Kuuluuko kaverille myydä edullisemmin kuin esim. kirpputorilla? Keräilytuotteista kyse.
Lopetan keräilyn ja ajattelin että varmaan olisi fiksua tarjota noita keräilevälle kaverille ensin. Mutta, hän tuskin on kiinnostunut maksamaan ns. markkinahintaa (on pihi muutenkin ja aina vähän sellainen kotiinpäin vetävä, siis esim. yhteisiltamien kauppakuititkin on yleensä laskimella jaettu sentilleen jne). Voisin koittaa laittaa noita työpaikan intranetin kirppikselle tai jonnekin Facebookin kirppikselle ja ehkä saada niistä ihan hyvät rahat? Mitä muut tekisitte?
Kommentit (16)
Jos on hyvä kaveri, kiva tyyppi, niin kysyisin ensin häneltä, mikäli hän keräilee jotain, mistä minä erkanen. Ei tarvitse kaverillekaan "pilkkahinnalla" myydä, tietenkään, muttei nyt överiksikään tarvitse vetää. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lahjoittaisit rahaa kavereillesi?
En nyt ota kantaa aloittajan tilanteeseen, mutta olen itse antanut ihan mielelläni rahanarvoista tavaraa kavereille. Esim. lastentarvikkeet ovat tällaisia, jotka menisivät kyllä kaupaksi, mutta olen lahjoittanut hyvällä mielellä.
Jos haluat täyden hinnan, niin kerro kaverille ensin, että aiot laittaa ne faceen myyntiin hinnalla xx. Jos ei reagoi, niin laita.
Tai muutenkin, laita vaan myyntiin.
Jos ei ole ihan niin väliä, kuinka paljon niistä saat, niin kysy kaverilta ensin onko kiinnostunut.
Laita vaan suoraan myyntiin.
Jos joku mun kaveri olis rahan tarpeessa myymässä jotain mitä haluaisin niin pulittaisin pyydetyn hinnan tai ymmärtäisin että myy sille kuka tarjoaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lahjoittaisit rahaa kavereillesi?
No hän on vähän sen tyylinen ihminen että tyyliin odottaa saavansa kyseiset tavarat ilmaiseksi jos minä lopetan keräilyn. Pitää minua upporikkaana vaikka en suinkaan ole, päinvastoin on itselläkin kaikenlaista rahanmenoa tässä tulossa. Esim. toteuttaessani pitkäaikaisen haaveeni hankkimisen, kommentoi siihen "kyllä tännekin rahaa voi rahaa antaa jos ylimääräistä on", ilmeisesti vitsillä mutta todella tökeröisti. Tekisi mieli olla tarjoamatta koko tavaroita mutta sitten jos saa kuulla minun niistä luopuneen, suuttuu varmasti sittenkin.
En oikein ymmärrä, miksi ap tarjoaisit niitä tavaroita pihtarille, kun tiedät, ettei tule maksamaan käypää hintaa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi ap tarjoaisit niitä tavaroita pihtarille, kun tiedät, ettei tule maksamaan käypää hintaa.
No ollaan me ystäviä oltu kuitenkin monet vuodet. Mutta erkaannuttu viime aikoina kyllä, juurikin vastaavien pienten erimielisyyksien takia joista edellä kirjoitinkin. Ehkä mä kokeilen sitä työpaikan intranetiä nyt ensialkuun jos nuo jollekin menisi. Jos, ei katson sitten tilannetta uudestaan myöhemmin. Ei mullakaan mitään akuuttia rahantarvetta juuri nyt ole mutta lähitulevaisuudessa olen ostamassa esim. kiinteistön niin onhan sinne hyvä säästää kaikki tällaiset ylimääräiset.
Jos kaveri ei itsekään ole avokätistä tyyppiä, niin en tämmöiselle antaisi mitään alea. Normaalille kaverille jonka kanssa muutenkin autetaan ja tarjotaan puolin ja toisin antaisin ainakin jonkun nimellisen alennuksen tai sopisin vastalahjasta (esim. saa tavarat reilulla alella tai ilmaiseksi jos tulee auttamaan remontissa tai koiranhoitopalkkiona).
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri ei itsekään ole avokätistä tyyppiä, niin en tämmöiselle antaisi mitään alea. Normaalille kaverille jonka kanssa muutenkin autetaan ja tarjotaan puolin ja toisin antaisin ainakin jonkun nimellisen alennuksen tai sopisin vastalahjasta (esim. saa tavarat reilulla alella tai ilmaiseksi jos tulee auttamaan remontissa tai koiranhoitopalkkiona).
Tällainen vastavuoroisuus ei koskaan tosiaan ole toteutunut hänen kanssaan. Muuten ei tässä mitään kiusallista olisikaan!
Sulla on ilmeisesti valmiiksi mietittynä hinta jolla kama lähtee eteenpäin. Laita myyntiin ja vinkkaa kaverille että olet hankkiutumassa eroon kohteista a, b ja jne. ja jos kiinnostaa niin voi lunastaa käyvällä hinnalla itselleen. Älä kuuntele tinkaamispuheita tai vastaile viesteihin sen enempää kuin syytöksiin.
Jos hän haluaa kamat hän maksaa sulle hinnan jonka olet määritellyt. Mikäli kama hänestä ei ole ilmoitetun hinnan arvoinen niin voi etsiä vastaavat tuotteet muualta, jos kuvittelee halvemmalla löytävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti valmiiksi mietittynä hinta jolla kama lähtee eteenpäin. Laita myyntiin ja vinkkaa kaverille että olet hankkiutumassa eroon kohteista a, b ja jne. ja jos kiinnostaa niin voi lunastaa käyvällä hinnalla itselleen. Älä kuuntele tinkaamispuheita tai vastaile viesteihin sen enempää kuin syytöksiin.
Jos hän haluaa kamat hän maksaa sulle hinnan jonka olet määritellyt. Mikäli kama hänestä ei ole ilmoitetun hinnan arvoinen niin voi etsiä vastaavat tuotteet muualta, jos kuvittelee halvemmalla löytävänsä.
Tuossa tapauksessa voi tulla jälkeenpäin puheita kuinka minä olen härski ja kalliilla myyn jne. Tämän ihmisen kohdalla voi odottaa ihan mitä tahansa, tunnetaan jo monen vuoden takaa niin tiedän miten reagoi vastoinkäymisiin. Taitaa käydä niin että en puhu enkä pukahda että olen mitään myymässäkään.
Minä myin kaverille pilkkahinnalla ylimääräisiä tavaroitani joita hän oli kysellyt. Muutaman tunnin kuluttua huomasin niiden olevan torissa ihan kunnon markkinahinnalla.
Pistä työpaikalle myyntiin tai toriin. Älä hitossa myy kaverille jos joudut alihintaan myymään. Ei sun tarvi kertoa, että myit ne pois. Jos tulee puhetta niin sano et joku tarjos hyvän hinnan ja myit.piste.
Myyntiin oikealla hinnalla. Kaverille voi sanoa, että olet laittanut myyntiin. Jos haluaa ne ja alkaa tinkaamaan niin sanot, että ne on myynnissä sillä hinnalla mikä on ilmoitettu.