Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norjan Mensan nettitesti

Vierailija
03.04.2020 |

https://test.mensa.no/

Mitäs saatte tulokseksi? Tämä on eri testi kuin Suomen Mensan nettitesti.
Sain itse 131 pistettä, ja kaikki ei kyllä mennyt oikein.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh laiskurit, testiä tekemään. Ehditte kyllä puhua paskaa palstalla muutenkin, vaikka tämän testin tekisittekin. Siinähän samalla se oman tyhmyyden näkee, eli olette mitättömiä.

Vierailija
2/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, testiä tekemään laiskurit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Result of IQ Test

Your IQ lies outside the area that the test is able to measure. We are hoping to extend this area as soon as we have gathered more data.

En jaksanut tehdä testiä loppuun asti. Tiedä sitten mitä tuo "your iq lies outside the are that the test is able to measure" mahtaa tarkoittaa. Vuosia sitten tein huvimielessä suomalaisen nettitestin, josta muistaakseni 135 pistettä, joten tuskinpa tuo tarkoittaa, että olen heikkolahjainen. 😂

Vierailija
4/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa te viisaammat jotain kikkoja mensatestiajatteluun? Onko semmoisia? Mulle tuottaa vaikeuksia tietää, mitä siinä haetaan (joo jos olisin älykäs, niin varmaan osaisin hahmottaa). Mutta siis alan miettimään, että pitääkö tässä pussata nää kaks ja keskelle tulee niiden summa, vai ajatellaanko tässä että kuviot "liikkuu" tietyn kaavan mukaan, vai... vai... Eli onko jotain, mihin siinä yleensä pyritään, vai pitääkö se sääntö vaan päätellä joka kerta erikseen ja jos ei osaa, on tyhmä?

Vierailija
5/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa te viisaammat jotain kikkoja mensatestiajatteluun? Onko semmoisia? Mulle tuottaa vaikeuksia tietää, mitä siinä haetaan (joo jos olisin älykäs, niin varmaan osaisin hahmottaa). Mutta siis alan miettimään, että pitääkö tässä pussata nää kaks ja keskelle tulee niiden summa, vai ajatellaanko tässä että kuviot "liikkuu" tietyn kaavan mukaan, vai... vai... Eli onko jotain, mihin siinä yleensä pyritään, vai pitääkö se sääntö vaan päätellä joka kerta erikseen ja jos ei osaa, on tyhmä?

*plussata

Vierailija
6/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa norjaa

Vierailija
7/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut tehdä loppuun asti, joku 20 tehtävää vain ja tulos 110. Kelpaa mulle.

Vierailija
8/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtävänä on nimenomaan päätellä sääntö, oikean vastauksen löytäminen on vain todiste tästä.

Vierailija
9/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 20 pistettä huonomman tuloksen luin suomen Mensan testistä.

Vierailija
10/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 180 pistettä

Vierailija
11/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

115 pistettä tuli, yliaikaakin jäi. Tekeekö muut nämä kuviotestit niin että aikansa kuviota kun tutkii niin ennenpitkää kuviosta nousee esiin se logiikka ja järjestys ja yhtäkkiä vastaus on päivänselvä? Jos ajattelee liikaa niin arvailuksi menee?

Vierailija
12/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

131, skippasin viimeiset viisi ja aikaa jäi vajaa kuusi minuuttia käyttämättä. Vastaavassa virallisessa testissä sain >135, siinä kaksi viimeisistä tehtävistä olivat vaikeita ja menivät arpomalla ajan loppuessa.

Vierailija
13/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisesti säännönmukaisuus paljastuu, kun etenet matriisissa vasemmalta oikealle, ylhäältä alas tai diakonaalina. Niistä saat vihjeen, mikä kuvio sopii siihen tyhjäksi jääneeseen ruutuun. Myös kuvioiden kiertosuunnalla on väliä silloin kun kuvio jokin sivu on esim. mustattu eli mieti kuinka ko. sivu kiertyy kuviossa.

Vierailija
15/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein noissa kuvioissa osat liikkuvat jonkin säännön mukaan, ja se sääntö pitää päätellä. Osia voi olla kuviossa erilaisia, ja kukin osa voi liikkua oman sääntönsä mukaan, esim. pallo liikkuu aina askeleen myötäpäivään, mutta neliö kaksi askelta kerrallaan vastapäivään.

Sitten osien värit voivat muuttua jonkin säännön mukaan.

Jos osat liikkuvat säännön mukaan päällekkäin, niin sitten voi olla taas oma sääntönsä siihen, miltä yhdistetty kuvio näyttää.

Vierailija
16/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaruudellisesta hahmottamiskyvystä on paljon hyötyä. Se on kuin nuottikorva eli sen puuttuminen ei tee mielestäni ihmistä yhtään huonommaksi tai tyhmemmäksi.

Vierailija
17/17 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

105 olen siis keskivertoa tai vähän yli.