Eräs tuttu vainoaa mua jatkuvasti viesteillä
En jaksaisi, muakin alkaa rasittamaan.
Tilittää koko ajan ongelmiaan mulle.
En pysty sen ihmissuhdeongelmaa ratkaisemaan.
Se on oikeasti rasittava ihminen.
Kommentit (16)
Estä numero tai vaihda numero ja laita vielä salaiseksi.
En kehtaa täysin estääkään.
Eilen oli taas vauhkona.
Ystävät on yleensä sitä varten että tukevat vaikeina aikoina vuoroin toisiaan. Jos et halua tätä voisit ilmasta asian hänelle suoraan. Tietää sitten millainen ihminen oikeasti olet ja osaa jättää sinut rauhaan. Mikä on varmasti parempi molemmille.
Minä kyllä kuuntelen ja autan ystäviäni yölläkin. Vaikka vähän rasittaisikin.
Numero estolle joksikin aikaa, jotta saat hengähtää, ja haukata happea ilman, että joku energiavampyyri, joka vaan ottaa, ja ottaa, antamatta mitään takaisin, paitsi uupumusta ym. vähemmän mairittelevaa, on koko ajan vaanimassa, ja vaatimassa energiaasi. Taitaa liikaa nojata "ystäväänsä" sekä "ystävänsä" jaksamiseen, vaivautumatta itse yhtään mitään muuta, kuin kitisemään. Tuollaiset "ystävät" vain ottavat, minkä irti saavat, kuluttavat, ja kun on aika olla itse kuuntelevana korvana, tulee kaikki kootut selitykset, miksei ehdi/jaksa/viitsi jne. Anna olla. Olet ihminen, et yliluonnollinen ilmiö, jolla suorastaan kansalaisvelvollisuus olla aina valmiina auttamaan, kuuntelemaan jne.
Varsinkin jos on jotenkin sairas ja heikko, niin kiusaat ja kettuilet niistä sille vähän. Sitten laitat ”minä en ole mikään terpeutti” ja ”minä en ole mikään hyväntekijä” - vietejä. Ei se kauaa psykopatiaasi ja empatiakyvyttömyyttäsi katsele. Etenkään näinä ”helppoina” aikoina.
Tuttu juttu. Minullakin oli kaveri, joka vuodatti kaiken minulle, mutta kun yritin saada tukea häneltä, asiat kääntyivät aina häneen. Hänen ongelmansa olivat aina pahimpia, eli: "AI sulla on vaikeaa? Mullapas on käynyt niin että..." Meni aina näin... Huomasin olevani aina väsynyt hänen tapaamisensa jälkeen ja päätin että nyt keskityn itseeni. Hän loukkaantui viimeksi sanoistani, joiden tarkoitus ei ollut loukata vaan antaa ideoita tietyn ongelman ratkaisemiseen. En jaksanut vain enää, koska mitä tahansa tein, se ei auttanut. Emme ole enää yhteydessä ja tajusin, että hän otti minuun yhteyttä vain, jos tarvitsi jotain. Nyt ei ole pariin kuukauteen kuulunut ja se on ollut helpotus. Edes korona ei ole saanut häntä soittamaan, ihme. Hän kai löysi jonkun toisen, uuden poikaystävänsä kai, jonka kanssa on selväsit edessä ns. hoitosuhde... Poikaystävää käy sääliksi, kun ei näe, millaisen takiaisen kanssa päätyi yhteen. Ihminen on siis uusavuton eikä ole koskaan ollut töissä, opinnotkin nyt etenevät miten etenevät mutta kotona on kokoajan pelaamassa...
Vierailija kirjoitti:
Numero estolle joksikin aikaa, jotta saat hengähtää, ja haukata happea ilman, että joku energiavampyyri, joka vaan ottaa, ja ottaa, antamatta mitään takaisin, paitsi uupumusta ym. vähemmän mairittelevaa, on koko ajan vaanimassa, ja vaatimassa energiaasi. Taitaa liikaa nojata "ystäväänsä" sekä "ystävänsä" jaksamiseen, vaivautumatta itse yhtään mitään muuta, kuin kitisemään. Tuollaiset "ystävät" vain ottavat, minkä irti saavat, kuluttavat, ja kun on aika olla itse kuuntelevana korvana, tulee kaikki kootut selitykset, miksei ehdi/jaksa/viitsi jne. Anna olla. Olet ihminen, et yliluonnollinen ilmiö, jolla suorastaan kansalaisvelvollisuus olla aina valmiina auttamaan, kuuntelemaan jne.
Tämä niin paljon! Pakko se oli itsekin lopulta myöntää, että jotkut ihmiset vain ottaisivat ja ottaisivat voimavarojasi niin kauan että oma mielenterveytesi romahtaa. Oli ihan paras päätös blokata erään maanvaivan numero. Mitään omantunnontuskia en ole potenut, vaikka niin pelkäsin. Vastavuoroisuus on ihmissuhteissa niin tärkeää ja se, että edes välillä kysytään sopiiko vuodattaa. Ketään ei pidä kohdella minään ongelmien dumppausämpärinä.
No jos et kerran estä niin eipä me asialle mitään voida. Sitten hän jatkaa vainoamista.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa täysin estääkään.
Eilen oli taas vauhkona.
Kyllä kehtaat! Voin kertoa, että tuollaiset vuodattajat eivät välitä tippaakaan miltä sinusta tuntuu tai sinulla menee, kuten olet varmasti huomannut. Et voi enää oman henkisen hyvinvointisi kustannuksella antaa tuon jatkua. Etsiköön uuden uhrin. Tsemppiä!
Kestä tämä vaihe ihmiset tarvitsevat nyt paljon kuuntelijaa ja ystävää. Kestä ja tue.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät on yleensä sitä varten että tukevat vaikeina aikoina vuoroin toisiaan. Jos et halua tätä voisit ilmasta asian hänelle suoraan. Tietää sitten millainen ihminen oikeasti olet ja osaa jättää sinut rauhaan. Mikä on varmasti parempi molemmille.
Tässä ei ole kyse ystävästä vaan ”eräästä tutusta”. Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihana. Minäkin autan aina kun pystyy. Ei maksa yhtään mitään auttaa ratkoo ongelmia. Onko ihmiset todellakin noin kireäpipoisia ja kyllästyneitä ettei jakseta enää mitään?
Minulla tulee ainakin niin hyvä mieli jos pystyn auttaa. Oppii itsekkin siinä samalla, oivaltaa uutta.
Lähetä sille 10l ämpärillinen ulostetta johon tökkäät heippalapun pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse ystävästä vaan ”eräästä tutusta”. Ihan eri asia.
Kukaan ei vuodata ventovieraalle. Kyllä tuo ihminen luulee että ap on hänen ystävänsä, se oli pointti. Nyt pitäisi vaan olla AP:lla sen verran munaa että sanoo suoraan niin molemmat on samalla kartalla.
Jopa yöllä.