Suorat osakesijoitukset vai rahastot?
Kumpi on enemmän mieleesi? Ja jos molemmat, onko 50/50 vai missä suhteessa sijoittelet niihin..?
Kommentit (6)
Kotimaiset osakkeissa, ulkomaiset rahastossa.
Varmaan 70/30 suorien osakkeiden hyväksi. Rahastoihin menee pikkusummia tasaisesti, osakkeita ostan isommalla rahalla. Enemmän riskiä ja varmaan kokonaisuutena huonompi tuottokin, mutta jännempää näin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 70/30 suorien osakkeiden hyväksi. Rahastoihin menee pikkusummia tasaisesti, osakkeita ostan isommalla rahalla. Enemmän riskiä ja varmaan kokonaisuutena huonompi tuottokin, mutta jännempää näin.
Sijoitin aikaisemmin rahastoihin ja sain niistä hyvää tuottoa. Sitten löysin suorat osakkeet ja toki niistäkin tuottoa tuli, mutta on vaikeampaa löytää hyviä kohteita. Mietin paluuta rahastoihin ja osakkeisiin vain isoja vakaita yhtiöitä. Ap
Itse olen tykännyt etf- ja muista passiivisista rahastoista. Kulut on pienet (ja pitkällä aikavälillä tuotto ei juurikaan häviä aktiivisesti hoidetulle, vaan voi olla jopa parempi)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt etf- ja muista passiivisista rahastoista. Kulut on pienet (ja pitkällä aikavälillä tuotto ei juurikaan häviä aktiivisesti hoidetulle, vaan voi olla jopa parempi)
Pitää miettiä noita. Nyt on hyvä aika sijoittaa kun osakkeet on halventuneet.
Minulla kaikki rahastoissa. Aika, kiinnostus ja ymmärrys ei riitä osakkeisiin.