Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutisen joka paikasta?

Vierailija
11.04.2020 |

Minulla on alkanut vuosi kaksi sitten käsittämätön kutina ympäri vartaloa. Ei ole syyhy! ( Ei ole tunneleita eikä paiseita). Pahin kutina on iltaisin varsinkin jaloissa ja selässä. Päivisin kutisen päänahasta sekä rinnasta. Hilsettä on alkanut tulla paljon sekä naama kutisee..

Osaako joku sanoa mistä tälläinen voisi johtua ja mitä sille voi tehdä?

Käytän hellävaraisia shampoota jne. En käytä hajuvesiä tai hajusteita. Pesuaine on hajusteetonta.

En ole allerginen millekään

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muun muassa maksa ja munuaiset voi oireilla epämääräisellä kutinalla eri puolella kehoa. Sellaista ihonalaista kutinaa, iho päältä siisti, raapiminen voi helpottaa tai sitten ei oikein sekään auta.

Kämmenet ja jalkapohjat tyypilliset paikat, mutta voi kutista muualtakin vartalosta.

Tosin tuo hilse ei ihan sovi kuvaan niissä?

Aina ei maksan ja munuaisten heikkeneminen näy niissä perus maksa- ja munuaiskokeissa, mutta voi silti olla. Mulla esim. krea ollut suht ok.

Vierailija
2/6 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaongelmia ajattelin minäkin ehdottaa.

Tuleeko sulle ihoon patteja/kohoumia kuin hyttysenpuremia? Jos kyllä, kyse voi olla kroonisesta nokkosihottumasta eli urtikariasta. Siihen auttaa antihistamiinit.

Oli kyseessä mikä tahansa, sinuna menisin vikkelästi lääkäriin, jotta syy kutinalle selvitetään ja jotta et menetä järkeäsi kutinaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti tuo kutina Nix-voiteella. Yhtään käytävää en löytänyt. Uusin hoidon viikon jälkeen. Ns. Jälkikutina oli ehkä pahin, mutta siihen loppui kutina, myös kasvoista. Eli pointtini on se, että voi olla syyhy vaikkei niitä paukamia olisi paljon etkä löytäisi käytäviä.

Vierailija
4/6 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennä viinan ja epämääräisten lääkkeiden nauttimista

Vierailija
5/6 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis?

Vierailija
6/6 |