Miteeen pääseee viinasta eroon?
Kommentit (12)
Mä oleeen juonu 5 vuottta putkeeen. Mä en jaksa enääää.
Egosi haluaa alkoholia, hankkiudu eroon siitä ja olet vapaa.
Tässä on aika vähän infoa. Riippuu varmaan mistä lähtökohdista olet lopettamassa. Itse lopetin seinään ja kaadoin kaiken viinan lavuaarista. Sitten linnottauduin kotiin kuukaudeksi. Mutta taustalla ei ollut riippuvuutta vaan huono olo alkoholista, mutta seurassa tuli juotua vaikka oksetti.
Juo joka päivä ja tarjoa myös kavereille, luulisi viinat häviävän nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on aika vähän infoa. Riippuu varmaan mistä lähtökohdista olet lopettamassa. Itse lopetin seinään ja kaadoin kaiken viinan lavuaarista. Sitten linnottauduin kotiin kuukaudeksi. Mutta taustalla ei ollut riippuvuutta vaan huono olo alkoholista, mutta seurassa tuli juotua vaikka oksetti.
On mullla lääkkkeitä mitä pitäisi syödä. Nyt ei ole varmaaan kahteen kuuukauteen tullut syötyä. Mielialaläääkkeitä. Muutenkin käytttö ollut selllasta 2 päivää korkeintaaan. En ole koskaaan lääkeitä käyttänyt 2 päiväää pidempäään.
Josss mä vielllä tänäään otan vanhojen hyvieeeen päivien kunnniaksi. Lopetan sittten huomenna.
Jos totta puhutaan minä pääsin sillä lailla, että aloin käyttää bentsoja ja opioideja n 15 vuotta sitten. Kokonaisuutena ajatellen ko aineista on ollut hyötyä valtavasti. En voi kiistää nousuhumalan mahtavaa mielihyvää, mutta päivittäinen ryyppääminen vie huonoon kuntoon joka lailla. Mulla on ollut hyvä tuuri että olen voinut käyttää säännöllisesti pkv aineita. Pitää muistaa myös hoitaa fyysistä kuntoa ahkerasti ja sen avulla pystyy potentoimaan lääkeaineiden vaikutuksen. Muutoin mulla alkoholista eroon pääseminen olisi ollut erittäin vaikeata. Tää on ollut mun tyyli.
Mulle auttoi kukka. Kasvatin ja käytin lähes joka vkl + lomat. Nyt kun en kasvata ja käytä niin dokaan ihan älyttömästi. Olen niitä ihmisiä joiden on pakko saada jotain. En kestä edes itseäni jollen saa välillä päihtyä. Aikuisena pisimmät tauot ilman mitään on 3-6 kuukautta.
Hermo meni niin ohueksi että oli pakko ottaa jotain ja alkoholi on helpoin sekä hyväksytyin. Savuista olen kuullut muilta. Kuuleman mukaan olen paljon rennompi savuissa. Kerran kun oli syytä, ero niin olin hyvin lähellä syyllistyä pahoinpitelyyn.
Yksi jätkä joka kuuli niin sanoi näin. "uhoajat on yksi asia. jos sinä hermostut niin pelottaa ajatuskin olla kohteena". Teki se sen vaikutuksen miksi muistin miksi en ole kohta 20 vuoteen lyönyt ketään. Kannatan rauhaa ja ihan oikeasti puhun mutta se on aina vaarana jos puhe ei riitä. Tämä ei koske naisia tai lapsia. Ne saa olla miten vain. Jokin pään sisällä pitää tietyn sanotaan vaikka moraalikoodin.
-Miksi juot?
-Miksi haluat eroon?
-Millaisissa tilanteissa alat juomaan?
-Minkälainen elämä on päämääränäsi, jos siihen ei liity juomista?
-Minkälaista haittaa ja hyötyä juomisesta saat? mitkä ovat hetkittäiset hyödyt ja haitat ja mitkä kauaskantoiset?
-Mitä juominen tekee terveydellesi?
-Paljonko rahaa sinulla kuluu tähän "harrastukseen"?
-Kuinka nopeasti aiot vierottautua?
- Miten reagoit retkahduksiin? Meneekö koko prosessi pilalle heti vai sallitko nämä ja jatkat vieroitusta?
-Pidätkö päiväkirjaa juomisistasi? Asetatko tavoitteita?
Juomalla. Itse ainakin olen saanut kaikki viinat hävitettyä näin.