Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolostuttaako ja häpeiletkö, jos tienaat enemmän kuin miehesi?

Vierailija
10.04.2020 |

Suomessa esim. 20-35v ikäryhmässä naiset tienaavat enemmän kuin miehet. Onko tämä aiheuttanut sinulle häpeää ja nolostusta? En usko että kovin moni nainen haluaa olla perheen "breadwinner".

M31

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????? Millä vuosituhannella sinä elät?????

Vierailija
2/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvulla.Vastaisitko nyt kysymykseeni? Näyttäisi menneen vähän ihon alle..? 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota eikä hävetä. En osaa kuvitella, miksi ketään nolottaisi tai hävettäisi. Absurdi ajatus.

Vierailija
4/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla linkkiä tilastoon? Mielenkiintoista, jos totta.

Itse olen ainakin työhakemuksia lukiessa huomannut, että vastavalmistuneiden miesten palkkatoivomukset ovat korkeammat kuin vastavalmistuneiden naisten.

Vierailija
5/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään nolota, eikä nolota miestäkään. Elämme nykyaikaa.

Vierailija
6/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, paljonko puolisoni ansaitsee ja joka tapauksessa pienyrittäjän tulot vaihtelevat. Hän on nähnyt minun palkkanauhani ja sanoi silloin, että ansaitsen enemmän kuin hän. Minulle asialla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
7/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo ainakin on ylpeä tuloistaan ja tienaa reilusti enemmän kuin minä. Ei hävetä häntä yhtään, eikä sen enempää minuakaan.

Vierailija
8/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään nolota. Mieheni on ollut välillä myös lomautettuna ja aiemmin freelancerina, eli hänen tulonsa ovat olleet ajoittain epäsäännölliset ja pienet. En ymmärrä miksi se nolottaisi minua, tai sen puoleen häntäkään. Minulla on korkeampi koulutus ja vakituinen virka. Tienaan siis aika keskivertoa palkkaa kunnan hommissa, eli en mikään kroisos ole itsekään, mutta en siis ihan oikeasti nyt tajua, että mitä tässä tilanteessa olisi hävettävää.

Vierailija
9/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu ap:n ikäryhmään, mutta olen aina tienannut enemmän kuin mieheni ja minulla on muutenkin ollut varallisuutta aina enemmän. Kummallekaan tämä ei ole koskaan ollut ongelma. Miksi olisi?

N59

Vierailija
10/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaako ap:ta ajatus, jos hänen tyttöystävänsä tienaisi enemmän kuin hän? Ketään muuta, naista tai miestä, kun ei näytä nolottavan.

Vierailija
11/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aikoinaan äitini ansaitsi isääni enemmän. Olen aina pitänyt itsestään selvänä, että myös nainen voi ansaita enemmän.

Mutta miehille tämä tuntuu olevan ongelma. Juttelin kerran nettitreffeissä miehen kanssa, joka sanoi, että "sä taidat sitten ansaita mua enemmän, jos teet oman alasi töitä, että tiedoks vaan".

Joo, ihan kuin en olisi sitä ymmärtänyt jo ihan automaattisesti, että olen häntä ja 90 % suomalaisista isompipalkkaisempi.

Myös huipputuloinen exäni selitti, että ei kestäisi, jos nainen ansaitsisi häntä enemmän. Miehillä on tässä heikko kohta. Mies oli muka tasa-arvoinen akateeminen mies.

Vierailija
12/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvulla.Vastaisitko nyt kysymykseeni? Näyttäisi menneen vähän ihon alle..? 

AP

Me muut ollaan jo 20-luvulla, tuu siekii.

Vierailija
13/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä nolostuttaisi tai hävettäisi? En ymmärrä yhtään syytä, miksi pitäisi. Tienaan n.100 % enemmän kuin mieheni ja meille se ei ole ikinä ollut ongelma. 

En myöskään koe olevani mikään elättäjä, sillä mieheni tienaa myös ihan hyvin. 

Ap:lla on nuorehkoksi mieheksi ummehtuneen konseravatiivisia ajatuksia.

N48

Vierailija
14/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo aikoinaan äitini ansaitsi isääni enemmän. Olen aina pitänyt itsestään selvänä, että myös nainen voi ansaita enemmän.

Mutta miehille tämä tuntuu olevan ongelma. Juttelin kerran nettitreffeissä miehen kanssa, joka sanoi, että "sä taidat sitten ansaita mua enemmän, jos teet oman alasi töitä, että tiedoks vaan".

Joo, ihan kuin en olisi sitä ymmärtänyt jo ihan automaattisesti, että olen häntä ja 90 % suomalaisista isompipalkkaisempi.

Myös huipputuloinen exäni selitti, että ei kestäisi, jos nainen ansaitsisi häntä enemmän. Miehillä on tässä heikko kohta. Mies oli muka tasa-arvoinen akateeminen mies.

Ethän yleistä tätä "heikkoa kohtaa" kaikkia miehiä koskevaksi, vain koska itsellesi on sattunut tällaisia ihmisiä vastaan. Se ei ole järin reilua kaikkia niitä järkeviä, normaaleja miehiä kohtaan. Kiitos!

T: nainen, joka tienaa enemmän kuin miehensä

Vierailija
15/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaako ap:ta ajatus, jos hänen tyttöystävänsä tienaisi enemmän kuin hän? Ketään muuta, naista tai miestä, kun ei näytä nolottavan.

Olisihan se aika emaskuloivaa.

Vierailija
16/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suurimman osan mielestä maskuliinisuus rakentuu aivan muista asioista, kuin rahallisista tuloista.

Vierailija
17/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni tienaa 1000e/kk enemmän kuin minä. Ei se häntä näytä haittaavan eikä minua. Olen ylpeä hänestä että on jaksanut opiskella paljon päästäkseen asemaansa.

Vierailija
18/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolostuta eikä hävetä. Mutta ei meillä myöskään joka päivä puhuta siitä, kenen tienaamia rahat on. Siitä puhutaan, mihin ne käytetään.

Ja minä tienaan 95 000€ vuodessa, mies tienaa 20 000€ vuodessa. Tein just meidän veroilmoitukset niin tiedän.

Vierailija
19/19 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suurimman osan mielestä maskuliinisuus rakentuu aivan muista asioista, kuin rahallisista tuloista.

Mies, jota ei haittaa että vaimo on perheen elättäjä, ei myöskään varmaan välitä jos joku toinen mies tyydyttää hänen naisensa. Sellaisella miehellä ei ole selkärankaa.

Eipä yllätä, minkälainen mies on huolissaan siitä, pystyykö hän tyydyttämään naisensa. Jos hänellä siis nainen olisi, ei ole .

Mun miestä ei yhtään haittaa, että meidän perheellä on rahaa. Yhteistä se on kun kyllin pitkään ollaan yhdessä, ei ole väliä kuka on tienannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän