Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tulle näkemään muutkin miten KELA VENKULOI tukien maksamisien kanssa koko ajan! Sen peli on LOPPU! Mätäpesä puhkeaa koko kansasn silmille

Vierailija
03.04.2020 |

Viimeinkin valtiovalta ja koko muu suomi joka on elellyt ilman joutumista Kelan luukulle,(työkkäri, toimeentulotuki) tulee nyt näkemään koko KELAN harjoittaman toiminnan kaameuden! Joka ei ole kokenut sitä ei vielä ole nähnyt mitä ne siellä puuhailee salassa, kun ei aiemmin ole ollut tällaista tilannetta! Nyt Sanna Marinkin on nähnyt miten ne venkuloi Kelalla , oat sulkeneet ovet ettei kansa tule kysymään lakisääteistä apua tukien kanssa, ja soittoaikoja eivät anna. On muka riskiryhmään kuuluvia töissä ja pantu lappu luukule? Ehei, nyt tuli KElalla loppu tuolla linjalla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät selittää kiireellä.

Mut melkoinen jäteviemäri se systeemi on.

Vierailija
2/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myönteiset kokemukset. Kun esim. itse olin mokannut ja jättänyt laittamatta yhden liitteen, niin sen laittamisesta seuraavana päivänä teki päätöksen vaikka siinä olisi taas voinut mennä se kaksi viikkoa lisää.

Kun tekee hakemuksia, kannattaa olla tosi tarkkana, että toimittaa kaikki liitteet mitä tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut ihan hyvää palvelua sekä selkeästi kerrottu jos jotain tukea en ole saanut.

Olen myös saanut tukia niin kuin pitääkin.

Ehkä se, että olen itse asiallinen ja liitteet käsillä. Sekä YMMÄRTÄNYT mitä Kelan virkailija on selittänyt.

Rähjäämällä sekä huonolla ulostuotannolla (kirjallinen sekä suullinen) tuskin saa mitään aikaiseksi.

Apn ulosanti tukee tätä teoriaa...

Vierailija
4/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijoissa on n. 10% térroristeja ja 90% normaaleja ihmisiä. Riippuu tuurista millaisen saa omalle kohdalleen.

Toivon että jokainen tekee kirjallisen valituksen sosiopaateista joita tuolla työskentelee jotta saavat lopulta varoituksen tai potkut.

Vierailija
5/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät selittää kiireellä.

Mut melkoinen jäteviemäri se systeemi on.

No Suomessa on kuitenkin tuollainen apu saatavissa. Jossain ei saa apua.

Vierailija
6/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mulla ainakin tulee työmarkkinatuki aina ajallaan.

Vierailija
7/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkailijoissa on n. 10% térroristeja ja 90% normaaleja ihmisiä. Riippuu tuurista millaisen saa omalle kohdalleen.

Toivon että jokainen tekee kirjallisen valituksen sosiopaateista joita tuolla työskentelee jotta saavat lopulta varoituksen tai potkut.

Luulen, että kohdalleni osui kerran tuollainen. Vaati vuonna 2018 ihan puista liitteeksi vuoden 2014 vero-otetta (jota kukaan ei enää säilytä kotona noin pitkän ajan jälkeen). Vesilaskuakin on vaadittu vaikka kuulunut vuokraan vuosikymmenten ajan. Ja kun en toimittanut niin hylkäsi hakemuksen jossa oli vuokran lisäksi listattu vesimaksu 18e.

Kun virkailija vaihtui, tuli taas ihan normaali 3kk päätös, vaikka hakemuksen sisältö aivan identtinen edellisen kanssa.

Vierailija
8/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on Kepun läänitys.

Vierailija
9/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela pakotti minut lopettamaan ekat ammattiin johtavat opinnot. KYLLÄ! ENsin yrittivät pakottaa menemään työkkäriin, sitten panivat pysyvän 40% alennukssen toimeentulotukeeni koska en totellut heitä! Uskomatonta! 

Tiesivät tasan tarkkaan että joudun suoraan takas Kelan luukulle hakemaan toimeentulotukea jos sen tekisin, koska oisin joutuut karenssille. Sen jälkeen sama 40% alennus pysyvästi, koska olen keskeyttänyt opinnot! Tiesin mitä ne yritti!

Vierailija
10/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina saanut ihan hyvää palvelua sekä selkeästi kerrottu jos jotain tukea en ole saanut.

Olen myös saanut tukia niin kuin pitääkin.

Ehkä se, että olen itse asiallinen ja liitteet käsillä. Sekä YMMÄRTÄNYT mitä Kelan virkailija on selittänyt.

Rähjäämällä sekä huonolla ulostuotannolla (kirjallinen sekä suullinen) tuskin saa mitään aikaiseksi.

Apn ulosanti tukee tätä teoriaa...

Ihan samat kokemukset. Olen saanut asiallista palvelua aina.

Vierailija
11/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan joku päällikköhän on jotakuinkin suoraan sanonut että tuet pitäisi lopettaa ja että ainakin niiden saamisen vaikeus on hyvää säästöä.

Vierailija
12/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väillä Kelan kanssa joutuu vääntämään ja lukemaan lakia. Kerran hain heidän omista ohjeistuksistaan kohdan, joka osoitti mun olevan oikeassa, kun hain yksinhuoltajakorotusta. Sanoin laittavani uuden hakemuksen ja pyysin virkailijaa laittamaan sinne mun tietoihin sen sivun, miltä tieto löytyy, kun kukaan asian käsittelijä ei viitsinyt lukea ohjeita tarpeeksi pitkälle. Silloin kyllä huvitti, vaikka ottikin vähän pannuun.

Riippuen asiasta olen kyllä kohtelias, mutta joskus tulee lievästi veetuiltua, jos päätökset on mitä sattuu.

Vierailija
13/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia, ja olen hakenus jos jonkinnäköisiä KELA-tukia... O_o

Vierailija
14/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri muutama päivä sitten työttömyysturvahakemuksen kun jäin työttömäksi maaliskuun puolivälissä. Toimitin kaikki tarvittavat liitteet heti samalla kertaa ja päätös tuli tänään. Ensimmäinen kerta työttömänä ja tukea hakemassa ja arvosanaksi antaisin kelalle erinomaisen. Olin valmistautunut ainakin kahden viikon odotukseen josta nettisivuillaankin kertovat.

Vierailija
15/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta huomasit, että KELA tahallaan hidastelee tukien maksamisen kanssa? Minulla on kokemusta 30 vuoden ajalta. Huvittavin moka KELAn palvelussa oli se, että he tulkitsivat kämppäkaverini "avopuolisoksi" vaikka kämppäkaveri on verisukulainen.

Kahden vuoden valituskierros (sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnassa) johti lopulta siihen tulokseen, että KELA joutui myöntämään virheensä ja maksamaan minulle asumistuet ja kaikki muut etuudet täysimääräisinä. Siis kahden vuoden potti jälkikäteen ja viivästyskorot siihen päälle.

Tuon valituskierroksen jälkeen KELAn virkailijat ovat olleet "tosi kilttejä poikia ja tyttöjä" eivätkä kysele turhia lisäselvityksiä jokaiseen hakemukseen.  

Vierailija
16/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myönteiset kokemukset. Kun esim. itse olin mokannut ja jättänyt laittamatta yhden liitteen, niin sen laittamisesta seuraavana päivänä teki päätöksen vaikka siinä olisi taas voinut mennä se kaksi viikkoa lisää.

Kun tekee hakemuksia, kannattaa olla tosi tarkkana, että toimittaa kaikki liitteet mitä tarvitsee.

Juuri tällä viikolla sain vastauksen oikaisuvaatimukseen, jonka jouduin tekemään, kun kaksi käsittelijää jätti peräkkäin noudattamatta Kelan ohjetta aikaisemmin toimitettuja liitteitä ei tarvitse toimittaa uudelleen. Minä olin toimittanut liitteet, mutta käsittelijät jättivät lukematta ne ja tekivät hylkäävän päätöksen. Nyt on vastaus oikaisuvaatimukseen ja siinä todetaan, että Kela on toiminut 2 kertaa virheellisesti ja että olen toimittanut liitteet, jotka on pitänyt. Seuraavaksi lähtee hallintokantelu.

Yhdellä hakemuksella on työllistetty oikein urakalla: yhden hakemuksen sijaan 2 hakemusta, valitus, oikaisuvaatimus ja vielä hallintokantelu.

Ja summa, josta oli kyse? 1,35 €.

Vierailija
17/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pääasiassa hyviä kokemuksia, esim kerran olivat tehneet virheen tuen määrän suhteen siellä ja kun soitin, niin myönsivät ja korjasivat virheen heti siinä puhelimessa. Eli ei tarvinnut lähettää edes sitä virallista oikaisupyyntöä.

Nyt olen kuitenikin joutunut viime aikoina soittelemaan sinne useamman kerran samasta asiasta. Jonotusaika on ollut 25-35 min väliltä ja välillä ei ole ollut edes pystynyt jäämään jonottamaan ruuhkan takia. Ja kun viimeksi tein hakemuksen puhelinpalvelussa saamieni ohjeiden mukaan, niin tukipäätös tulikin kielteisenä takaisin eli saamani ohjeet olivat väärät. Ja tää oli siis just ennen koronatilannetta, niin mikähän tilanne kelassa mahtaa olla nyt... palvelu on kyllä ollut silti ystävällistä.

Vierailija
18/18 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ole koskaan ollut mitään mainittavia ongelmia Kelan kanssa. Kun tekee sen ensimmäisen hakemuksen, kannattaa toki olla tarkka niiden liitteiden kanssa. Nykyisin ne asumistuki- ja työttömyysturvahakemukset voi tehdä yleensä verkossa eikä tarvitse enää käydä edes kääntymässä Kelan toimistossa.