Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulen olevani masentunut koronan vaikutusten vuoksi, vai mitä muutakaan tämä voi olla?

Vierailija
24.03.2020 |

En siis ole sairastunut koronaan, vaan luulen olevani masentunut sen vuoksi.

Olen alkanut ajatella päivittäin, että kaikki menee todella huonosti. Mietin jatkuvasti, kuinka yhteiskunta suistuu päin peppua. Ei yhtään motivoi käydä töissä, kun tietää, että kohta työpaikka lähtee alta, ja asunto menee seurauksena myyntiin. Olen alkanut pelätä kuollakseni, että yhteiskunta ottaa pahasti takapakkia, ja monet asiat, joihin me olemme tottuneet, esim. ilmainen koulutus, kela-tuet ja ilmainen terveydenhuolto muuttuvat mahdottomiksi järjestää, kun talous romahtaa.

Sanokaapa kokeneet, olenko masentunut, kun ajattelen näin vai voiko tämä painajainen ollakin oikeasti totta? :0

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ennemmin masentuneelta. Eikä ihme, itsekin olen. Aikuistuin 90-luvun lamaan, ja nyt tätä härdelliä seuratessani ymmärrän, miksi masennuin. Elämäni ei koskaan toipunut siitä täysin, mutta siihen yksiiso syypää oli äitini, joka eihalunnut antaa mun olla masentunut vaan tekopirteästi pakotti pärjäämään, vaikka ei ollut tarvetta. Romahtaminen olisi auttanut paljon enemmän. Ja rehellisyys, etten todellakaan voinut hyvin ja syyoli ulkoisissa olosuhteissa, ei itsessäni.

No, tätähän ei silloin kukaan sanonut. Kaikki vain hössöttivät kahden asunnon loukkuun jääneistä aikuisista ja ylivelkaantuneista yrittäjistä. Nuorista ei välittänyt kukaan, ei edes oma äitini. Joka siis ei silloin lainoja omannut eikä yhtäkään asuntoakaan.

Vierailija
2/3 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kuin otsikon, mutta kyllä meidänkin kerrostalossamme on näkynyt aika vakavia naamoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin juuri kirppitoripöydän, kun se olikin ollut pystyssä jo viikkoja, ja kun kysyin että mitenköhän pitäjä selviää, niin hyvä ettei hän purskahtanut itkuun. Tuntui ihan kamalalta hänen puolestaan.