä neonkeltaista ei ollut pienemmässä koossa, ja näkyvyys ennen kaikkea.
Nyt tuntuu, että naru kelautuu takaisin hyvin voimakkaasti, eli kissan valjaisiin kohdistuu kova vetopaine Flexin ollessa "vapaana".
Olisiko sittenkin pitänyt ostaa koko XS tai S? Vai kelautuuko kaikissa samalla voimakkuudella?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
No voisi kuvitella, että isommat kelautuvat hanakammin, kun ovat isommille koirille tehtyjä (eli kelautuessaan saattavat myös "vetää" sitä narun päässä olevaa otusta). Mulla on 12kg koiralla flexi koossa S, että taitaa sulla nyt olla vähän liian tymäkkä naru kissalle.
Perhana sentään, niin vähän arvelinkin. Ei tullut etukäteen mieleen että siinä olisi eroja.
Ei kai auta kuin laittaa tuo myyntiin ja ostaa pienempi...
Kiitos vastauksesta!
Ap
En tiedä mutta ootteko miettinyt miksi sen käsikahvankin pitää vaihtaa kokoa, ei mitään järkeä.
Suunnittelija ollut sitä mieltä että eläimen koko = omistajan käden koko
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ootteko miettinyt miksi sen käsikahvankin pitää vaihtaa kokoa, ei mitään järkeä.
Suunnittelija ollut sitä mieltä että eläimen koko = omistajan käden koko
Olen miettinyt, on kyllä hassu aivopieru suunnittelijalta. :D Tuossa M-koossa on hyvän kokoinen kahva, XS on sitten sen kannalta huonompi.
Ap
Johtuisko kahvan koon suureneminen siitä, että sen hihnan pitää mahtua sinne kahvan sisään. Mitä isompi koko, sitä pidempi ja vahvempi naru - tarvii enempi tilaa...
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko kahvan koon suureneminen siitä, että sen hihnan pitää mahtua sinne kahvan sisään. Mitä isompi koko, sitä pidempi ja vahvempi naru - tarvii enempi tilaa...
Kai sen käsiosan silti saisi aikuisen käteen sopivaksi?
Toinen asia mikä ärsyttää on se, että xs-kokoa ei saa kuin kolmemetrisenä.
Miksi pienet koirat ja kissat eivät ansaitse enempää liikkumatilaa. :(
Ap
Asian vierestä, mutta ottakaa huomioon, kun ulkoilutatte niitä lemmikkejänne kävely ym. kaduilla joissa on myös pyöräilyoikeus, ettei se flexin hihna kulje tien poikki. Koira/kissa samalla puolella kun itse olette.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta ottakaa huomioon, kun ulkoilutatte niitä lemmikkejänne kävely ym. kaduilla joissa on myös pyöräilyoikeus, ettei se flexin hihna kulje tien poikki. Koira/kissa samalla puolella kun itse olette.
Just ton takia halusin sen leveän, neonkeltaisen nauhan. Jos vahinko sattuu ja kissa säntää toiselle puolelle tietä, mustaa nyöriä ei pyöräilijä näe millään mutta tuo voisi näkyä.
Totta kai parhaani mukaan pysyn kissan vieressä kaikkina aikoina. Eilen vaan kävi juuri niin että katti säikähti jotain näkymätöntä, flexi lipsahti kädestä ja meni tuhannen palasiksi. Kaikkea ei vaan voi ennakoida...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta miksi sinne isompaan kuoreen ei voisi mahtua vähemmän narua?
No voisi kuvitella, että isommat kelautuvat hanakammin, kun ovat isommille koirille tehtyjä (eli kelautuessaan saattavat myös "vetää" sitä narun päässä olevaa otusta). Mulla on 12kg koiralla flexi koossa S, että taitaa sulla nyt olla vähän liian tymäkkä naru kissalle.