Miksi mua alkoi kuvottamaan kun söin paistettuja kananmunia?
Nyt onneksi jo parempi olo. Olin syönyt puuroa aikaisemmin ja kananmunat alkoi kuvottamaan.
Kommentit (47)
Olisko se siitä johtunut?
Ennen pystyin syömään eikä tullut paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana!!!
Mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Ripottelitko päälle suolaa?
Kyllä.
Mua rupee aina ällöttää, jos syön enemmän kuin yhden. Ei väliä onko keitetty vai paistettu. En tiedä mistä johtuu.
Kolesteroli kirjoitetaan yhdellä O:lla ja ei sen pitäisi kenellekään aiheuttaa pahoinvointia.
Kananmunat ovat allergisoivia ja myös aikuiselle voi puhjeta muna-allergia. Tosin myös munien määrä voi olla tärkeä, miten monta söit kerralla?
Pahoinvointi voi johtua monesta muustakin tekijästä, esim. mahapöpö. Kannattaa ensin ottaa munat pois ruokavaliosta ja katsoa poistuuko paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne keitettyjä?
Paistettuja.
olit ryypänny, ahminut yms
ei tuo nyt ole ihmeellistä eikä sun tartte mennä sairaalaan
terkkuja äitilles että ei curling ole hyvä juttu
Söit juuri kuukautiset paistettuna.
Tyramiinia on mm. jalotofussa, ikääntyneissä juustoissa ja kananmunissa.
Kun näitä tuotteita syö +200g kerralla, päänsärky on yleinen symptooma.
https://www.mc.vanderbilt.edu/documents/neurology/files/Tyramine%20Menu…
Joskus kai joukossa on huonoja joista ei vielä haista tai maista. Oon kuullut muiltakin, että on tullut yllättäen kananmunasta huono olo.
Itse ostan aina luomukananmunia. Ostaisin mielelläni vaikka joltain pieneltä paikalliselta tuottajalta josta tietäisi että ei tuota mitään stressimunia.
Voisko olla sappivaivaa? Mulla sellainen on, ja kananmuna missä tahansa muodossa (mutta etenkin paistettuna) tuottaa pahaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla sappivaivaa? Mulla sellainen on, ja kananmuna missä tahansa muodossa (mutta etenkin paistettuna) tuottaa pahaa oloa.
En tiedä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/virheet-lautasella-voivat-aiheuttaa…
Virheet lautasella voivat aiheuttaa päänsärkyä ja migreeniä – saavatko nämä ruoka-aineet sinunkin pääsi jyskyttämään?
Tyramiini-niminen aminohappo voi laukaista migreeni- tai päänsärkykohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kolesteroli kirjoitetaan yhdellä O:lla ja ei sen pitäisi kenellekään aiheuttaa pahoinvointia.
Kananmunat ovat allergisoivia ja myös aikuiselle voi puhjeta muna-allergia. Tosin myös munien määrä voi olla tärkeä, miten monta söit kerralla?
Pahoinvointi voi johtua monesta muustakin tekijästä, esim. mahapöpö. Kannattaa ensin ottaa munat pois ruokavaliosta ja katsoa poistuuko paha olo.
Tulitko nyt onnelliseksi pilkunnussia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulitko nyt onnelliseksi pilkunnussia?
Nussija, tekijä, jiillä. Kuten taiteilija, vartija, tanssija.
Eri
Olisit paistanut vain sen valkuaisen, keltuaisen kolestrooli määrä ilmeisesti teki ällö olon.