Miten säilytätte avatun fariinisokerin?
Harmittaa, kun avattu pussi kuivuu vaikka pakkaisin sen miten.
Kommentit (19)
Kivettyy mutta laita 1 rkl vettä niin pehmiää ja mikrota.
Jos olisi vakumointilaite niin se olisi toimiva ratkaisu.
Pusso tiukasti kiinni klipsulla ja lasipurkkiin. Jos on päässyt kovenemaan niin rkl vettä pussiin ja odota seuraavaan päivään, on taas pehmeää. Jos on kiire niin nopea mikrotus auttaa myös.
Minigrip-pussiin. Vai mitä ne nykyisin on.
Kostealla ilmalla on pehmeää, kuivalla tiiliskivi. Kaipa kuivumisen voi estää teippaamalla paketin kiinni.
Ei auta minigripit tai mikään ilmatiivis paketointikaan.
Laita fariinisokerin sekaan yksi tavallinen sokeripala ja sitten pakasterasiaan tms.
Tadaa, säilyy irtonaisena!
Vierailija kirjoitti:
Laita fariinisokerin sekaan yksi tavallinen sokeripala ja sitten pakasterasiaan tms.
Juuri näin, parikin sokeripala voi laittaa.
Ilmatiiviissä lasipurkissa.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/bormioli-fido-tolkki-1l-ilmatiivis
Jep, tämä on niin totta. Tein tässä jo yhden erän simaa, ja yli jäi yli puoli pussia fariinisokeria. Teen nyt uuden erän (6 litraa) tässä lähipäivinä, niin ei ehdi kovettumaan, siihen menee vähän alle 4 dl fariinisokeria. Tietysti jos on vaaka, voi myös fariinisokerin punnita, ja konvertoida volyymiyksiköksi (taisi olla jotain 70 g = 1 dl)
T. Lidl-mies.
Säilytän fariinisokeria jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmatiiviissä lasipurkissa.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/bormioli-fido-tolkki-1l-ilmatiivis
Kiitos!
Testaan myös sokeripalavinkin. T. Ap
Olen hakannut vasaralla tarvittavan määrän.
Kovettunut sokeripaakku astiaan, 2-3 tl vettä ja 30 sekuntia mikrossa. Sekoita, lisää vettä ja uudestaan mikroon, jos ei ole vielä tarpeeksi pehmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä sokeripalajuttu perustuu?
Mulla on aina auttanut se, että suljen oman pakkauksen tiukasti ja kiedon sen muovipussiin, jonka suljen pyykkipojalla. Ei se nyt vuosikausia säily, mutta käyttöiän verran.
Olen ruvennut ostamaan siirappia.
Sama täällä. Tuntuu että kaikkea on kokeiltu eikä mikään auta. Odotan kiinnostuksella, onko joku keksinyt ratkaisun tähän.