Mikä on kuumin paikka missä olet ollut
Kommentit (22)
Kun noin kysyt, niin kyllä se on sauna.
Pelastuslaitoksen palokontissa oli 250 astetta lämmintä. Japanissa oli pari vuotta sitten ulkona lämmintä 38 astetta varjossa ja ilmankosteus lähes 80%. Auringossa oli aivan kauheaa, kuin huonosti lämmitetyssä saunassa olisi ollut.
Gambia varmaan. Taisi olla auringossa joku 40 astetta.
Tunisia ja siellä oli 50 astetta lämmintä.
Mä oon ollut Australiassa, mutta talvella – ei ollut kuuma. Olen asunut Etelä-Afrikassa, mutta ei siellä ole niin valtavan kuuma yleensä. Roomassa oon ehkä kokenut pahimman kuumuuden.
Vaikeimman laitteen ohjauskoppi alkukesällä 😅
Vierailija kirjoitti:
Pelastuslaitoksen palokontissa oli 250 astetta lämmintä. Japanissa oli pari vuotta sitten ulkona lämmintä 38 astetta varjossa ja ilmankosteus lähes 80%. Auringossa oli aivan kauheaa, kuin huonosti lämmitetyssä saunassa olisi ollut.
Ensimmäinen sama ja toinen on krabi thaimaa mittarit näytti varjossa 43 astetta. Altaalla pystyi paistamaan laatalla kananmunia..
mies52v
Varmaan heinäkuu 2010 ihan kotona Joensuussa, oli se 37 asteen helle.
Mutsin serkun savusauna, oli hieman yli +120 lämmintä. Toiseksi kuuminta oli kesällä 2010 Vantaan Kuusijärvellä. Mittari näytti varjosa +37 ja vesi +27.
Krematoriossa, noin 1100 astetta. Minut tuhkattiin edellisen elämäni lopuksi. Nyt olen kieltänyt tekemästä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen sama ja toinen on krabi thaimaa mittarit näytti varjossa 43 astetta. Altaalla pystyi paistamaan laatalla kananmunia..
mies52v
Kuiva kuumuus on vielä siedettävää, etenkin jos tuulee, mutta se kosteus oli kauheaa. Jos oli minuutin ulkona varjossakin, paita oli aivan märkä. Kuin olisi ollut höyrysaunassa. Oliko Krabilla samanlaista?
Egypti heinäkuussa ja mittarissa +43, tosin sen kesti ihan hyvin toisin kuin Thaimaan helmikuiset reissut, koska kosteus teki +35 lämmöstä helvetillisen tukalaa. Egyptin kuivuus ja Saharan suunnasta tuleva lämmin tuuli oli ok.
Pariisissa oli noin 40 astetta. Kadulla joku mittari näytti 42 astetta.
Huoltohommissa ollessani 140 asteinen maalinpolttouuni, jonne piti mennä sisäkautta irroittamaan kiertoilmayksikkö. Uuni oli ollut iltavuorossa vielä toiminnassa, jolloin siellä on lämpötila lähempänä kahtasataa astetta. Työt aloitimme siinä aamukasin aikana.
Kypros. En enää muista, paljonko lämpöasteita oli, mutta retki Egyptin pyramideille osoitti, että aavikollakin oli huomattavasti viileämpää kuin Kyproksella. Varmaan niin suuri ero kosteudessa. Kostea kuumuus on kamalinta mitä tiedän. Enää en harrasta etelänlomia vaikka maksettaisiin.
Egyptissä aavikolla pystysuoraan paistava aurinko ja 51 astetta lämmintä.
Saunominen olis ihan lastenleikkiä siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Kuiva kuumuus on vielä siedettävää, etenkin jos tuulee, mutta se kosteus oli kauheaa. Jos oli minuutin ulkona varjossakin, paita oli aivan märkä. Kuin olisi ollut höyrysaunassa. Oliko Krabilla samanlaista?
Thaikuissa on kosteaa käytännössä aina, mutta tuolloin luulen että kosteus oli hieman pienempi kuin tavanomaisesti. Thaimaassa aamuisin kaikki lasit ja ulkona olleet vaatteet ovat märkiä kosteudesta.
Tuosta kuumakontista vielä paloletkun suutin oli vuotanut hanskoille vettä ja vesihän höyrystyi ja arvaapa tuliko rakkoja käsiin. Eräs toinen kaveri sitten poltti myöhemmin niskansa kontissa.
mies52v
120- asteinen sauna.