Siis mitä ihmettä? Eduskunnassa puhutaan paikallisesta sopimisesta koronakriisin keskellä
Ja talouskasvusta... on toi älytöntä touhua. Samalla verrataan Suomea Ruotsiin, vaikka Ruotsi on kirjaimellisesti yksi huonoimmista mallimaista juuri tällä hetkellä!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten kai ne sinne on äänestetty?
Toivottavasti nuo irtopistekalastajat saadaan vastuuseen. Ap
Olen aina kannattanut paikallista sopimista. Mitähän helvettiä se suurpääomaa tavoittelevalle, verovapaalle liikkeelle kuuluu, mitä työnantaja ja työntekijä keskenään sopivat, jos molemmat osapuolet näihin suostuvat? Nythän se ois pakko ottaa tuo systeemi käyttöön, jotta päästään pohjasuosta taivaisiin kun nämä poikkeusajat päättyvät.
Aloittaja ei ilmeisesti ymmärrä, että korona on myös taloudellinen uhka, ja siitä selviäminen ei lopu sairaiden parantumiseen. Myös talouden on selvittävä ja paikallinen sopiminen on yksi tekijä siinä prosessissa.
.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kannattanut paikallista sopimista. Mitähän helvettiä se suurpääomaa tavoittelevalle, verovapaalle liikkeelle kuuluu, mitä työnantaja ja työntekijä keskenään sopivat, jos molemmat osapuolet näihin suostuvat? Nythän se ois pakko ottaa tuo systeemi käyttöön, jotta päästään pohjasuosta taivaisiin kun nämä poikkeusajat päättyvät.
Edelleenkin saat sopia paikallisesti. TES ei sitä estä, se määrittää sopimuksen teossa vain sen pohjatason minkä alle ei saa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin saat sopia paikallisesti. TES ei sitä estä, se määrittää sopimuksen teossa vain sen pohjatason minkä alle ei saa mennä.
Yleissitovuus pitää poistaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä yrittäjä, vai niitä outoja olentoja jotka kokevat saavansa liian hyvät työehdot ja liian korkeaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä yrittäjä, vai niitä outoja olentoja jotka kokevat saavansa liian hyvät työehdot ja liian korkeaa palkkaa?
Olen nykyään yrittäjä, mutta olen ennen tehnyt melko pitkääkin työuraa hyvin pienellä palkalla. En kuitenkaan uhriutunut toisin kuin nämä ay-liikkeiden ja tessien kannattajat, joiden mielestä koko maailman pitäisi liikkua heidän navan ympärillä. Yleissitovuus on diktatuuria.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kannattanut paikallista sopimista. Mitähän helvettiä se suurpääomaa tavoittelevalle, verovapaalle liikkeelle kuuluu, mitä työnantaja ja työntekijä keskenään sopivat, jos molemmat osapuolet näihin suostuvat?
Koska se ei ole sopimista, vaan sanelua yrityksen puolelta.
Sinullakaan ei olisi elämä sillä mallilla, millä se nyt on, jos ay-liikettä ei olisi koskaan syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kannattanut paikallista sopimista. Mitähän helvettiä se suurpääomaa tavoittelevalle, verovapaalle liikkeelle kuuluu, mitä työnantaja ja työntekijä keskenään sopivat, jos molemmat osapuolet näihin suostuvat?
Koska se ei ole sopimista, vaan sanelua yrityksen puolelta.
Sinullakaan ei olisi elämä sillä mallilla, millä se nyt on, jos ay-liikettä ei olisi koskaan syntynyt.
Laula vaan kommunismin ilosanomaa. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.
Sitä varten kai ne sinne on äänestetty?