Millainen ihminen antaa tyttärelleen nimeksi ALEKSIINA, PAULIINA, HENRIIKKA, MIKAELA
Tai jonkun muun " poikaa toivottiin, tyttö saatiin" -nimen.
Kommentit (12)
Pauliinan nimipäivä on paulan ja liinan kanssa samana päivänä.
Muutenkaan ei noi nimet kyllä miesten nimiä tuo mieleen...
En koskaan mieltänyt, että nimi olisi miehen nimestä väännetty naisen nimi.
Miksi ei samasta nimestä voisi olla sekä maskuliini- että feminiinimuoto? Aika yleistähän tuo on maailmallakin.
Pääasia, että nimi toimii.
Sinulle tulee varmaan Rebekkastakin Repe mieleen?
Tyttöä toivottiin, tyttö saatiin.
T: Mikaelas mamma
Tyttöä tosin toivottiin, että ei taideta kuulua tähän haarukkaan, jonka pöytään iskit ;)
Olen alle 30-vuotias työssäkäyvä äiti. Asumme kerrostalossa kaupungissa. Olen naimisissa ja perhe-elämämme on suht normaalia ja rauhallista ;)
En ole ajatellut, että ne olisi poikamaisia nimiä. Pidän muutenkin pitkistä nimistä.
Olen sitä nimeä ihailut aina... yksin kertaisesti vain kaunis nimi
Olemme ihan tavallinen suomalainen perusperhe... omakotitalo, isä, äiti, kaksi lasta, koira.... käymme töissä jne---- ......
Ennen on haluttu vahvistaa sukulaisuussuhde nimen kautta (kun ei ole ollut sukunimiä). Osmo -> Osmotar = Osmon tytär
Niin moni on sinulle jo kysymykseesi vastannut, joten kertoisitko nyt vuorostasi itsestäsi? ;)
Meille on mitä ilmeisimmin tulossa tyttö, ihan tervetullut sellainen. Mieheni on kuitenkin jostain syystä halunnut antaa mahdolliselle pojalle toiseksi nimeksi Mikael kuten oma toinen nimensäkin on. Tämä lapsi jää viimeiseksi todennäköisesti, joten toiseksi nimeksi tytölle voisi laittaa tuon Mikaelan. Itse en siitä kovin pidä, mutta täytyy pitää puoliaan sitten enemmän ensimmäisen nimen kohdalla.
Enpäs tullut tuollaista ajatelleeksikaan.
ja olen siitä aina pitänyt. Olen syntynyt 70-luvulla ja luokalla oli Jenniä, Sannaa, Minnaa, Katjaa yms. Kaikki oikein nättejä nimiä mutta itse pidin nimeäni naisellisempana kuin noita lyhyitä.