Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kätilö sanoo rakenneultrassa " varma poika" ..

Vierailija
29.06.2006 |

eli pippeli näkyy, voiko tässä tapauksessa olla väärä hälytys ja tulokas onkin tyttö? Olen kuullut, että napanuora jalkojen välissä voi myös näyttää pippeliltä. Onko jollain sanottu että poika tulee mutta onkin tullut tyttö? Tiedättekö tapauksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni sanottiin ja tyttö tulikin. Siksi sitä ei nykyään enää sanota useissa paikoissa.

Vierailija
2/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kysynyt sukupuolta ja aina sanottu et ei tästä näe. Eli tarkoittaa et poikien sukupuoli on helppo varmistaa ja tytöistä ei mielellään sanota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en sitä sokeasti uskoisi. Eli tuo " pippeli" voi olla tosiaan jalkojen välissä oleva napanuora. Näyttikö sinulle myös kuvaruudulta " vehkeitä" ?

Jos kuvassa näkyi kivekset JA pippeli niin kyllä se sitten poika on :)

Mulla kaksi poikaa ja molemmista on rv 19 näkynyt selkeästi isot kivekset ja pippelit ja mulle on näytetty varustukset siitä kuvaruudulta. Lääkäri on molemmilla kerroilla rakenneultrassa sanonut, että " näistä ei tekemälläkään saa enää tyttöjä, niin komeat on nuo miehiset varustukset" =)

Vierailija
4/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " varma poika" . Nähtiin miehen kans ominkin silmin jokin uloke kahdesta eri suunnasta ja poikahan sieltä tuli!

Vierailija
5/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tuo ei ole tyttö niin syön hatullisen sitä itseään..:)tyttö tuli..mutta sanoi myös että he ei itse nykyään ehdota että haluatteko tietää sukupuolen..pientä vihjailua voivat antaa jotta vanhemmat tajuavat että jotain näkyy:)

Vierailija
6/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka rakenneultrassa kätilö sanonut että tytöltä näyttää ;)

Vierailija
7/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näkyy kivekset ja pippeli niin sitten on ihan varma. jos näkyy pelkkä pippeli nin on aika varma.

tyttö on hankalampi kun saattaakin olla vain niin ettei pojan sukuelimiä vaan näy joten pippelin puute ei sinänsä tee vielä tyttöä.

Vierailija
8/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin röntgenlääkärillä rakenne uä:ssä, koska mielestäni he ovat parempia tulkitsemaan kuin gynekologit, saati sitten kätilöt?

En ole kyl ikinä kuullu kätilön tekevän rakenneultraa, vai onko nääkin jotain säästöjuttuja...?

Vierailija
9/15 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen sukupuoli näkyi jo viikolla 12, ja niin selvästi, että itsekin sen pystyi erottamaan - poika. Eri asia sitten, jos jollain ikivanhalla ultraäänilaitteella katsotaan.

Vierailija
10/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin teki rakenneultran

Vierailija
11/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen sukupuoli näkyi jo viikolla 12, ja niin selvästi, että itsekin sen pystyi erottamaan - poika. Eri asia sitten, jos jollain ikivanhalla ultraäänilaitteella katsotaan.

Nimittäin ulkoiset sukuelimet alkaa kehittyä vasta tuon jälkeen!! Tosi modernit laitteet teillä, kristallipallo?

Vierailija
12/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 50% varmuudella poika :)

Vierailija
13/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulutettu kätilö kai ensisijaisesti tekee rakenneultran, toisissa paikoissa gynekologit. Radiologian koulutukseen ei kuulu sikiön ultraääni. Toki kun työkseen ensisijaisesti vatsan ultraääniä tekee osaa sitä sikiötäkin katsoa. Mutta 10 vuoden työkokemuksenkin jälkeen voin sanoa, että kätilö, joka veivaamaan sikiön ultraääniä vaikka 12 kertaa päivässä osaa tehdä luotettavamman arvion sikiön sukupuolesta kuin minä vaikka kuinka radiologi olenkin. Monen radiologin työnkuvaan kuitenkin kuuluu MRI-, TT- ja toimenpiteelliset tutkimukset ja osa ei tee lainkaan ultraääniä. Ultraäänen tekemisessä kokemus merkkaa hurjan paljon, mitä enemmän teet, sitä paremmaksi tulet. Ja näkyvyys vaihtelee ihmisillä hurjasti. Jos on nahan alla 10cm rasvaa on näkyvyys surkea kun taas hoikalla ääni kulkee kudoksen läpi paremmin ja muodostaa paremman kuvan.

Vierailija
14/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ulkoiset sukuelimet alkaa kehittyä vasta tuon jälkeen!! Tosi modernit laitteet teillä, kristallipallo?

Kyllä meillekin kerrottiin jo np-ultrassa sukupuoli!

Vierailija
15/15 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin suorittaman rakenneultran tyttö olikin poika! Kuulemma kuitenkin "varmat pojat" ovat varmempia kuin "varmat tytöt".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän