Illanistujaiset korona-aikana
Kommentit (32)
Siitä vaan, ei se ole julkinen kokoontuminen. Mutta älä sitten tule itkemään, jos sairastutkin.
Kaikkea kokoontumista ja tapaamisia vältettävä nyt. Oli teitä 2 tai 20!
Siitä vaan, jos siltä tuntuu. Me pidetään illanistujaiset videolla. Läppärit piuhalla telkkuun ja videoneuvottelu käyntiin. Ei juuri eroa muusta sohvalla istumisesta.
On Ok. Meilläpäin on jo unohdettu tämä koronahömpötys. Kyläillään ja juhlitaan normaalisti.
Minä menisin illanistujaisiin jos siellä on se alle 10 hlö paikalla ja kaikki terveitä. Ihan häiriintynyttä että kaikki saarnaa hirveällä paatoksella miten väärin on nyt tavata terveitä ihmisiä pienellä porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin illanistujaisiin jos siellä on se alle 10 hlö paikalla ja kaikki terveitä. Ihan häiriintynyttä että kaikki saarnaa hirveällä paatoksella miten väärin on nyt tavata terveitä ihmisiä pienellä porukalla.
En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa olla menemättä muutamiin viikkoihin niihin illanviettoihin. Menkää sitten, kun tää on ohi. Ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa kenellekään.
Ei jumaliste, eikö tämä mene kaaliin, ei ole ok!!
Villa Hopeakettuun mahtuu alle 10 hyväkroppaista 20-25-vuotiasta tsirbulaa ;)
Ruotsissa oli n. 100 hengen juhlat 7.3. Heistä 70 sai koronatartunnan ja osa on vieläkin tehohoidossa./Aftonbladet
Se 10 ihmistä ei ole mitenkään olennainen raja yksityisissä tilaisuuksissa. Lain puolesta voi osallistua isompiinkin illanistujaisiin yksityiskodissa. Jokainen päätelköön itse, kuinka suositeltavaa se on omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Villa Hopeakettuun mahtuu alle 10 hyväkroppaista 20-25-vuotiasta tsirbulaa ;)
No thanks. Hoivakodeissa jyllää korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa olla menemättä muutamiin viikkoihin niihin illanviettoihin. Menkää sitten, kun tää on ohi. Ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa kenellekään.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tapahtuu muutamien viikkojen kuluttua? Miksi silloin on ok mennä illanviettoihin, jos se nyt ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä tapahtuu muutamien viikkojen kuluttua? Miksi silloin on ok mennä illanviettoihin, jos se nyt ei ole?
Älä takerru tuohon aikaan. Pointtini on, että jokainen pystyy olemaan nyt menemättä illanviettoihin. Vaikka viikkoja menisi vielä 4,5, 6, 7,8,9 tai vaikka 10
Osa joutuu käymään ihan normaalisti töissä, kaupassa jne. Jotenkin tuntuu, että ne joilla on ylipäänsä mahdollisuus leiriytyä kotiin elävät jotenkin eri maailmassa.
Mulla ei ole ainakaan tarvetta mennä yhtiinkään illanistujaisiin. En ole edes kahvilla käynyt. Kerkeän kyllä ja nyt hoidan osuuteni tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Osa joutuu käymään ihan normaalisti töissä, kaupassa jne. Jotenkin tuntuu, että ne joilla on ylipäänsä mahdollisuus leiriytyä kotiin elävät jotenkin eri maailmassa.
Sulla on mielenkiintoinen työ jos sen takia pitää mennä illanviettoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä takerru tuohon aikaan. Pointtini on, että jokainen pystyy olemaan nyt menemättä illanviettoihin. Vaikka viikkoja menisi vielä 4,5, 6, 7,8,9 tai vaikka 10
No mitä tapahtuu 10 viikossa? Tai 50 viikossa? Pointtini on, että ei rajoituksia voi jatkaa loputtomiin, mutta viruksen suhteen tilanne ei tule muuttumaan mihinkään vielä ainakaan yli vuoteen.
Nyt on kuulkaas skypeillanviettoja.
Mielestäni nyt pitäisi välttää kaikkia ei välttämättömiä kokoontumisia. Ei ole mitään järkeä, että vaikka 9 henkilöä ei puolilta Suomea kokoontuisi nyt illanviettoon. Jos joku onkin oireeton kantaja? Jos kaikki kokoontuisi noin niin äkkiä tämä leviää käsiin. Eikö oikeasti pysty nyt olemaan kotona omassa perhepiirissä? Illanistujaisia tulee vielä.