Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

POIKKITILA JA SYNNYTYS

28.06.2006 |

Hei! Onko muilla kokemusta vauvan poikkitilasta näillä viimeisillä viikoilla?

Miten on käynyt? Onko vauva pitänyt kääntää ja onko se ylipäänsä onnistunut? Jos on käännetty niin onko pitänyt jäädä sairaalaan yöksi vai onko päässyt kotiin? Vai ollaanko päädytty sektioon?

Mulla on 36vkoa nyt täynnä ja tänään huomattiin et vauva on poikkitilas, saan kai nyt lähetteen äitipolille mahdollista kääntämistä varten ja pelottaa, kun olen kuullut et se kääntäminen on kivuliasta... Ja onkohan siitä jotain haittaa vauvallekin? En kyl haluais sektiotakaan... Kuinkahan vielä vauva mahtais itsekin kääntyä tuolla masussa-onko muilla käynyt niin? Mietin vaan, et mahtuuko se kääntymään kun esikoinenkin oli yli 4kg syntyessään ja tästä mahdollisesti tulee vielä vähän isompi...?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kolme lapsista aikoinaan hyvin " vaihtelevaisia" asentonsa suhteen. Poikkitilassa, perätilassa ja rt:ssä, miten milloinkin...

Yksi näistä lapsista käännettiin oikein päin rv 36, ei ollut kivuliasta ollenkaan ja kotiin pääsi kun oli otettu käyrää jonkin aikaa. Lapsi kuitenkin kääntyili vielä tämänkin jälkeen poikkitilaan, mutta aina äitipolilla oli oikeinpäin joten ulkokäännöstä ei tarvinnut uusia.

Yhtä näistä lapsista yritettiin ulkokääntää rv 40+2 kun oli taas poikkitilassa, mutta sillä kertaa ei käännös onnistunut. Lääkäri " väänsi" hiki hatussa, mutta sanoi ettei lapsi suostu kääntymään ja kovempaa ei voi yrittää tai mulle tulee mustelmia. Kuulostaa kamalalta, muttei taaskaan sattunut. Sektio sovittiin seuraavalle päivälle, mutta lapsi vaihteli asentoaan vielä saman illan ja seuraavan aamun ultrissa. Kuitenkin aina oli jotenkin väärinpäin ja itsepäinen jässikkä syntyi loppuviimeksi sektiolla polvet edellä! Kokoa oli 3710g ja näköjään ainakin tuon kokoinen pystyi ketterästi vielä vaihtelemaan asentoaan.

Monelle ulkokäännös on ikävä kokemus, mutta mulla jostain syystä se ei oo ollu ollenkaan kivuliasta. Ehkäpä näinollen voisin suositella muillekin ulkokäännöksen yrittämistä, mulla ainakin oli ihan turvallinen olo noissa käännöksissä. Ultralla koko ajan tarkkailtiin vauvaa ja kehoitettiin sanomaan jos koskee liikaa niin homma voidaan lopettaa...

Onnellista loppuodotusta! Tärkeintähän on kuitenkin se että vauva saadaan turvallisesti maailmaan, tavalla tai toisella!=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla