Kuka oikeesti tilaa margarita pizzan pizzeriassa? Pelkkää tomaattia ja mozarellaa
Julia pizza on omasuosikkini. Sisältää aurajuustoa, katkarapuja, kinkkua ja ananasta perus tomaattipohjan ja normijuuston lisäksi nam!! Vielä valkosipuli täyte mukaan niin on täydellistä
Kommentit (19)
Minä! Italialainen, hyvin tehty pohja ja tomaattikastike mozzarellalla ei muuta kaipaa. Turhaa krääsää se kaikki muu. Tietenkin mainitsemasi turkkilainen pizza ei ehkä taivu margaritaksi.
Kelpaa margaritakin, mutta parempaa lisätäytteillä kuten tuplajuusto, valkosipuli, paprika, jalapeno, rucola... ja tietysti oreganoa.
Minä tilaan sellaisista paikoista joiden täytteet ei natsaa. Esim. kinkkua en pitsaani huoli, mielummin ilman eli se on sitten margerita.
Minä ja kaksi lapsistani, samoin moni kavereistani. Minusta se on paras pizza.
Varmaan joku, jolla on äo yli 100 ja siten ymmärtää että ihmisillä on erilaisia makuja. Hyvin tehty italialainen Margherita on erinomainen, voittaa milloin tahansa lähikarvakäsipizzerian makujen sekamelska”Juliat” mennen tullen.
Hyvän margheritan tekemiseen tarvitaan vähän enemmän kuin pelkästään taikinaa, tomaattikastiketta ja juustoa. Pohjan oltava maistuva ja juuri oikealla tavalla rapea, kastikkeen sopivasti maustettua ja mehevää sekä juuston laadukasta. Margheritassa ei pääse huijaamaan keskinkertaisella laadulla jonka saa kätkettyä ananaksen tms. alle 😉 Tilaan kyseistä lättyä melko usein. Välillä joutuu pettymään, joskus taas yllättyy iloisesti.
Italiassa pizza on ollut kevyehkö duunarieväs, ei mikään kilon rasvalätty jossa 5 eri täytettä.
Margarita on todella lähellä alkuperäistä italialaista ja sisilialaista pitsaa, kun mausteina on vielä hieman basilikaa ja oreganoa. Muita täytteitä ei tarvitse.
Jos on aivan pakko tunkea lisätäytteitä, siinä voi olla ohut siivu esim. ilmakuivattua parmankinkkua (10-20g). Ei niin, että kinkkua on tungettu suikaleina täytteen alle satoja grammoja.

Tämä on ehdoton suosikkiherkku jos sen voi syödä Italiassa. Suomessa en koskaan tilaa margaritaa.
Muuten armas margharita mutta kebablastuja ja häränsilmä eli kananmuna. Noin ne tekee Lombardiassakin kun älyää pyytää. Arvostavat.
Meidän perhe tykkää lihasta mutta pizzoista ehdottomasti paras on margarita. Juuri sitä nytkin leivinuunissa paistuu.
Tiesitkö ap, että Italiassa Margherita on suotuin tilaus pizzerioissa. Se johtuu siitä että kun perusaineet, pohja, tomaattikastike, juusto ja oliiviöljy, ovat kunnossa, muuta ei tarvita.
Minä tilanan margaritan aina kun missä se on saatavilla. Olen allerginen miltein kaikille voimakkaille mausteille