Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini ärähti siitä kun äitini käy kerran viikossa lapsia hoitamassa

Vierailija
03.04.2020 |

Äitini 53v, perusterve, normaalipainoinen ja tupakoimaton käy kerran viikossa hoitamassa lapsiamme (vain silloin kun lapset ovat terveitä). Mieheni on nyt aika yksin vastuussa talousasioista, sillä lapset on otettu pois päiväkodista ja minä olen heidän kanssaan kotona. Kerran viikossa olen kuitenkin töitä tehnyt, sillä pystyn päivästä laskuttamaan 150-200e. Näistä kerran viikossa päivistä tulee ihan hyvä summa kuukaudessa, sillä rahalla pystytään hoitamaan perheen kuukauden ruokaostokset. Naapurini alkoi kuitenkin sättiä, sillä hallitus on linjannut, että isovanhemmat eivät saa tulla hoitamaan KIPEITÄ lapsia. Äitini on kuitenkin nuori isovanhempi ja lapset eivät koskaan ole kipeitä jos hänet pyydän. En saanut tilanteessa sanaa suustani, hämmennyin täysin.

Olen ottanut hyvin tosissani korona-rajoitukset. Lapset eivät ole 4 viikkoon olleet päiväkodissa, eivätkä itseasiassa missään muualla kuin kotona tai ulkona. Yhdessäkään sisätilassa kodin ulkopuolella eivät ole olleet kuukauteen. Kaupassa käyn yksin, myöhäisiltoina kerran viikossa, kumihanskat kädessä ja ostoskärryt suojattuna. Emme ole tavanneet ketään tai kutsuneet ketään kylään kuukauteen. Äitini on poikkeus. Sosiaaliset kontaktit on minimoitu rankalla kädellä, ennen viikot olivat täynnä töitä, iltarientoja, vapaaehtoistöitä, 7 harrastusta perheenjäsenillä/viikko, lapset pk:ssa, kyläiltiin, käytiin ravintoloissa, kaupassa lapset mukana jne. Mutta ei tämäkään elämän rajoittaminen siis riitä? Jos äitini ei saa käydä meillä (on muuten lomautettuna eikä hänelläkään ketään muita lähikontakteja) niin minun on marssittava Kelaan hakemaan rahaa. Emme pärjää yksistään miehen palkalla, sitten on saatava lisäksi jotain tukia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hyvin olet homman hoitanut ja naapuri huolehtikoon omista asioistaan. Tsemppiä!

Vierailija
2/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö jakamaan tuon yhden päivän työn iltoihin kun mies olisi kotona vahtimassa lapsia? Noita turhia lähikontakteja pitäsi välittää, että siinä mielessä naapurisi on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna naapurisi kiukutella, asia ei kuulu hänelle. Hän on ilmeisesti muutenkin hieman yksinkertainen, jos ei pysty ymmärtämään eroa 50-vuotiaan ja yli 70-vuotiaan välillä. Jos äitisi tulee mielellään lapsia hoitamaan, on kaikki ok.

Vierailija
4/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille voi sanoa, että pitää huolen omista asioistaan. Missä sä yleensä edes näet sitä vai roikkuuko teidän ovella?

Vierailija
5/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla isovanhemmat vahtii lapsia joka päivä että vanhemmat pääsevät navettaan.

Vierailija
6/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielestäni tiukka rajoituksissa, mutta jos teillä ei kummallakaan ole edelleen muita kontakteja, on tuo minusta ok. Onhan monella tuon ikäisellä, varsinkin miehellä, vielä omatkin aika pienet lapset.

Vierailija
7/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen perustuslain takaama vapaa liikkumisoikeus on edelleen voimassa, vain Uudenmaan eristäminen siitä poikkeuksena. Missään ei myöskään ole kielletty isovanhempia hoitamasta lapsia, on vain suositus. Vaikutat täysjärkiseltä ap, osaatte itse arvioida riskinne. Teillä on mielestäni rajoitukset otettu hyvin käyttöön. Naapuri ei ole viranomainen, hänen puheistaan ei tarvitse välittää. Minäkään en ole viranomainen, joten en voi virallista lupaa antaa, mutta olen puolellasi ap.

Vierailija
8/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on samanlaisia kyttääjiä kuin DDR:läiset aikoinaan, paitsi että täälle se tehdään omast mielihyvästä ei pakolla. Näytä naapurilles persettä ja käske nuolla.

Vierailija
9/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on mennyt ihan yli näitten sääntöjen kanssa ja eikä ymmärrystä siihen ole, että kaikki eivät niitä syystä tai toisesta voi noudattaa yhtä tiukasti kuin toiset.

On ihan sinun ja äitisi välinen sopimus, joka ei kellekään muulle kuulu. 

Itse olen melkein välien rikkoitumisen pisteessä veljeni perheen kanssa, koska he syyllistävän minua siitä että käyn töissä ja lapseni on päiväkodissa. Kun mitään joustoja työpaikaltani ei ole, ei minulla ole vaihtoehtoja. Työpaikkani haluaisin kuitenkin pitää, koska tässä tilanteessa uutta tuskin on ihan heti löydettävissä.

Heillä tilanne on eri, koska vaimo on äitiyslomalla ja kotona siten joka tapauksessa. Ei olla heille tai muuallekaan tunkemassa kylää, joten en ymmärrä miksi asia heille edes kuuluu.

Vierailija
10/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, ylireagointia naapurilta. Eikä kuulu hänelle. Minustakin teidän toimintanne on ihan asiallista.

Vierailija
11/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän naapurin huolen, kun suomessa monet vanhemmat ovat ulkoistaneet lasten hoidon isovanhemmilleen milloin mistäkin enemmän tai vähemmän pätevästä syystä johtuen, mutta hän ei osaa asennoitua juuri tähän tapaukseen oikealla tavalla

Vierailija
12/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta? Minä kyllä epäilen, että kyse on Porvoon lähiöstä.

Vierailija
13/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö jakamaan tuon yhden päivän työn iltoihin kun mies olisi kotona vahtimassa lapsia? Noita turhia lähikontakteja pitäsi välittää, että siinä mielessä naapurisi on oikeassa.

Turhia?

Vierailija
14/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Minä kyllä epäilen, että kyse on Porvoon lähiöstä.

Kylläpä olikin ainutlaatuinen ja suorastaan hulvaton kommentti, hyödyllisyydestä puhumattakaan. Tässä sulle mitali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi