Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kunta vaarantaa riskiryhmään kuuluvia tahallaan? Perhepäivähoitajan puoliso on riskiryhmään kuuluva.

Vierailija
03.04.2020 |

Perhepäivähoitajan puoliso kuuluu riskiryhmään ikänsä puolesta ja lisäksi hänellä on immuniteettia heikentävä perussairaus. Siitä huolimatta kunnan mielestä perhepäivähoitajan pitää otta hoitolapsia kotiinsa hoidettavaksi.

Eikö valtion ja kuntien pitänyt nimenomaan varjella riskiryhmiin kuuluvia, eikä yrittää tahallaan tartuttaa heitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö tämän teidän mielestänne ihan oikein?

Vierailija
2/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puoliso voi olla tuollaisella alalla muutenkaan? Vaarantaa toisen joka käänteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä meneekö oikein, mutta riskiryhmään kuuluvia työskentelee myös päiväkodeissa eikä heilläkään mitään erikoisoikeuksia ole.

Vierailija
4/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain työterveydestä ohjeeksi mennä päiväkotityöhön lapsiryhmätyöhön ja "pysyä kaukana" siellä räkäisistä lapsista.

Hain nyt vuosilomaa ja sitten oon varmaan palkattomalla äitiysloman alkuun. Ei ole reilua.

t.raskaana oleva

Vierailija
5/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten puoliso voi olla tuollaisella alalla muutenkaan? Vaarantaa toisen joka käänteessä.

Pph on yrittänyt päästä jo vuosien ajan varhaiseläkkeelle, mutta sitä ei ole myönnetty. ap

Vierailija
6/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa on vaihtaa alaa kuusikymppisenä. ap

Vierailija
7/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun kunta voi kieltää päästämästä työntekijää etätöihin, jolla on keuhkosairaus ja riskiryhmäläisiä perheessä, työpaikalla, jossa ramppaa jatkuvasti ulkopuolisia ja henkilökunta on iso, mutta ei niin riittävä, että yksi henkilö voisi hoitaa koko päivän vaikka erillään tietokoneella tehtäviä.

Vierailija
8/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen itse riskiryhmää. 4 lasta hoidossa 7-16 joka päivä. Osalla vanhemmat molemmat etätöissä, yhdellä ammatti tyyliin "kynsiteknikko ja mies etätöissä" -> lapsi hoidossa, vain yhden lapsen vanhemmat molemmat oikeesti tarpeellisissa töissä. On vaan niin turvallista tuoda pieneen ryhmään. Itselläni ei niin turvallinen olo. Täällä myös neljä omaa lasta etäkoulussa sekä oma puoliso etätöissä. 10 ihmistä joka päivä täällä, minun kotona. Eipä voi mitään tehdä.

Pph

Vierailija
9/9 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että toisille vanhuksille ollaan järkkäämässä kotiapua ja vaikka mitä palveluja nyt poikkeusaikana ja samaan aikaan toiset riskiryhmään kuuluvat vanhukset altistetaan tieten tahtoen koronalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan