Virpomisen sijaan aarremunan etsintä. Auttakaa!
Kertokaas hyviä arvoituksia kodissa löytyviin paikkoihin. Jättimuna pääsiäisherkuilla odottaa viimeisessä jemmassa. Ni että sinne pääsisi niin arvoituksia vaikka uunissa, keinutuolin takana jne jne. Ni miten voisi laittaa arvoituksilla paikkoja eli ei niin että seuraava on sohvan takana vaan jotenkin muuten että kestää enemmän ku 2 min? Keksikää mulle näitä ku lyö tyhjää..
Kommentit (6)
Lukutaitoinen kolmaslokkalainen ja 4v joka menee vanavedessä.. hirveen helppo idis muka mut ei sit kuitenkaan.
Me pelattiin opiskeluakaan tuollaisia asuntolassa 😀
En nyt muista enää niitä vihjeitä mutta hauskaa oli!
Meillä oli jo tänään munanmetsästystä ihan vaan niin että munat oli piilossa ilman vihjeitä, en jaksanut odottaa huomiseen! Voisin toteuttaa ap:n vinkeillä uuden etsinnän viikon päästä sunnuntaina.
Jään seuraamaan jos jollain hauskoja vinkkejä!
Yksi vinkki voisi olla joku tällainen: "pääsiäiskanat munii, kot kot kot" ja vihje löytyy kananmunakennosta. Sieltä löytyy vihje "pitäisiköhän soittaa kyöpelinvuorelle?" Ja seuraava vihje teipattu puhelimen taakse jne.
Minun lapset jo koulussa, ylä-asteella vanhin niin jotain vähän vaikeampiakin saa olla.
Voit itse lukea vihjeet vihjeet ja tehtävät kirjoittaen paperille: heitä kuperkeikkaa maton yli ja katso sen alta seuraava vinkki... Nouse tuolille ja etsi asia mitä tarvitaan ruuan laittoon (kattila) ja katso sen sisälle...
Tai teippaa lattiaan viiva temppuradaksi tuolin yli, pöydän ali, ruutuhyppy, pujottelu kenkä polulla ja maaliviivalla palkitaan...
Aamulla suljetaan, illalla avataan. -sänky
Yöllä tuoretta lihaa täysi, päivällä tyhjä? - sänky
Saattaa olla tyhmä mutta pitää kuivana. -saapas
Kaksi keskellä juoksee , kaksitoista ympärillä seisoo. Sen luona seuraava vihje on. -kello
Sitten on mahdollista tehdä riimityksiä.
Mikä kuumana käy
vaikkei muita näy?
Mikä tuoksuja tuo
mene sen luo.
-uuni
Jotain emoji-arvoituksia voi myös yrittää keksiä.
Riippuu myös siitä minkä ikäisille arvoituksia tehdään.
Tee tehtävä, jossa pitää poimia esim. joka sanan ensimmäinen kirjain ja siitä löytää paikan, josta löytää seuraavan vihjeen. Tietty pitää olla lukutaitoa, minkä ikäisestä tai ikäisistä lapsista on kyse ja osaako/osaavatko lukea ja/tai laskea, jos ovat pieniä?