Mistä tämä iäkäs sai koronaviruksen johon menehtyi?
Tuskin oli itse laskettelemassa? Omainenko siis heti Italian-reissulta mennyt tapaamaan valmiiksi huonokuntoista vanhusta? Eihän se virus vielä niin laajalti ole levinnyt että jonnekin esim. vanhainkodin asukashuoneeseen noin vaan muuten löytäisi.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole ollut täälläkin juttua kun vanhukset uhmaa kieltoa ja kokoontuu marttaryhmiin ja kokee rajoitukset rangaistuksina.
Mutta sehän on oikeasti vakava asia kun ensimmäinen menehtynyt ei ollut itse käynyt pandemia-alueilla vaan on ns. toisen polven sairastunut!
Ap, sitä ei ole kerrottu julkisuudessa. Älä nyt kiihdytä siellä itseäsi raivoon ihan pelkän mielikuvituksesi pohjalta. On voinut saada tartunnan jo viikkoja sitten, kuolleista moni on ainakin maailmalla ollut pitkään sairaalassa.
Se on voinut saada sen vaikka apteekista tai joltain vierailulle tulleelta perheenjäseneltä. Koronan keskimääräinen itämisaika on 8 vuorokautta joten hän on todennäköisesti saanut tartuntansa ennen kuin tämä koronaongelma viime viikola räjähti käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on voinut saada sen vaikka apteekista tai joltain vierailulle tulleelta perheenjäseneltä. Koronan keskimääräinen itämisaika on 8 vuorokautta joten hän on todennäköisesti saanut tartuntansa ennen kuin tämä koronaongelma viime viikola räjähti käsiin.
Todennäköisyys on suurin sille, että hänet on joku lähipiiristä tahattomasti infektoinut.
Höh. No tietenkin Illuminatin salaisessa bunkkerissa (jossa röötättiin virus suoraan nenukkiin), johon vietiin nukutettuna ja sitten salaa palautettiin omaan punkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sitä ei ole kerrottu julkisuudessa. Älä nyt kiihdytä siellä itseäsi raivoon ihan pelkän mielikuvituksesi pohjalta. On voinut saada tartunnan jo viikkoja sitten, kuolleista moni on ainakin maailmalla ollut pitkään sairaalassa.
Mitä ihmettä sä selität siellä? Asia kiinnostaa ihan valveutuneena kansalaisena sekä myös siltä pohjalta että itsekin olen terveydenhuollossa töissä. Kuinka paljon systeemimme vuotaa jos tämä on mahdollista?
Olihan be yhdet häätkin missä moni altistui. Sai vissiin tartuntojakin. Yksi vieras tuli suoraan jostain...
Olisko voinut olla sen yhden naisen isä, jonka muistaakseni isä ja poika oli altistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole ollut täälläkin juttua kun vanhukset uhmaa kieltoa ja kokoontuu marttaryhmiin ja kokee rajoitukset rangaistuksina.
Mutta sehän on oikeasti vakava asia kun ensimmäinen menehtynyt ei ollut itse käynyt pandemia-alueilla vaan on ns. toisen polven sairastunut!
Voi olla ollut matkailijakin. Kyllä nykyään vanhatkin paljon matkustelee. Voisin hyvin kuvitella että iäkkäämpi herrasmie on ollut Milanossa oopperaa katsomassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selität siellä? Asia kiinnostaa ihan valveutuneena kansalaisena sekä myös siltä pohjalta että itsekin olen terveydenhuollossa töissä. Kuinka paljon systeemimme vuotaa jos tämä on mahdollista?
Luultavasti ollut jo sairaalassa ja saanut terv.huollon henkilöstöltä
Niin siis ei kannata lähtökohtaisesti ajatella ettei iäkäs ihminen olisi voinut matkustella. Meillä lähipiirissä 85v. pariskunta jotka tekevät kaksi ulkomaanreissua vuodessa. Mistään vakuutusyhtiöstä eivät ole enää aikoihin saaneet matkavakuutusta ikänsä takia :)