Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mätä maku suussa jo kauan -poskiontelotulehdus?

Vierailija
11.04.2020 |

Mulla ollut jo useita kuukausia sellainen mätä maku suussa välillä. Välillä kun kröhii tahallaan kovasti, saattaa tulla jostain ylhäältä nenänielusta joku vihreä räkä suuhun ja saan sen sylkäistyä. Välillä tulee kröhiessä tuo pelkkä mätä maku suuhun. Välillä se tulee, kun syön jotain ja nielaisen.

Mitä tuo on? Tuollaista on ollut jossain flunssassa yleensä, mutta nyt on ollut jo pitkän aikaa flunssasta asti, mikä oli joskus viime syksynä/en edes muista. Sen muistan, että silloin lähti aivan helvetisti räkää ja piti niistää aina monta nenäliinallista.

Ikinä ei ole ollut mitään poskiontelosärkyjä tms., mut voisiko tää olla sitä? Onko mulla jäänyt räkä jumiin johon pään onkaloon?

Tulipa varmaan hieno aloitus... :-D Kiitos, jos joku viitsii vastata asiallisesti.
Lääkäriin vissiin tarttis mennä, jahka korona on ohi...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla poskiontelontulehdus. 

Vierailija
2/5 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voi olla kroonidtunut poskiontelontulehdus. Kerran oli minulla tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla ientulehdusta tai parodontiittia. Koska olet viimeksi hoidattanut hampaasi?

Vierailija
4/5 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kurkkukipua, voisi olla kurkkupaise. Poskiontelontulehdus ja proput todennäköisempiä vaihtoehtoja.

Vierailija
5/5 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Kurkkukipua ei ole. Tai toki välillä, jos on ollut flunssaa, niin on ollut. Mutta tätä tulee tosiaan muulloinkin kuin kurkkukipuisena.

Nuo hampaat oli itse asiassa myös mun toinen epäily/pelko, mut järkeilin, että koska rykiessä välillä tulee jostain syvältä tota räkää ja mun mielestä se tulee jostain ylhäältä, niin ei ehkä olisi hampaista johtuvaa? Viimeisestä hammaslääkärikäynnistä on kyllä nolon kauan=kolme vuotta ja silloin tulikin vähän noottia, että ois ehkä lievää ientulehdusta. Hampaat kyllä muuten aina olleet hyvässä kunnossa, ei reikiä jne. Piti varata sinnekin just aika, mut tuli tää korona...

Kuinkahan pahana voi se poskiontelotulehdus olla, jos on tällainen mätä maku jo?

Jännä myös, kun ei oo mitään muita oireita, esim. kipua.

Paitsi nyt kun mietin, niin jo pari vuotta sit, kun olin reissussa ja flunssaisena lentokoneessa, niin tuntui noustessa ja laskussa hirveitä repiviä kipuja mm. otsassa. Silloin googlasin ja tuli vastaan näitä ontelojuttuja, oliko otsassakin jotain poskionteloita vastaavia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä