Mies kutsuu lastamme eksänsä lapsen nimellä
Erostansa on jo kuusi vuotta aikaa, taisivat olla pari vuotta yhdessä ja me tavattiin vuosi eron jälkeen. Nyt meillä on vajaa puolivuotias lapsi ja mies on useamman kerran kutsunut sitä eksänsä lapsen nimellä..
Mies on kyllä todella hajamielinen puheissaan, käyttää usein vääriä sanoja ja on huono muistamaan nimiä mutta silti tuntuu pahalta, luulisi nyt oman lapsensa nimen muistavan oikein. Nyt ei enää tunnu missään ettei useamman vuoden yhteiselon jälkeen muistanut äitini nimeä tai sekoitti minut kerran siskooni.
Kommentit (10)
Älä tee tosta ongelmaa. Varsinkin väsyneenä (vauva-arki) sitä helposti sanat menee sekaisin ja vahingossa voi sanoa väärän nimen.
Vierailija kirjoitti:
Meni äidillänikin meidän sisarusten nimet jatkuvasti sekaisin ja meillä menee omien lasten nimet sekaisin. Jostakin luin että se on merkki siitä että rakastaa kaikkia tasapuolisesti.
No ei se kyllä rakkauden määrästä mitään kerro. Oon mäkin sekoittanut mun lapsen ja koiran nimet joskus mutta kyllä lapsi on monta kertaa rakkaampi.
Mä olen monta kertaa kutsunut tytärtäni siskoni lapsen nimellä. Siskon tyttö oli kuitenkin ”olemassa” 12 vuotta ennen oman lapseni syntymää ja olimme tosi läheisiä silloin kun hän oli pieni.
Taidan siis olla liian herkkis. Yritän siis ymmärtää vaikka ehkä väsymyksen takia ärsyttää tarpeettoman paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Taidan siis olla liian herkkis. Yritän siis ymmärtää vaikka ehkä väsymyksen takia ärsyttää tarpeettoman paljon. Ap
Verenkierto ahtautunut, vaskulaarinen dementia.
Mun sisko kutsuu välillä omaa vauvaansa vahingossa mun nuorimman lapsen nimellä. Joskus sitä vaan sekoaa nimissä, ei se ole niin vakavaa. Mäkin kutsun välillä poikaani tyttöni nimellä ja päinvastoin. Tai poikaani mieheni nimellä. Kaikkea voi elämässä sattua. Ei se ole niin vakavaa.
Vaikka tuo saattaisi tuntua ikävältä, miehellä ei ole varmasti mitään ikävää motiivia, vaan ihan oikeasti nimet menee vähän samanlaisilla ihmisillä/asioilla (tässä tapauksessa lapset) sekaisin. Meidän isä sekoitti meidän 3 lapsensa nimet jatkuvasti lapsuudessa, itse sekoitan myös usein nuorten lasten/koirien nimiä sekaisin, kun samantapaisesti hellästi näille puhun. Lähinnä tämä nimisekoilu osoittaa vain sen, että aivot reagoivat samankaltaiseen kommunikointiin hakemalla muistivarastosta puhetyyliin sopivan nimen-joskus osuu muistista se väärä tai vanha. Eli koita olla ottamatta asiaa liian vakavasti, varsinkin miehillä tuo nimimuisti tuntuu olevan vähän hatara (tosin on kyllä minullakin, vaikka olen nainen. Olen isäni lapsi)
Mulla oli mies joka sanoi mua entisen vaimonsa nimellä. Kyllä se rakasti sitä entistä vaimoaan eikä mua. Ap varmaan miehesi pitää exän kanssa tehdystä lapsesta mutta ei yhteisestänne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli mies joka sanoi mua entisen vaimonsa nimellä. Kyllä se rakasti sitä entistä vaimoaan eikä mua. Ap varmaan miehesi pitää exän kanssa tehdystä lapsesta mutta ei yhteisestänne.
Ei mieheni ole tuon eksän lapsen isä. Tai jos olisi niin siitä saisi kyllä uuden mielenkiintoisen käänteen :D ap
Meni äidillänikin meidän sisarusten nimet jatkuvasti sekaisin ja meillä menee omien lasten nimet sekaisin. Jostakin luin että se on merkki siitä että rakastaa kaikkia tasapuolisesti.