THL uskomattoman kädetön - edes jännittämistä eivät osaa organisoida.
THLn Salminen on kyllä uskomaton jarrumies. Mikään ei kannata, mikään ei onnistu. Tuo jäljittämisasia on sen luokan organisointi- ja toimeenpanokyvyttömyyttä ettei mitään rajaa. Olisi täysin järjestettävissä todella monella tapaa, mutta tumput suorina seisoo.
Kommentit (11)
Minunkin mielestä tämä on aivan uskomaton juttu. Jos haluaisi, niin voisi perustaa vaikka sadan uuden jäljittäjän valtakunnallisen tiimin. Olkoon sitten vanhoja poliiseja tai sellaisia hoitsuja, jotka ei saa vaikka oman terveydentilansa vuoksi tehdä potilastyötä etteivät saa virusta. Pääministeri sanoi, että rahasta tämä ei jää kiinni. Joten palkkarahat on jo olemassa noille sadalle jäljittäjälle.
Testitulokset tulee Omakantaan. Ne voi katsoa sieltä. Ei tarvitse ketään jäljittää.
Koreassa on nähty, että kun ihminen tietää sairastuneensa, hän eristää itse itsensä tehokkaammin kuin jos joutuu vaan arvailemaan, että onkohan nyt flunssa vai korona.
Taatusti soittaa läpi myös ne ihmiset, joiden kanssa on ollut tekemisissä, että älkää nyt liikkuko missään, jos olette saaneet tartunnan.
THL:ltä taas ihme selittelyä. Mahtaako muutkaan niiden suositukset esim ravinnon suhteen pitää paikkaansa?
100 jäljittäjää.
Tietsikka-ammattilaisia, eläköityneitä poliiseja, riskiryhmäläisiä ja eläköityneitä lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
100 jäljittäjää.
Tietsikka-ammattilaisia, eläköityneitä poliiseja, riskiryhmäläisiä ja eläköityneitä lääkäreitä.
Piti laitta 1000. 100 ei riitä.
Ilmeisesti on jo päätetty että antaa tarttua kaikkiin. Ja sitten vaan selitellään jotain ja hyssytellään tyhmälle kansalle. Ei ne huomaa.
En tajua miksi jollain alueella ainoa jäljittäjä on infektiolääkäri. Jäljittäjäksi kelpaisi moni muukin älykäs virka-asioista tietävä, ei jäljittämiseen erikoislääkärin ammattitaitoa tarvi. PV hoitasi homman hetkessä.
Olen todella hämmästynyt suomalaisten asiantuntijoiden tasosta. Tajuaako Sanna Marin, että nuo THLn lausunnot koronaa koskien syö kansan viranomaisia kohtaan kokemaa luottamusta monella tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen todella hämmästynyt suomalaisten asiantuntijoiden tasosta. Tajuaako Sanna Marin, että nuo THLn lausunnot koronaa koskien syö kansan viranomaisia kohtaan kokemaa luottamusta monella tapaa?
Ei tajua. Luulen että Marin on sellainen ihminen joka ei ns näe metsää puilta eli tuijottaa vain jotain saakelin pykäliä ja titteleitä robotin tavoin ymmärtämättä sävyjä, tulkintoja ja kokonaisuuksia. Eräs työpaikkani (kädetön) asperger-johtaja tulee mieleen, joka käyttää tuntikausia aikaa jonkun piiperryksen sanamuotojen lukemiseen kun pitäisi aikaanpanna yksinkertainen asia ja lähettää ihmiset kentälle toimimaan. Myös omaan valtaan takertuminen aiheuttaa tuollaista.
Ei taudin jäljittäminen ole mahdollista, ennen kuin tiedetään, että joku henkilö on itse sairastunut. Se jäljitys tapahtuu sitten sen sairastuneen haastattelun jälkeen. Kysytään häneltä, missä hän on liikkunut ja sitten katsotaan ne paikkatiedot puhelimesta. Ilmeisesti näin selviää myös muiden paikalla olleiden puhelimien paikkatiedot?
Joka tapauksessa Suomessa ongelma on se, että ihmisiä ei testata, ei edes lieväoireisia! Ihmiset jotka sairastavat kotona, eivät pääse testeihin, vaikka haluaisivat.
Miten siis voi jäljittää, kun tämä sairastunut ei alun perinkään pääse hoitoon eikä testeihin?
Jäljittämistä