Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan suostuisit katsomaan lasten isän venkoilua elatusmaksuista ja kaikesta muusta?

Vierailija
03.04.2020 |

Erosimme vuosi sitten ja siitä lähtien lasten isä on valittanut elatusmaksuista. Sopimus on lastenvalvojan kanssa laskurilla laskettu ja siitä vielä pyöristetty alaspäin. Ex ei ole kertaakaan maksanut tuota summaa, vaan hän on omatunnon mukaan maksanut mitä tahansa 0-300 euron välillä kahdesta lapsesta. Myös tapaamiset muuttuu sen mukaan, miten hänen työnsä vaatii. Lapset saattavat palata luokseni hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Lisäksi hän ei suostu tekemään ositusta, koska omasta mielestään kaikki kuuluu hänelle, koska hän on tienannut enemmän.

Olen yrittänyt keskustelemalla saada tilanteen järjestymään, mutta siitä ei ole apua. Mielestäni mies käyttäytyy muutenkin tökerösti, esimerkiksi käyttää lapsia sanansaattajana ja valittaa heille elatusmaksuista. Minulla alkaa olla mitta täynnä tätä pelleilyä ja ajattelin, että siedän tuota venkoilua rauhan vuoksi, mutta tässä tilanteessa ei ole enää mitään järkeä. Eli otsikon kysymykseen. Miten nopeasti hankkisitte asianajajan ja veisitte nämä asiat eteenpäin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin 5 vuotta. En suosittele niin pitkää aikaa.

Oikeudessahan nuo asiat piti tapella.

Vierailija
2/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin katsonut maksusekoilua kuukauden. En vuotta. Pistä asia vireille nyt heti. Tapaamisiin et voi kuitenkaan velvoittaa, eikä mies joudu vastuuseen, vaikka ei ottaisi lapsia tai palauttaisi etuajassa. Mutta raha-asiat (ositus ja elatusmaksut) pystyt selvittämään. Älä pitkitä asiaa enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä parempi, mitä vähemmän riitelee. Lapselle.

Vierailija
4/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuu niin kauan kuin annat jatkua. Eli asiat vireille nyt. Hop hop.

Vierailija
5/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapu on ulosottokelpoinen heti seuraavasta päivästä. Laita maksamattomat ulosottoon.

Vierailija
6/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähemmän riitelee, mitä vähemmän joustaa. Ositus heti, ja eikä mitään joustoa elareihin.

Vierailija
7/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit on laillista kiristystä. Mulla on kaksi lasta ja jos ero tulee en todellakaan tule maksamaan penniäkään. 

M31

Vierailija
8/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elarit on laillista kiristystä. Mulla on kaksi lasta ja jos ero tulee en todellakaan tule maksamaan penniäkään. 

M31

Lastesi elatus ei kuulu sinulle, koska..?

Vierailija
9/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31

ei jos ero tulee, vaan kun ero tulee... Et nimittäin vaikuta olevan mikään kultakimpale josta kannattaa kiinni pitää.

Juu ei tarvii maksaa, kela maksaa jos sä et. Mut se vaan, että ne peritään sit sulta joka tapauksessa muita reittejä pitkin.

Vierailija
10/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Ei sillä mitään lapsia ole. Tuskin on naisistakaan kokemusta. Ehkei se edes ole mies. Älkää reagoiko näiden juttuihin ollenkaan. Ilmoittakaa vain asiattomaksi.

Vierailija
11/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

En maksa LuiVuttonin kengistä jos akka päättää jättää. Kaikki tietävät mihin ne elarit oikeasti menevät.

M31

Eli akkasi törsää rahansa merkkitavaroihin?

Vierailija
12/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia.

Vierailija
13/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti tästäkin keskustelusta on kadonnut viestejä...

Vierailija
14/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikkis hakkais sen jos se ei maksais meidän röökejä, viinoja ja pössyjä. Kakaransa vaan karjuu ja ahmii. ittuV

Vierailija
15/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me oltaisiin oltu käräjillä jo 10kk sitten. Jos asiat on kertaalleen jo sovittu ja siitä ei kiinni pidetä, sitten otetaan siihen isommat voimat tekemään noi päätökset. Varsinkin toi ositus.  Niitä tapaamisiahan sä et pysty pakottamaan vaikka sulla olisi Niinistön päätös asiaan...

Vierailija
16/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan huomioida myös miehen todellinen maksukyky asianajajaa harkitessa. Eipä sitä rahaa tule kirveelläkään, jos sitä ei ole. Menee sitten ne miehen vähätkin rahat oikeusdenkäyntikorvauksiin, ja ei saa sitäkään vähää, mitä nyt saa.

Vierailija
17/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on nyt neljä vuotta temppuillut. Hänen piti maksaa 400 e, maksoi aluksi n. 300 ja nykyään ei maksa mitään. Ei myöskään suostu auttamaan lasten muissa kuluissa eikä halua juuri osallistua arkeen. Lapset ovat olleet pari yötä vuodessa hänen luonaan. Meillä on se ongelma että elatussopimus oli määräaikainen (miehen tulot vaihtelevat) niin nyt hän ei suostu tulemaan tekemään uutta. Eli en saa euroakaan edes Kelasta. Kun erosimme niin mies ei antanut omaisuudestaan euroakaan minulle, enkä uskaltanut vaatia koska pelkään häntä. Mutta siis tämä on mahdollista Suomessa.

Vierailija
18/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan huomioida myös miehen todellinen maksukyky asianajajaa harkitessa. Eipä sitä rahaa tule kirveelläkään, jos sitä ei ole. Menee sitten ne miehen vähätkin rahat oikeusdenkäyntikorvauksiin, ja ei saa sitäkään vähää, mitä nyt saa.

Se todellinen maksukyky selvitetään lastenvalvojalla, jossa molemmat saavat esittää tulo- ja menotietonsa. Vai miten se "todellinen maksukyky" lasketaan? Mies humputtelee rahansa ja sitten toteaa ettei voi maksaa mitään, koska rahat meni?

Vierailija
19/19 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex on nyt neljä vuotta temppuillut. Hänen piti maksaa 400 e, maksoi aluksi n. 300 ja nykyään ei maksa mitään. Ei myöskään suostu auttamaan lasten muissa kuluissa eikä halua juuri osallistua arkeen. Lapset ovat olleet pari yötä vuodessa hänen luonaan. Meillä on se ongelma että elatussopimus oli määräaikainen (miehen tulot vaihtelevat) niin nyt hän ei suostu tulemaan tekemään uutta. Eli en saa euroakaan edes Kelasta. Kun erosimme niin mies ei antanut omaisuudestaan euroakaan minulle, enkä uskaltanut vaatia koska pelkään häntä. Mutta siis tämä on mahdollista Suomessa.

Eikö tuossa tilanteessa pitäisi vain mennä käräjille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme