Ecco kävelykengät ostin muuta vuosi sitten kengät, vähällä käytöllä olleet nyt pohja mureni kun meinasin ottaa käyttöön nimm. Pettynyt
Olis hyvät jalalle mutta ei voi käyttää kun pohja murenee
Kommentit (18)
Minulla on vanhojakin kenkiä, kaikki käyttökunnossa. Oletko säilyttänyt tavattoman lämpimässä tilassa?
Kenkien kumi hajoaa jos niitä ei käytä. Säilyttäminen tekee niille siis pahaa. Niillä pitäisi talsia säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanhojakin kenkiä, kaikki käyttökunnossa. Oletko säilyttänyt tavattoman lämpimässä tilassa?
Ei kun kengät tehdään nykyään hajoavasta materiaalista (luonnonsuojelusyistä?). Eivät kestä säilytystä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/01/10/miksi-kenka-hajoaa-itsestaan
Eccoja on kahta laatua marketti ja kenkäkauppalaatua.
Markettilaatuinen on tehty halvemmasta materiaalista.
Minulla oli kaapissa käyttämättöminä Eccon "sporttisandaalit". Otin ne käyttöön ja ihmettelin sitä, että jalkani tarttuivat lattiaan kiinni. Pohjat eivät olleet murentuneet, vaan muuttuivat pehmeäksi, sitkeäksi mössöksi.
Kaivoin pitkästä aikaa esille myös hiustrimmerin. Sen kumimainen päällyste oli muuttunut samalla tavalla: kone tarttui sormiin melkein yhtä hyvin kuin teippi. Ja roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä tehty?
Eikai made in China?
EU:n viherpiiperödirektiivejä, kengät saavat kestää vain vuoden tai pari, sitten ne maatuvat vaikka olisivat komerossa.
Aikaisemmin minulla kestivät monet työkengät kymmenen vuotta tai yli, nykyisin hyvä jos kaksi vuotta. Pohjat katkeavat tai murenevat ennen kuin pohjan kuvio on alkanut edes kulumaan. Kuitenkin kalliita kotimaisia kenkiä.
Miksi kenkien pitäisi edes murentua kaatopaikalla? Loppuunkuluneet kengät voidaan polttaa jätteenpolttolaitoksen kattilassa tuottaen sähköä. Muovijäte ei ole minkäänlainen ongelma vaa voidaan polttaa korvaten muita polttoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Eccoja on kahta laatua marketti ja kenkäkauppalaatua.
Markettilaatuinen on tehty halvemmasta materiaalista.
Ostin kenkäkaupasta kahdet Eccot samalla kertaa, ekat ja vikat.
Pohja irtosi niistä muutamassa kuukaudessa. Soitin kaupaan ja pahoittelivat. Takuuta ei ole.
Liekkö sitten myyneet kenkäkaupassa niitä marktti-Eccoja. Niin tai näin, mun puolesta asia on lopulinen.
Palauta, pitäisi saada vastaavat tilalle tai hyvitystä. Itse palautin kauppaan jalkineet joista pohja halkesi muutaman kuukauden käytön jälkeen. Viallinen tuote ja sain rahat takaisin. Ei ollut Eccot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tehty?
Eikai made in China?
EU:n viherpiiperödirektiivejä, kengät saavat kestää vain vuoden tai pari, sitten ne maatuvat vaikka olisivat komerossa.
Aikaisemmin minulla kestivät monet työkengät kymmenen vuotta tai yli, nykyisin hyvä jos kaksi vuotta. Pohjat katkeavat tai murenevat ennen kuin pohjan kuvio on alkanut edes kulumaan. Kuitenkin kalliita kotimaisia kenkiä.
Työkengät kymmenen vuotta? Mitä oikein teet työksesi, tuskin ainakaan mitään missä joutuu olemaan liikkeellä muuten kuin työpisteen ja kahvihuoneen väliä.
Minulle kävi sama!
Kävin suutarilta kyselemässä ja suutari kertoi murenemisen olevan tyyppivika.
Ei enää eccoja..
Samoin kävi. Laitoin reklamaation Eccon maahantuojalle ja sain uudet tilalle. Niiden pohja kesti vuoden ja mureni samalla tavalla. En jaksanut valittaa uudelleen.
Polyuretaani ikääntyy vuosien mittaa ihan itsekseen ihan miten on laadukasta ja väistämättä murenevat lopuksi.
Ihme valittajia. Kengät hajoaa monen vuoden käytön jälkeen ja halutaan saada uudet ilmaiseksi :D
Mulla kävi sama ihan saakelin kalliiden HokaOnen juoksukenkien kanssa. Viime keväänä ostettu eli yksi vajaa puolivuotiskausi juostu ja nyt kun otin kaapista ne käyttöön niin se uloin pohja lerpotti osaksi irti ja osa olikin jo kaapin lattialla.
Ei noilla tee enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kaapissa käyttämättöminä Eccon "sporttisandaalit". Otin ne käyttöön ja ihmettelin sitä, että jalkani tarttuivat lattiaan kiinni. Pohjat eivät olleet murentuneet, vaan muuttuivat pehmeäksi, sitkeäksi mössöksi.
Kaivoin pitkästä aikaa esille myös hiustrimmerin. Sen kumimainen päällyste oli muuttunut samalla tavalla: kone tarttui sormiin melkein yhtä hyvin kuin teippi. Ja roskiin.
Minulla on suhteellisen hintava kotimaisen valmistajan keittiöveitsi, jonka kahvan pintamateriaali meni purkkamaiseksi mössöksi muutaman vuoden jälkeen. Otin patasudin ja hinkkasin kerroksen pois ja alta paljastui kovamuovinen pinta ja veitsestä tuli parempi kuin uudesta.
Joo, nykymatetriaalit hapertuu vaikka pitäisi vain kaapissa. Siksi kenkiä ei kannata säästää myöhempään vaan ottaa heti ostamisen jälkeen käyttöön.